Прага и замъкът Карлщайн за 3 дни (Съвети за пътуване)

Днес Дарина ще ни даде малко съвети за пътуване до Прага и близкия замък Карлщейн. Приятно четене:

Прага и замъкът Карлщайн за 3 дни

Съвети за пътуване

Варианти за пътуване:

освен с кола, за да се пътува до Прага има 2 други варианта.

Първият вариант е с директен полет

на Bulgaria Air – можете да изберете опция чрез сайт, опериран от Bulgaria Air https://posoka.com/ , който предлага добра цена за полет+хотел. Можете да си изберете хотел измежду няколко варианта, като цената на хотела също беше занижена. Неприятната страна е, че е само за 3 дни – даже 2 и половина на практика, което е крайно недостатъчно, за да се разгледа града.

Вторият вариант е по-евтин, но и по-бавен

– полет с нискотарифните Wizz air от София до Братислава и след това влак/ автобус до Прага. Разстоянието между 2 те столици е около 350 км, но така могат да се съчетаят 2 дестинации. Вариантите са

придвижване между Братислава и Прага са 2:

• автобус на Flixbus или
  • с влак или автобус на Regiojet – това е частен чешки превозвач, който оперира под компанията Student Agency – не се подвеждайте под името – не са само за студенти.

Цената варира, но обикновено струва около 10 евро в посока, като има намаления, ако сте над 60 години, студент с ISIC карта, под 26 г., под 15 г. или под 6г., както и за инвалиди. На борда има безплатен WI-FI, както е сервират – заплаща се отделно – напитки и храна.

Подходящо време за посещение на Прага

• избягвайте летния сезон от юни до август. Въпреки че като цяло климатът е по-хладен от този в София, има значително влага и през лятото не е особено приятно за дълги разходки.
  • Зимата е студена и ветровита, така че

пролетта и есента са най-подходящото време за посещение

– от март до май и от септември до ноември. Прага е около 1.3 млн., но има доста повече туристи. В петък следобяд и привечер трафикът е изключително натоварен откъм коли, така че ходете в този период пеша или с метрото.

Придвижване от летището

няма директно метро от летището, но има транспорт от/ до него цяла нощ. Най-добрата информация обикновено може да се вземе от летището – Информация за транспорт от/ до летището и винаги използвайте Google maps. Можете да наемете shuttle бусче предварително, който няма да излезе много скъпо. Не се подлъгвайте в никакъв случай по хора на летището, които предлагат превоз. Както ни беше казано от местни – ще ви вземат много повече пари от това, което е реалната цена за такава услуга. Най-лесният вариант е с автобус 119 от летището, който има връзка с метрото. ВАЖНО: за детска количка и куче със сигурност се заплаща в градския транспорт. Мисля, че за малка раница не се заплаща, но за куфар мисля, че също се заплащаше поне в автобуса ( можете да проверите в сайта на публичния транспорт. В голяма част от метростанциите можете да влезнете безконтролно, но видяхме проверка на билетите вътре и глобата едва ли е малка.

Относно самото придвижване и локациите, които съм си набелязала, доста често използвам сайта Visit A City ,където има директно направени предложения по дни. Аз лично доста често размествам подредността на местата, като започвам сутрин от най-важното място за посещение, за да се избегнат допълнителните тълпи.

Задължителни места за посещение:

Кулата с часовника заедно с Кметстовото

показва едно и също на всеки час, но си заслужава да се види. Площадът пред часовника и кметството, които са заедно. Там е и Tyn Church – можете да се качите отгоре и да видите целия стар град, а гледката е невероятна.

Чешкия зоопарк

Това е един от най-хубавите зоопаркове в света, а цената му е доста достъпна. Отделете си поне 3 часа вътре, огромен е и има много интересни животни за разглеждане.

Карловия мост

невероятно красиво и интересно място, препоръчвам го и през деня, и вечерта също.

Пражкия замък

в момента е и музей, и резиденция на техния президент. Някога е била резиденцията на краля им.

До замъка е

Катедралата Свети Вит (St Vitus)

заслужава си и отвътре да се разгледа, дори и да не сте религиозни или големи почитатели на църкви

Манастира Страхов

това е една от най- , ако не и най-хубавата бира, която може да опитате – отново ако не сте почитатели на религиозни забележителности. Сравнително близо е до замъка, но може да се вземе и градски транспорт.

Прага, Чехия

Музея, посветен на жертвите на терора на нацисткия режим на Райнхард Хайдрих

мястото определено е доста тъжно, но е много интересно. За нацисткия лидер, управлявал Чехослакия, Хитлер е казвал, че има сърце от стомана. Сградите на операта, театъра, общината ( невероятно красива, а оттам тръгват и туристическите автобуси ), както и има прекрасни сграда по река Вълтава, които можете да разгледате, ако се качите на

разходка с лодка по реката

Изключително красиво е интересно.

Ако сте за малко дни или искате да разгледате най-много за кратко време, ви препоръчвам

туристическите автобуси

Това, което разказват, е записано предварително, но е с добър акцент. Има го на около 15 ина езика, включително и руски – ние ползвахме Prague City Tours – много учтиви и приятни. Носете си свои слушалки като тези за телефон, дават ви неизползвани лични, но е по-удобно със свои. Дават и отстъпки за група – мисля, че за над 10 души. Отговарят си редовно на запитвания по имейл, ако имате такива.

Как да изберете място на спане:

апартаментите, които се предлагат, обикновено са чисти и като на снимките. Спала съм и в хотел и също беше много приятно. Имайте предвид, че чехите не държат на климатика, евентуално на прост вентилатор в стаята, така че това е една причините да избягвате посещения в жегите.

Кварталите в Прага нямат имена, а са разделени на Prague 1, Prague 2 и т.н. Prague 1 е стария град, където са една част от забележителностите – не малка част и е най-красивата част на града. Ако сте с кола – не е за препоръчване, тъй като паркирането в тази част на града е на практика почти невъзможно или ненужно скъпо.

Местни заведения за посещение

местата бяха препоръчани от местни, не са особено туристически, нито особено скъпи и определено си заслужават. За някои от тях може да ви трябва резервация за вечеря:

U Provaznice

невероятно място в стария град, забито е в малка уличка, където обикновено няма да попаднете. Не е туристическо, много е вкусно и приятно. Имаше и меню за вегетарианци с няколко предложения. Друго място е

Pivovar U Tří růží

мястото е близо до часовника, малко по-скъпо е от предишното. Правят уникална своя марка бира, която не можете да опитате никъде другаде освен там на място.

U Medvídků

храната е чудесна, тук предлагат бира, която е 50% светла и 50% тъмна – не беше подходяща за топло време, но за по-хладна е интересен избор.

Pivovar U Fleků

забутано пак в малка уличка близо до Карловия мост. Аперитивите, които сервират, се плащат.

Klášterní pivovar Strahov

пивоварната на манастира Страхов, забравих да спомена, че сервират и храна.

Hostinec U Vodoucha

беше ни препоръчано от местни, но не остана време за него, сервират местна храна, цените са прилични, близо до центъра е.

Pivovarský klub

пак силно препоръчано не е в центъра, не е посещавано.

Malesicky mikropivovar

правят своя бира, която можете само там да опитате. Препоръчано място, но не е посетено.

Ако имате половин и/ или искате да посетите близката провинция – един от най-приятните начини е да посетите

замъка Карлщайн, известен като Hrad Karlstejn

Проверете предварително дали работи на сайта, ако сте в по-студено време, тъй като пишеше някъде, че затваря през зимата. Също може една част от замъка да бъде затворена в някои дни, поради мероприятия като сватби и други. Това е била лятната резиденция на чешкия крал, както и на Карл IV по време на Свещената Римска империя. Замъкът е реновиран много добре, отвътре е малко празен, но има доста да се разгледа. Може да се посети по 2 начина: организарано за около 750 – 780 чешки крони ( без билета ) или неорганизирано за около 50% от организираното посещение.

Прага, Чехия

По времето, по което ние посетихме,

най-бързият начин да се достигне беше

да се вземе метрото и да слезнете на метростанция Smichov – tube B.

Без да излизате от метрото, само като вървите по табелите, отивате на гарата. Преди да се качите на перона, се качвате по едни стълби и отляво има гишета за билети. С влака е около 30 тина минути, климатизиран и много удобен. Има нормална и първа класа. Първа класа е почти същото – но е на 2 рия етаж на влака ( ако имате страх от високо, не е за вас) и има по-силен климатик и е малко по-широко.

[geo_mashu_map]

267 18 Karlštejn, Чехия

В събота влакът беше доста пълен с туристи и доста местни го ползват, но имаше къде да се седне. По някое време на пътуването минава контрола, която ви маркира билета – и в 2 те посоки имаше. За разходката обаче си вземете много, много удобни ниски обувки или маратонки. Върви се около 40-45 минути по пътя, който е страхотно асфалтиран, но си има доста изкачване.

От градчето можете да си купите страхотни картини на много добри цени и може да получите и остъпка, ако купите повече.

Ако решите да ги купувате от Прага – изберете местата по Карловия мост. Продавачите трябва да имат някаква лепенка от общината, че са оригинални, а не китайски реплики. Ако не ви се минава пеша до замъка – можете да си вземете карета до самия замък. Не сме питали за цена, но обикновено изчакват да се съберат 10-ина човека и тогава потегля.

Ние взехме тур номер 2 – включваше Параклиса на Светия кръст. Накрая ви дават да се снимате от втория етаж. Турът трае около час и половина и не го препоръчват, ако сте с малки деца (пишеше го и в сайта ). Другият вариант, ако сте с деца е да изберете основния тур, който трае към 1 час.

За купуване на сувенири:

най-евтините места да го направите е на пазара в центъра на стария град. Магазинчетата предлагат за магнити, малки чашки ( не говоря за стъкло ) общо взето същите неща, но на по-високи цени.

Надявам да се съм била полезна и да си прекарате в този чудесен град толкова добре, колкото и аз съм се чувствала. 🙂

Автор: Дарина Маринова

Нощувки в Прага по специални оферти

Booking.com

Други разкази свързани с Съвети за пътуване – на картата:

Съвети за пътуване

А тук можете да резервирате из цяла Чехия:

Booking.com

Може да харесате още...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.