Ное. 18 2017

Уикенд в Атина

Published by at 23:56 under Атина,Стоян

За един кратък уикенд в Атина ще ни разкаже Стоян. Приятно четене:

От доста време насам Атина беше единствената столица на съседна държава, която не бях посещавал за по-дълго. И в Анкара не съм бил, но за мен Истанбул е главния град на Турция. Честно казано преди няколко години бях за няколко часа в гръцката столица, чакайки ферибот за Цикладските острови. Тогава бях в района на площад Омония и бях доста разочарован (доста мръсно, много бежанци и т.н.)

Атина, Гърция

Доста време се колебаех дали си струва да посетя Атина за по-дълго време, а пък и в допълнение не съм особено голям фен на античните паметници и артефакти. Все пак благодарение на нисктотарифните авиолинии и достъпните им цени

успяхме да организираме един уикенд в Атина

дори без да ползваме отпуска. Резервирахме апартамент през водещия сайт за споделена икономика в широкия център на града. От летището си купихме 3-дневна карта на градския транспорт на града за 22 евро въпреки, че през целия ни престой нито веднъж не видях работеща бариера в метрото, нито пък контрол в самия транспорт. След около 80 минути пристигнахме и се настанихме в хубавия апартамент. Мястото беше много добре оборудвано, а домакинът ни беше много любезен и подготвен. Той беше приготвил списък с хубавите и автентични места за хапване в града, също даде ни и карта и насоки къде да отидем. Ние успяхме да посетим няколко от тези ресторантчета и всяко едно от тях си заслужаваше. С удоволствие ще споделя тази колекция от места ако има интерес.

Атина, Гърция

Разбира се в този слънчев съботен ден веднага се насочихме към

най-близкия плаж

Използвахме т.нар. панорамен трамвай No5, който преминава по крайбрежието на Атина и ти показва чудни морски гледки. На плажа имаше много хора които се радваха на топлото време, а дори в края на октомври морската вода е приятно топла. Единственото нещо, което помрачаваше плажните изживявания беше новината за малък петролен разлив в залива на Атина. Наистина водата не беше много бистра и по банските ми имаше малки петна от петрол.

В късния следобед традиционно се присъединихме към

Free Walking Tours,

което го правя във всеки град, който посетя. Този път гидът ни не беше много вдъхновяващ, но пък видяхме за 2 – 3 часа по-интересните места в центъра на града. Десетина пъти чухме, че безработицата в Гърция е около 50% (официалната била 25%), положението е катастрофално и т.н.

Честно казано

Атина е малко мърлява и запусната,

но пък и много колоритна с чудесни търговски улички с малки магазинчета и ресторантчета. Всеки трябва да посети стария център – кварталите Плакия и Монастираки, да се разходи в подножието на Акропола. Именно това и направихме след туристическата разходка, покатерихме се по старите улички на Плакия. Оттам видяхме и панорамни гледки към Атина – много мащабен и разлят град с ниско строителство и население от почти 4 млн. души.

Вечеряхме в традиционна таверна (Acropolis in the Cave) в подножието на емблематичния паметник за Атина. Пробвахме гръцката мусака с патладжани и слушахме автентична гръцка музика на живо. По-късно вечерта пихме бира в един от популярните roof-top барове (Athens Style hostel), който се намираше на последния етаж на младежки хостел със спираща дъха гледка към Акропола. Навсякъде пълно с народ, предимно гърци, веселят се, въобще не се усеща криза или нещо такова.

Атина, Гърция

На другия ден след обилна закуска в една приятна пекарна тръгнахме пак към морето или по точно към едно от най-големите пристанища в Европа – това е

Пирея

Метрото ни стовари в центъра на един битак, но скоро се измъкнахме и пеша минахме покрай огромните круизни кораби и бързи фериботи. Похапвайки чуден сладолед стигнахме до кея на тузарските яхти в непосилна жега – пред нас беше огромната яхта на шейха на Катар, която зимувала в Пирея, както и още няколко плаващи дворци.

Междувременно, феновете на Олимпиакос се събираха за предстоящия мач на близкия стадион. Оттам след дълго пътуване отново с трамвай се озовахме в

тузарския крайбрежен квартал Глифада,

където хапнахме риба направо на рибарския пазар заобиколени от няколко поколения семейства гърци.

Глифада, Гърция

Изведнъж се оказахме пред няколко стари ЖП вагони, които бяха убежище на ранени морски костенурки. Доброволци от цял свят се грижат за ранените морски обитатели, които те спасяват във водите на Средиземно море. Интересното е, че са намерили формулата как частни компании и доброволци са обединили усилия в иметпо на тази добра кауза.

Атина, Гърция

Вечерта се разходихме по главните търговски улици на Атина, чиито магазините са масово затворени в неделя. Разгледахме и квартал Монастиарики, където ядохме най-доброто сувлаки и чудесен десерт с вишни (Savvas).

На следващия ден, по първи петли, с метрото пълно с младежи прибиращи се от дискотека, както и с хора тръгнали за работа стигнахме до летището. Кацнахме в дъждовна и мрачна София и обратно в работната действителност.

За мен Атина е чудесна уикенд дестинация, която ти дава опция за морски, градски, търговски и спортен туризъм.

Автор: Стоян

В Атина може да се нощува изгодно, по специални цени:

Booking.com

Други разкази, свързани с Атина – на картата:

Атина

А тук можете да запазите нощувка из цяла Гърция