Пътуване до…

« | »

Остров Амулиани с каяк

Днес със Стоян отиваме малко да поспортуваме и да обиколим остров Амулиани с каяк. А за любителите на географията – остров Амулияни е най-близкият остров до София. Морски, разбира се. 😉

Преди две години открих за себе си каяка като лятно занимание на морето благодарение на Румен и Бебо от Яквенчър (http://www.yakventure.com/?lang=en). Постоянно мислено бях с тях по време на техните пътешествия, но все не успявах да се включа. Ето, че тази пролет имах късмета да отида с тях на

обиколка на о-в Амулиани в Гърция

Остров Амулиани с каяк, Бяло море, Гърция Остров Амулиани с каяк, Бяло море, Гърция Остров Амулиани с каяк, Бяло море, ГърцияОстров Амулиани с каяк, Бяло море, Гърция

Тръгнахме рано от София и в ранния следобяд достигнахме градчето

Уранополи,

което щеше да е началната точка на нашето плаване. Оказа се, че това градче е отправна точка за пътешествия не само към Амулиани, но и към манастирите на Атонския полуостров. В резултат на това беше пълно с поклонници от целия православен свят. Разтоварихме каяците и поехме в посока

Амулиани,

който се намираше на около 3 км. от брега.

Амуляни, Јерисос 630 75, Гърция

Времето беше чудесно, което ни даде възможност да направим добра загрявка за гребането. Спряхме за кратко на малки безлюдни островчета и после се насочихме към къмпинга на Амулияни, където щяхме да нощуваме. Изведнъж се появи силен вятър и сериозни вълни, което забави придвижването ни значително. Времето си беше хладно, както и морската вода, което си е нормално за средата на месец май.

Остров Амулиани с каяк, Бяло море, Гърция Остров Амулиани с каяк, Бяло море, Гърция Остров Амулиани с каяк, Бяло море, Гърция Остров Амулиани с каяк, Бяло море, Гърция Остров Амулиани с каяк, Бяло море, Гърция Остров Амулиани с каяк, Бяло море, Гърция

Все пак пристигнахме благополучно и навреме в къмпинга, където разпънахме палатките. Вечерта се разходихме до близкото селце, където се готвеха за предстоящия туристически сезон. Ясно беше , че лятото е много натоварен сезон на острова и туристите са предимно от Балканите. Направихме си класическа гръцка вечеря в единствената работеща таверна, където се оказа, че персоналът е български.

Остров Амулиани с каяк, Бяло море, ГърцияОстров Амулиани с каяк, Бяло море, Гърция Остров Амулиани с каяк, Бяло море, Гърция Остров Амулиани с каяк, Бяло море, Гърция Остров Амулиани с каяк, Бяло море, Гърция Остров Амулиани с каяк, Бяло море, Гърция

На следващия ден продължихме обиколката на острова спирайки на красиви заливчета с чудесни гледки към Ситония или Атон. Времето беше отново слънчево, но ветровито и хладно. На някои места ни създаваше проблеми с високи вълни. Успешно завършихме обиколката си и вечерта си направихме скара в къмпинга. Явно се бяхме аклиматизирали вече и втората вечер ни се стори значително по-топла.

Сутринта след дълго кафе се отправихме с каяците отново към Оранопули, където ни очакваше бусчето, с което се отправихме към София.

Автор: Стоян

Други разкази, свързани с о.Амулиани – на картата: