Тоскана: Cinque Terre, Пиза и марината й, Флоренция, Лука

Една разходка из Тоскана? Отиваме там заедно с Ирена. Приятно четене:

Cinque Terre, Пиза и марината й, Флоренция, Лука

Тоскана, Италия

Това пътуване беше едно от най-необичайните ми до момента и нещо от сорта на, когато картината, придобие звук и жив образ. Преди доста години,още когато Канала се казваше първа програма имаше едни туристически предавания (‘Глобус‘ или нещо подобно) и веднъж, в едно от тях даваха филм, от който в моето съзнание останаха гледки на невероятно синьо море, цветни къщи на склон и хора, които слизат от един влак. Спомен, за това как се казва мястото никакъв. А, гледките, ах гледките, толкова добре се бяха запечетали в съзнанието ми, нооо при не много ясните отправни точки отне известно време, докато споменът придобие име, отнесе главите ни и намери душата. Та, години по-късно и не без помощта на интернет, се намерихме с въпросното място и в главите ни се намести нов посетител, а името му е по италиански звучно – Cinque Terre, а това филмче съвсем очерта плановете ни и ускори срещата https://www.youtube.com/watch?v=WP316ABiTt0

Пиза и нейната марина, Флоренция, Лука, Cinque Terre – Италия

Благодарение на Ryan, т.е. https://www.ryanair.com/gb/en/ и цените на самолетните им билети, след известно време нещата направо си придобиха образ, план и накрая картина. Планът беше да летим до Пиза, да опънем базовият лагер там, т.е. да запазим хотел и да разгледаме на воля околността. Избрахме Пиза като наша отправна точка по няколко причини – цените на хотелите, близостта до летището и централното й положение от и до Флоренция и Лука, които също имахме желание да включим в програмата.

Cinque Terre

е само на час и половина с влак от Пиза – пътуването е бързо и удобно, а разписанието на влаковете, както и цените на билетите приемливи, а подробно (о(раз)писание ето тук http://www.trenitalia.com/tcom-en. Та, може би е излишно да споменавам, но веднъж озовали се в Пиза първото нещо, което направихме беше да се сдобием с

билети за влак,

за къде? … за Cinque Terre. Пиза-Ла Специя и от там с прекачване, влак за морето. Италианските железници предлагат Cinque Terre Card, с която може да се обикалят градчетата в рамките на един ден, но ние се спряхме на вариант билет от точка А до точка Г и слизахме да разглеждаме точки Б и В.

Билетът за влак в Италия важи 4 часа (след валидиране) и това време беше повече от достатъчно да разгледаме първите 3 градчета и почти да забравим да си тръгнем от четвъртото – Вернаца.

Cinque Terre – Италия

Вече сме наясно, че

Cinque Terre означава пет градчета в област Лигурия,

с кацнали на скалистия бряг на италианската ривиера пъстри къщи, обградени с лозя и пристанища пълни с рибарски лодки и малки ресторанчета, предлагащи изобилие от вкусни морски специалитети и толкова прочутото за района на Лигурия песто (паста с песто – изключително добра комбинация). Тези пет градчета носят звучните имена

Riomaggiore, Manarola, Corniglia, Vernazza и Monterosso

Вече на място спомените започнаха да оживяват, а гледките да градират във възходящ ред от ПО-, през ПО- ПО-, та чак до НАЙ-, т.е. която от коя по-хубави. Започнахме с Riomaggiore, продължихме към Manarola, набързо прелетяхме през Corniglia (това градче е на самия хълм и няма пряк достъп до морето, но има чудни гледки и невероятно вино) и почти се забравихме във Vernazza.

Monterosso го пропуснахме, макар да ни се щеше да вземем корабче от Vernazza и по вода да стигнем до него, но решихме, че има прекалено много хотели и не е ‚достатъчно‘ колоритно. Пък и честно казано безвремието във Vernazza също си каза думата. Има пътека, по самата граница на склона и морето и бяхме предвидили да изминем разстоянието между Riomaggiore и Manarola пеша, но на място се оказа, че пътят е затворен и в момента този преход е невъзможен (края на Октомври 2016). Още един повод да се върнем 🙂

19017 Riomaggiore SP, Италия

Нашите фаворите са Riomaggiore (сигурно, защото ни беше първото градче) и Vernazza. Vernazza ни се стори специална с малкото си пристанище, църквата Santa Margherita di Antiochia и средновековната си отбранителна крепост с цилиндрична кула на хълма.

Cinque Terre – Италия

В тази приказка се озовахме в края на октомври, началото на ноември, с ясното съзнание и поет риск – може да вали, може да не вали, но за наш късмет времето се държа повече от прилично, а тълпите от туристи не бяха най-отчайващото нещо. Беше един такъв пъстър и слънчев ден, който донесе много положителни емоции на всички ни. Та, както казват хората всяко начало има и край и късно, късно вечерта хванахме влака на обратно към Пиза, за да продължим с подпирането на кулата и други задължителни снимки и отметки из града.

Ден 2 прекарахме в изследване на потайностите на

Пиза

и задължителното подпиране на кулата. Колебаехме се дали да се купим билети и да се катерим по стълбите на кулата, но после решихме, че далеч по-добре е да отидем до Battistero di San Giovanni, а също да разгледаме и невероятната средновековна катедрала ‚Дева Мария‘, построена в стил „Pisan Romanesque“. И двете сгради се намират на

Площада на чудесата

Пиза и нейната марина, Италия

За някои от монументите (музеiте) на площада на Чудесата има вход, като за един музей (примерно само Battistero) цената беше 5 евро, за два – около 7 евро, а за наклонената кула билети можеше да се купят и по интернет, т.е. да се избегне опашката. За катедралата входът е свободен, но е необходимо да се вземат нещо като талони от туристическия офис. Пиза като цяло е малка и много китна, т.е. градски транспорт не сме ползвали. Един ден според мен е напълно достатъчен да се разгледа. През Пиза минава река Арно, която на картата изглеждаше доста дълга, минаваща през цяла Тоскана и при пристанището на Пиза се влива в морето.

На една от картичките видяхме хубави морски гледки, които пак бяха обозначени като Пиза. Попитахме и ние казаха, че това е

Marina di Pisa

и може лесно да се отиде до там с (между)градски транспорт.

Пиза и нейната марина, Италия

Решихме да отидем да видим как реката се влива в морето и определо не съжалихме за избора си. Това, което заварихме беше кобинация от плаж с бели камъни, синьо море и небе и колона от ярко жълти къщи, които стояха като стена, много малки заведения, през които хората минаваха да си вземат нещо за хапване и се връщаха обратно на каменистя плаж, за да си продължат пикника. Мда, когато в съзнанието ти влезне нов посетител … Марина ди Пиза.

Флоренция – столицата на Тоскана

и най-гъсто населеното място в района, място където могат да се видят много!!! произведения на ренесансовото изкуство – катедралата, с порцелановите плочки, галерията Уфиции, старият мост и т.н. и всичко това, направено на пешеходно разстояние. Тоскана някакси постепенно завладява с красотата си и атмосферата, която създава. Дори и тълпите туристи неможаха да развалят чарът й. Личи си, че е била културен, икономически и незнам още какъв център и напълно разбирам защо хората често я поставят на едно от първите места в класациите за най-красиви градове.

Флоренция, Италия

От Пиза до Флоренция може лесно да се стигне с влак и отнема около 2 часа (зависи от влака). Влаковете са удобни и на често. Може би е добре да се погледне туристическият сайт на Тоскана и да се купят билети он-лайн, примерно за Уфиции или каквото е решено да се посети (намалява чакането по опашки).

Лука

– средновековно градче, само на няколко минути с влак от Пиза, което успяхме да вмести един късен следобед, в иначе натоварената ни италианска програма 🙂 Посетихме го точно на връх св.Светии (01.11) и се оказа, че за допълнителен разкош има повсемесна веселба по случай празника и цялото италианско население е излезнало навън, при това добре маскирано, кой на/с каквото е сварил.

Лука, Италия

Лука – това средновековно бижу

е известно с добре запазените си ренесансови крепостни стени, които опасват старинният център и с тесните си калдъръмени улички, които създават едно такова странно чувство на лабиринт, хаус и навалица, но по чаровен начин. Трудно е да опише, най-добре да се види 🙂

Ами с това нашето италианско приключение завърши и хайде пак … back to reality до следващият път!

Благодаря за вниманието!

Автор: irenako

Други разкази свързани с Тоскана – на картата:

Тоскана

Booking.com

Може да харесате още...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.