юни 22 2009

Куба: почивка на Варадеро

Published by at 9:00 under Ан Фам,Куба,о.Куба

Днес нашата виетнамска приятелка Ан Фам ще ни разкажа за Куба – за щастие, не за Куба на Че, но не и за Куба на бежанците с лодките. Ще видим представителната, туристическа Куба – тази, която Фидел показва на чуждите посетители в курорта Варадеро. Приятно четене:

Обещание
Следващият път няма да е така. Вече си имаме Уилфред, който ще ни спести доста разходи и преживяването ще бъде още по-истинско. Защото този пръв път трябваше да разчитаме на туристически посредник за самолетните билети, хотелските резервации и трансферите. За да няма неприятни изненади. И все пак имаше доста. Вярно, не ни туриха по една ярко оранжева шапка и не се влачехме със стадото насам и натам, защото програмата беше индивидуална.

Но следващия път Уилфред обеща да си наемем къща на брега на океана, с 3 спални, кухня и удобства, която струва само 100 $ за цяла седмица.

Следващия път и Куба няма да е същата. За мен това пътуване беше сбъдване на една съкровена мечта, защото видях фиделовата Куба.

Следващия път вероятно Уилфред и семейството му ще живеят на друго място. По-хубаво, надявам се.

А Уилфред… Не, всъщност нека стигнем дотам! 🙂

Varadero, Куба

Програма
3 all inclusive нощувки в прекрасен хотелски комплекс във Варадеро – най-известният морски курорт в Куба и 4 нощувки в Хавана, в легендарния държавен хотел Nacional de Cuba, разположен на главния крайбрежен булевард. Иначе програмата беше волно-избирателна, както си я направим. И ние я запълнихме максимално за 8-те дни, прекарани в тази страна, но нека се опитам да спазя последователността.

Пътуване
2 часа с Lufthansa до Мюнхен + 11 часа с чартърен полет на LTU до Варадеро. И двете авиокомпании ме разочароваха. Най-вече последната, защото за такъв дълъг полет би трябвало да ти осигурят поне удобни седалки. А дори за мен беше тясно, какво да кажат другите В това отношение не могат да стъпят на малкия пръст на Air France.

Още на софийското летище срещнахме затруднение, и всичко по вина на туристическата агенция – билетите ни от Мюнхен до Варадеро не успяха да пристигнат в София до деня на нашето заминаване, та трябваше да ги вземем като пристигнем в Мюнхен. Само дето аз нямам българско гражданство и съответно европейско, и за Германия ми е нужна виза, та не искаха да ме пуснат без да покажа билет за Куба. Обяснението, че всъщност само ще седя в транзитната зона, а няма да влизам в Мюнхен, не можа да мине от първия път. Защото се оказа, че въпросното гише на мюнхенското летище, откъдето трябва да вземат билетите, се намира извън транзитната зона. Как да е, след дълги увещания ни пуснаха – последни в самолета.

В Мюнхен останах да обикалям в транзитната зона, докато излезе и вземе пустите билети. За 40 мин се чувствах като Том Ханкс в Терминалът.

Варадеро е курорт за туристи. Само.

Тук кубинец не може да припари, освен ако не е от обслужващия персонал.

Ако биете толкова път до Куба, само за да видите Варадеро – не си струва. Защото Варадеро не е Куба. Защото същото може да видите в някой турски курорт. Е, да, никъде другаде не съм виждала такава вълшебно-синя вода, но за една вода да платите 1 000 евро самолетен билет…

Разположени по крайбрежието, хотелски комплекси осигуряват all inclusive лукс, за да не се налага да излизате извън границите им. Но дори да се случи да излезете от своя комплекс, в гледката пред вас няма да откриете нищо очарователно – прашно шосе и от двете страни – други комплекси.

Но комплексът, в който ние избрахме да отседнем, беше наистина красив.

Това райско кътче е идеално за лежерна почивка. Слънце, чист въздух, спокойствие, тишина. Тук-таме се обажда някое птиче. Всички те поздравяват и ти се усмихват. Попитах (с мимики и жестове) двамата градинари долу дали мога да ги снимам и те с готовност застанаха пред обектива. Щракнах ги, благодарих им и отминах, а след няколко крачки единият ме настигна и подаде малко шарено букетче цветя. По-долу друг градинар (пак с жестове) ни попита дали искаме сок от кокосови орехи, за да ни откъсне от близката палмичка.

Първия следобед открихме следната бележка на леглото:

Въпреки че това е вероятно обичайна практика на хотела, стана ми мило. На следващия ден оставих на същото място бележка за Бриджит с малко дребни бакшиш. Когато се върнахме след няколко часа, получихме отговор:

Край – засега. Ан има доборото желание някой ден да напише и за Хавана.

Автор: Ан Фам

Други разкази свързани с Куба – на картата:

Куба

8 коментара to “Куба: почивка на Варадеро”

1. Сандо каза:

Ех, Куба! И аз почивах във Варадеро преди четири години и половина… Бях там точно по време на американските президентски избори, когато Буш спечели втория си мандат. Плажовете са чудесни, но хубавото в Куба (за мен поне) е жизнерадостта на кубинците, които въпреки тежката комунистическа диктатура и мизерията са все така весели и петимни за музика и танци. Дано скоро и те видят бял ден!

2. диди каза:

Какви бели дни бе миличка, дано ние българите видим бели дни, уверявам те че кубинците живеят 100процента по добре от българите,на тях всичко им е поднесено на готово, храна ,дрехи ,образование,медицина ток ,вода и всичко което се сетите кубинците не плащат,по цял ден се люлеят и се чудят как и колко да откраднат,уверявам ви че е така аз живея Хавана и много добре познавам истинската действителност, но няма как да го видите това тъй като идвате за по 7 дни

Диди, нали не бъркаш почивката на Слънчев бряг с живота при Тодор Живков?

4. didi каза:

Не, не бъркам от доста време живея в Хавана, познавам и кубинците а и сме обиколили почти цяла Куба, тя не е както преди 20г, нещата тук са различни и не е вярно че кубинците не припарват на Варадеро, напротив от 2год им разрешиха и сега хотелите са пълни с кубинци, та не ви препоръчвам да ходите,защото е нещо ужастно, циганска държава е това разберете го

5. Соколов каза:

Мисля лятото да прескоча до Куба, ако някой от вас може да ми помогне с информация как да организирам всичко и да видя истинска Куба без да ме търкалят със стадо туристи моля да пише. Виждам, че авторката смята да наеме къща, познава Уилфред и прочие, точно тези тънкости ме интересуват. datahustler at aol.com.

6. Соколов каза:

Извинявам се, авторът 🙂

7. emiliya каза:

zdraveite sokolov! moga da vi pomogna za organizirane na samostoiatelno patuvane do cuba a i kadeto i da e v sveta.az sam pateshestvenik ot mnogo godini.pishete mi v fb:
    k

8. Наско Кожухаров каза:

Благодаря за споделеният пътепис. Всичко е отразено обективно и с нетърпение чакам продължение.