юни 19 2009

Бюджет на едно пътуване с кола в Европа

Настоящата дописка представлява описание на бюджета на пътуването ни с колата от София до Загреб – МюнхенНойшванщайн – Виена със съвети за пътуване и статистиката от това пътуване. Бях предизвикан от коментар към пътеписа, който твърдеше, че са нужни 3-4000 евро за едно такова пътуване. Сега ви давам разбивката и общо разходите, като включвам и малко автомобилна статистика с цел да не се страхувате да си планирате подобни пътешествия. Европа ви очаква!

Нощувки:

1 х Загреб – общо 89 евро (за трима)

2х Мюнхен – общо 134 евро (за трима)

2х Виена – общо 178 евро (за трима)

Общо: 392 евро

Храна/ресторанти:

Пицария в Загреб – 106 куни (25-28 лева) – вечеря за трима („трима“ = 2 възрастни + едно дете; „вечеря“ = наяждане плюс бири и сокове)

Ресторанти в Мюнхен:

1х 33 евро (вечеря за трима)

1 х 38 (вечеря за трима)

Виена:

ресторант: 36 евро (вечеря за трима)

Закусвални, кафенета, бързи закуски (KFC, сандвичи по бензиностанции, кафенета във Виена, Залцбург и бързи закуски и бири в Мюнхен и другаде): сумарно около 50 евро

Общо за храна: около 170 евро

В горното не включвам взетите от къщи сандвичи, както и пазара в Билата във Виена (купихме материал за сандвичи за последния ден за из път)

Музеи, туристически обиколки и забележителности:

Къща-музей на Моцарт в Залцбург – май не съм запазил билетите, но едва ли е било повече от 10 евро/ възрастен с дете

Обиколка на Мюнхен – 13 евро/възрастен, 7 евро/деца

Нойшванщайн – 9 евро/възрастен, децата – безплатно, паркингът – 4,50 евро/ден на кола

Природо-научен музей Виена – 10 евро/ възрастен с дете

Дворец Шонбрун Виена – 9,50 евро/възрастен, 6,50 евро/дете

Общо: около 86 евро

Пътни разходи, гориво, винетки, тáкси:

Паркинги във Виена, Мюнхен и Нойшванщайн: общо под 50 евро

Пътни разходи:

Гориво общо: около 240–250 евро

Пътни такси общо: около 100 евро (разбивката е дадена по-долу)

Общо за път: около 400 евро

Общо разходи за пътуването (всичко изброено до тук – нощувки, път, музеи, храна):

1048 евро

Нека приемем, че е било 1100 евро – за 6 дневна екскурзия из цивилизацията за трима човека без да се ограничаваме. Не е лош резултат 🙂

Статистика на пътуването:

Пътните разходи по отделни позиции, тактика при каране, разстояния и времена между градовете, средни скорости:

При каране следвам следната тактика: Зареждам всеки път, когато резервоарът падне наполовина, както и всяка сутрин при тръгване. Старая се да поддържам постоянна скорост от 110 км/ч по магистралите и скорост според обстоятелствата (желателно постоянна) – на нормално шосе. В такъв случай разходът пада много без да пада средната скорост – важното е да НЕ ПАДАШ под 110км/ч на магистралата. Скоростта е добра за крейсерска и не се налага много да се намалява, а разходът е съвсем малко над номиналния при доста висока средна скорост.

Валидно за цялото пътуване:

Средна скорост: 81 км/ч

Относителен разход: 7,5 л/100 км

Общо количество гориво: 231 литра.

Цените на горивото варираха от 1,85 лева/литъра в България до 1,24 евро/литъра в Германия. Цените, встрани от магистралите обикновено са 6-8 цента по-ниски. В Австрия намерих бензиностанция с 95 цента/литъра. Нормалното там беше 1,02 евро/литъра, а на магистралите в Австрия беше 1,10 – 1,12 евро/литъра. В Германия погрешка заредих Normal бензин, който е 89 октана (към 25 литра), който допълних с още 5-6 литра от 100 октана.

Зареждал съм практически във всички държави по пътя. Нека приемем средно-претеглена цена 1евро/литъра. Или с други думи Общо за гориво 230-240 евро

Другите пътни разходи (такси, винетки и т.н) са описани заедно с ежедневната статистика по-долу

Ден първи София – Загреб:

София – Загреб: 804 км (от врата до врата)

средна скорост, заедно със спиранията по границите: 73 км/ч

средна скорост на чисто движение: 86км/ч

Макс.скорост – 140 км/ч (изпреварвах;-)

общо време: 9 часа

време на движение: 7:36

спрян (по граници): 1:26 (сръбско-хърватската е най-идиотската граница на света!)

Това са времената, в които GPS-ът е работил – т.е. почивките на бензиностанции не се броят, но граничните преходи (където устройството е включено) се отчитат. Тази завележка важи и за данните за следващите дни.

Магистралата Ниш – Белград е 730 динара или 9,30 евро,

Белград – хърватска граница: 340 динара или 4,30 евро

Хърватска граница – Загреб: 105 куни или 14,30 евро

Загреб – Словенска граница: 5 куни или 0,70 евро

Ден втори Загреб – Залцбург – Мюнхен:

Загреб – Мюнхен: 597 км (от врата до врата и през центъра на Залцбург)

средна скорост, заедно със спиранията по границите: 80 км/ч

средна скорост на чисто движение: 88км/ч

Макс.скорост – 147 км/ч (в крайна дясна лента;-)

общо време: 6:25 часа

време на движение: 5:48

спрян (по граници): 0:37 (словенска граница и натрупването на минутите по патарините)

Магистралата Загреб – словенска граница е 5 куни

Словенска винетка: 35 евро (6 месечна)

Австрийска винетка: 7,30 евро (10 дневна)

Тунел Караванкен: 6,50 евро

Проход Тауерн: 9,50 евро

Нойшванщайн, Neuschwansteinstraße 20, 87645 Schwangau, Германия

Ден четвърти Мюнхен–Нойшванщайн-Виена

Този ден минахме 633 км (Мюнхен–Нойшванщайн-Виена)

Средна скорост, заедно със спиранията 82 км/ч

средна скорост на чисто движение: 88 км/ч

общо време: 7:30 часа

време на движение: 7:00 часа

спрян: 0:30

Макс. Скорост: 150 км/ч

Плащания:

Този ден нямаш пътни такси или винетки – старата австрийска винетка беше все още валидна

Последен ден Виена – София:

Този ден минахме 1011 км (Виена – София)

средна скорост, заедно със спиранията 85,7 км/ч

средна скорост на чисто движение: 94 км/ч

общо време: 11:25 часа

време на движение: 10:24

спрян: 1:00

Унгарска винетка: 1530 форинта или 7 евро

Общо за цялото пътуване

(взето от компютъра на колата, предишните статистики са от GPS-a):

Изминато разстояние:

3100 км (София–Загреб–Залцбург–Мюнхен–Нойшванщайн–Виена–София)

Средна скорост (движение плюс спрян, но с работещ двигател – т.е. Включва граници и патарини): 81 км/ч

Общо време на движение и спрян с работещ двигател: 38:44 часа

Среден разход: 7,5 л/100 км (по-точно 7,45 л/100км – показанието на компютъра има само един десетичен знак и закръгля нагоре;-)

Абсолютен разход: 231,3 литра бензин (от които 25 литра – А89, 5 литра – А100, останалото – А95. Заредих в Германия 25 л погрешка Normalbenzin (89 октана), а не Супер (95 октана) – нищо ѝ нямаше на колата, пак ѝ беше паднал разхода, но за всеки случай сипах и малко 100 октанов бензин

Успех в планирането и лек път!

Други разкази свързани с Съвети за пътуване – на картата:

Съвети за пътуване

48 коментара to “Бюджет на едно пътуване с кола в Европа”

1. Марин каза:

БРАВО! Много благодаря!
    Много полезно четиво, дано ми послужи скоро.

2. Алекс каза:

Човече…ти кола ли си карал или си си водил статистика с хронометър в ръка? Нищо лошо, браво за описанието, ама ми е малко странно как си си измерил пътя и престоите с точност до минутата.

GPS-ът има памет:-)

4. Елена каза:

Много полезна информация, мерси! Нашето пътуване с кола до Верона в средата на май, като гледам има сходни финансови параметри.

5. Pippilota Mentolka каза:

Браво Стойчо, супер полезно. Като си проимаме с Емил една таратайка и ние тръгваме така! 🙂 А едно пътуване струва толкова колкото си го направи човек, какво предпочита да види, къде да спи и т.н.
    За Европата наскоро направих най-дългото скиторене – 2 седмици, максимум музеи, градове, транспорти – 1100 евро за двама, ама ще разправям 😉 3-4 хиляди евро ми се струва космически неразумен харч 🙂

3-4хиляди наистина е много – при това сме спали сега в 4* хотели и сме ходили по ресторанти. Според мен с 3-4000 евро ще обиколя цялата Европа от София до Берген и Лисабон и ще се върна. Ама, дай Боже, живот и здраве! 🙂

7. Минута е много каза:

Наистина препоръчително е да се зарежда бензин в градчетата встрани от магистралите.
    Не само цените са по-ниски с няколо цента/литър, но и можеш да разгледаш градчето и да посетиш местното ресторанче. Губиш 20 мин. и 2-3 км отклонение, но може да се разтъпчеш, създава разнообразие и бие яденето на сандвичи и кафета по бензиностанции.

8. niagara каза:

Супер интересно четиво. Моето лично благодаря за него. Пожелавам Ви в скоро време нови приятни пътувания.

9. Lora Nielsen каза:

Поздравления и от мен! Наистина много полезна информация! Мога ли да попитам кои са тези хотели 4звезди, които сте ползвали, защото цената звучи зашеметяващо ниска за 3-ма. А пропо – пожелавам ти това пътуване из цяла Европа – не само до Берген, но и до Рейкявик да стигнеш:) И за Скандинавия си вземи повечко финикийски, защото фериботите(Дания-Швеция, Дания-Норвегия) и мостовете (Дания основно) струват доста… Без да кажа голяма дума поне по 30-40евро на вътрешен мост (в държавата) и по около 100евро за ферибот (ако не и повече). Но има ли желание има и начини:))) Продължавай по международните пътища и безаварийни пътувания!

Благодаря на всички 🙂

@Lora Nielsen – в Загреб се казваше Phoenix (3*), В Мюнхен беше Mercure Orbis (4*), във Виена – Mercure am Europaplatz (4*) . Малко по-подробно ги бях описал в самия пътепис: http://patepis.com/?p=7147 – 1 част и http://patepis.com/?p=7184 – втора част

11. marillion каза:

Поздравления, Стойчо!

Сметките са съвършено вярни. Това упражнение се стремя да го изпълнявам и аз всяка година. С жена ми установихме, че далеч по-добре и ползотворно си почиваме в чужбина за около десетина дни, отколкото за две седмици на нашето море. Митове и легенди са приказките, че Европа е все още скъпа за българина, но да не задълбаваме в тази тема…

Малко допълнение от мен. Когато изчислявам, макар и приблизително първоначалния бюджет за всяко пътуване, аз спазвам следните елементарни принципи:

1. Хотели:
    – залагам средна цена от по 100 евро на вечер;
    – изключително много държа на обилната и качествена закуска в хотела – вярвайте ми, когато цял ден обикаляш забележителности и си закусил добре, можеш да минеш и без обяд – така пестиш време и пари;
    – в Хърватска (като най-удачна междинна спирка по пътя за Европа, според мен, макар и да знам, че Стойчо и Благун обикновено избират Словения за тази цел), предпочитам един четиризвезден хотел в центъра на Загреб – може и да съм предубеден, но на Балканите държа да бъда сигурен в хотела;
    – за Западна Европа мога да си позволя и лукса да спя в 3* хотели, все пак там нещата са далеч по-добри като условия, изключвам Италия – там задължително събирам колкото се може повече информация за евентуалния хотел (от ето тук – http://www.tripadvisor.com ) преди да го буукна окончателно;
    – използвам личен агент за резервациите, защото тя има достъп до резервационните системи, което означава по-ниска цена и 100% сигурност при настаняване след представяне на издаден ваучер – вярно неудобството е, че се плаща предварително;
    – в редки случаи, основно за хотели в Италия, бууквам лично през http://www.booking.com

2. Паркинг:
    – наличието на паркинг в хотела е изключително важно условие когато пътуваш с кола;
    – винаги се стремя да избера хотели с безплатен паркинг, но не винаги успявам и понякога се налага да плащам по около 20-25 евро на денонощие, но няма как.

3. Бензин:
    – винаги залагам по-висок среден разход (8 литра, при реален разход от 6,5 литра на сто) и средна цена на бензина от 1,20 евро за литър;
    – в Сърбия зареждам само на OMV Ruma;
    – на последната бензиностанция в Словения (OMV на границата с Италия) или в Марибор (ако пътувам посока Виена) зареждам „до горе“;
    – това с по-евтините бензиностанции извън магистралите в Австрия и Германия не съм много убеден, че е оправдано – губи се време, а то също струва пари.

4. Пътни такси, винетки:
    – достатъчно изчерпателна и абсолютно актуална информация има на този сайт, който бих определил като учебник за автомобилния турист!
    (Стойчо, Благуне, Симеоне и останалите, имам да черпя и то много!!)

5. Храна:
    – просто е, залагам бюджет от по 100 евро на ден – винаги е достатъчен;
    – обикновено през деня се минава с нещо съвсем леко, както казах закуската от хотела е чудесна за туристически цели, а вечер задължително се сяда в ресторант – все пак удоволствието не бива да бъде половинчато.

6. Музеи:
    – там нещата са ясни, предварително проучвам музейните такси и изчислявам общата сума.

7. Застраховки:
    – зелена карта за колата и медицински за всички пасажери с включен асистентс, което е много важно условие.

8. Непредвидени разходи:
    – тук е мястото да спомена, може би най-важното условие за пътуване с кола, а и не само с кола в Европа – не съветвам никого да тръгва на път без кредитна карта, без нея сте просто загубени по пътищата на Европа!!

Сигурно пропускам нещо, но това са основните ми принципи при определяне на бюджета за всяко едно пътуване. Винаги завишавам стойностите и винаги се връщам с поне 500 евро „бюджетен излишък“, което се възприема чудесно от „Главна прокуратура“, сиреч жена ми…

След два месеца се отправям на поредното пътешествие по маршрут:

София – Загреб – Рим – Соренто – Алборело – Бари – Игуменица – София

3 100 км, девет дни, 2 500 евро – от които около 400 евро за ферибот (външна каюта за трима плюс колата) – скъпо е, но искам да се поглезим и да се върнем по друг маршрут, а гърците най-после са пуснали магистралата…

12. maronkata каза:

Браво Стойчо,
    ако имаше повече съвестни пътелюбители нямаше да има толкова заблудени по пътищата. Евала за пълната и точна информация надявам се много споро да ми послужи и на мен, както и на много други като мен. Надявам се че при следващата си дестинация ще погледнеш отново какво е запаметила машинката!

13. Цялата работа става и с влак. Още по- приятно е, защото ленуваш и се наслаждаваш на пейзажа.

Абе то и на автостоп може или пък с автобус или самолет също – че и пеша става стига мерак да има човек

15. Кандидат пътник каза:

Много полезно, още повече, че и мен ме плашат че няма да ми стигнат парите. Аз пък съм я замислил по следния начин: Будапеща х3, Виена х3, Прага х3, Инсбрук х3, Верона х3. От там пътувам до Анкона и с ферибота през Игуменица. За момента съм си намерил свестни хотели с паркинг в рамките на 150-160 Евро за три нощувки във всеки град. Ще пътувам със сина си на 11г. Само двамцата по мъжки и ще наблегнем на атракциите. Зоопаркове, Пратер, Аквапаркове, Гардаленд и т.н. Според мен е безмислено да букваш каюта, но ти си знаеш. Аз лично си резервирах самолетни седалки за ферибота / само щото все пак съм с малко дете/. Общо платих 115.50 евро. До 400 лева ако ги имаш в повече спокойно можеш да се облажиш в заведенията или пък в казиното. Моята идея е когато сляза на Игуменица, да бръкна в джобовете и ако още има пари – кръгом за една седмица на Корфу:)))

16. marillion каза:

Идеята за каютата е удачна от гледна точка на умората, която се натрупва с всеки изминал ден и не бива да се подценява от всеки шофьор/пътешественик. Избирайки нощен ферибот, на практика аз „спестявам“ една нощувка на сушата, а в същото време печеля два светли дни за пътуване/разглеждане на забележителности.

В този смисъл, не си представям, че ако си шофирал през деня и прекараш една нощ на „самолетна седалка“, ще бъдеш в добра кондиция на следващия ден. Пътувал съм до САЩ и знам за какво иде реч. Ти си знаеш, но имай предвид, че от Анкона до Игуменица фериботът пътува около 24 часа, така че прецени добре не е ли по-удачно да „хванеш“ ферито за Гърция малко по- на юг…

И аз си мисля, че след 12 часа каране ще е по-добре да си легнеш в чаршафи, па макар и на ферибот – но всеки пък си знае ритъма, така че едва ли е универсално твърдение

18. Кандидат пътник каза:

Може би сте много прави, но все пак става въпрос за 6-7 часа нощ. През деня ще е доста интересно на кораба, а пристигането е в 5.30 сутринта. За по на юг, просто спестявам пътни такси, бензин и може би още една нощувка а и Анкона беше на промоция. Не знам по каква причина. Може би защото от северна Италия предпочитат Венеция, а от южна и Рим – Бари. Хахах, на всичкото отгоре в деня преди пътуването по море не съм планувал нощувка. Идеята ми е да доошлайфаме Гардаленд до 23 часа след което малкия да си спи в колата, а аз тихо и кротко да си пътувам 350-те километра по крайбрежната / така де що да им плащам магистрални такси за пристигане посред нощ в Анкона. А сигурни ли сте че магистралата от Игуменица е пусната???

И аз съм чувал нещо такова за Игуменица – надявам се някой да потвърди

20. marillion каза:

За магистралата от Игуменица е сигурно, останали са само два участъка (около 15 км), които предстои да бъдат пуснати. До София се стигало за 7 часа спокойно каране. Все още обаче няма достатъчно бензиностанции, което предполага зареждане „до горе“ в самата Игуменица, но пък е безплатна поне до есента…

21. Браво за полезната информация, Стойчо!
    А също и за коментарите на marillion, защото през септември с жена ми и едни приятели смятаме да направим екскурзия през Загреб и Любляна, Верона, Флоренция, Пиза, Венеция, Рим, / ако има време и до Монако/, и през Бари и Корфу и към Пловдив. Ни е с жена ми искаме с влак / още повече, че с влак пътуваме безплатно/ , но приятелите настояват с кола, за да спираме и спим където пожелаем. Аз съм подреден и планиран човек и обичам да се движа в някакъв график и това движение по течението малко ме притеснява! Та бих искал поне няколко дати за нощувки и ферибота от Бари да ги закова като дати. Моля за съвета Ви ! Поздрави !

22. marillion каза:

Всичко зависи от това с колко дни разполагате, какъв е бюджета на пътуването и предпочитанията на компанията, но все пак, аз бих предложил следния вариант за вашето пътуване:

Маршрут:
    София – Загреб – Любляна – Венеция/Верона – Флоренция/Пиза – Рим – Соренто/Помпей – Бари/Бриндизи – Игуменица – София

Нощувки:
    1. Загреб или Любляна – лично аз ви препоръчвам Загреб, градът е хубав и ако решите да спите там ще имате възможност да го разгледате. Любляна е още по-красива, но е и по-далеч от Загреб, което значи, че ще сте в града вечерта и времето за разходка ще бъде крайно недостатъчно, а умората от пътуването голяма.
    2. Венеция – препоръчвам хотел в Местре, удобно е при пътуване с кола и цените са много прилични. Според мен за Венеция е напълно достатъчен един пълен ден, лудницата е толкова голяма, че скоро човек се насища и спира да се впечатлява от „потъващия град“. Лично за мен е удачно да останете в хотела в Местре и да отидете за един ден до Верона – разстоянието не е голямо, а не си струва да отделяте цял ден на този град, при положение, че се опитваме да оптимизираме бюджета, разбира се.
    3. Флоренция – реципрочно и тук, според мен е удачно да ползвате града като „базов лагер“ за разходка до Пиза и да останете няколко дни в един и същ хотел.
    4. Рим – лично аз съм отделил три пълни дни на града и знам, че времето е твърде недостатъчно, но няма как.
    5. Соренто – ако сте решили да се връщате с ферибот е грехота да не се разходите до неаполитанския залив и да не разгледате Помпей, Соренто с остров Капри и живописния залив Амалфи.

Ако, Стойчо позволи, бих ти дал и линкове към добри и изпитани от мен хотели.

Ферибот:
    Всичко там се определя от това какви удобства на борда предпочиташ – пауба/дек, каюта, дневен или нощен преход, бърз или бавен ферибот. За всичко това плюс цени виж:

23. Благодаря ти много, marillion!
    Тази година ставаме на 50 години с жена ми и сме решили да си подарим едно пътуване.Не съм бил досега в Италия и ще ти бъда задължен, ако ми изпратиш линковете на пробвани от теб хотели в Итали, в Загреб също. Стойчо няма да има против, надявам се!? Апропо, много ми хареса маршрута ти.
    Ще си взема и GARMIN-а за пътуването, така че няма да ми е проблем намирането им! Мисля да пътуваме към Италия след жегите, някъде в началото на септември!
    Да ти призная блазни ме също и пътуване с кораб по Адриатика/ Далмация- от Сплит до Дубровник и обратно за 7 дни.
    Но везните повече клонят към Италия!

24. Кандидат пътник каза:

Ако е интересно на някой, и защото е във връзка с темата постигнах следните цени за нощувки за 2 човека. 5 града по 3 дни. Будапеща 150, Виена 132, Прага 102, Инсбрук 140, Верона 185. 15 нощувки за средно 47,25 на вечер. Всички хотели са 3 и повече звезди с безплатен паркинг /изключение Виена, защото не е гарантирано, но има за 9 евро/. Това е особено важно когато се пътува с кола. Така че не се притеснявайте и пътувайте смело. Като се върна ще ви разкажа и дали е лесно с дете:))

25. as каза:

Словенска винетка: 35 евро (6 месечна)

Една радостна новина за всички, които пътуват транзит през Словения:

Словения въвежда седмична винетка от 1 юли

@marilion – проблемът с линковете е, че спам-защитата на коментарите ще ги резне. Затова, ако го напишеш като отделна статия – ще я кача с всичките препоръки и линкове. Става ли?

27. Lora Nielsen каза:

@Кандидат-пътник, може ли да попитам за имената на хотелите, в които ще отседнете? Благодаря предварително. И това цени в промоция ли са или?

28. alex каза:

В Германия „Normal“ е бензина 91 ROZ или по просто 91 октана
    Super -95 ROZ
    Super plus -98 ROZ
    V-Power+ 100ROZ

29. Албена каза:

Скъпичък ми се вижда твоят вариянт, Стойчо. Същият маршрут струва 339 евро на човек чрез турорганизация.

Най-евтино е да си седиш в къщи

31. Росица каза:

Албена, Стойчо ти говори за всичко включено на стойност 360 евро на човек!!! Турорганизацията дали поема и дневните разходи + музейните такси и пр.??? Да не говорим за свободата на пътуващите в група.

Да, така е – това са всички разходи (вкл.и кафетата по кафенета и бензиностанции и музеите), но без шопинга за трима за шест дена. Не го бях смятал на човек, а съм дал сумарния разход. Но като го разделиш – толкова се получава 360 евро на калпак

33. Росица каза:

За по 440 евpо на човек пътувахме до Испания (5 нощувки) с екскуpзия до Фpанция, която сами си сътворихме. Сpавнявах всякакви офеpти – не можах да изpовя нищо по-евтино от 329 евpо за уикенд в Баpселона + 98 eвро летищни такси (4 нощувки). Да не говоpим за дpугите екстpи – пътуване където ти скимне и пp. И свободата, тай-вече, свободатаааа!

А свободата – безценна:-) Така си е.

35. Росица каза:

Най-смешни са ми офертите да Йордания. Седмица излиза на човек над 2000 лева. Пътувахме до Сирия през Турция и обратно през Турция цели 21 дни. С визи, път, хотели, храна, подаръци и пр. ни излезе 950 лв за двама души. От Дамаск до Аман се пътува за жълти стотинки. Вярно, че в Йордания е по-скъпо отколкото в Сирия, но не толкова, колкото много хора си мислят.
    Няма да пропусна да посъветвам пътешествениците, които не ползват couchsurfing.org, да го пробват! Срещата и пребиваването при местните хора винаги обогатява приключението и го осмисля по съвсем различен начин.

36. Албена каза:

Аз и вкъщи да седя Стойчо, пак ми излиза скъпо – непрекъснато оглеждам къде какво да сменя, поне като изляза ще видя нещо. 😉

Е, във Виена това излиза по-евтино със сигурност 🙂

шопинга имам пред вид

39. EX Кандидат пътник каза:

Ами нека докладвам и аз. Обещах да го направя. Малко им загубих сметката, но като се върнах и сложих чертата….. Получи се 3100 Евро за мен и малко дете. 28 дни нон стоп, без да се лишаваме от нищо, спане в прилични хотели, без пропуск на увеселителни паркове, зоопаркове, аквапаркове и т.н. Е музеите се сведоха до 7-8 по време на цялата ни обиколка, но има време за всичко.

40. EX Кандидат пътник каза:

Относно:
    Нойшванщайн – 9 евро/възрастен, децата – безплатно, паркингът – 4,50 евро/ден

Дворец Шонбрун Виена – 9,50 евро/възрастен, 6,50 евро/дете

Не ми се връзват тези цени. За първото дадох мисля че 18 евро за двата замъка, а за детето 11год – също.

За Шонбрун пък може да съм се минал но платих някакви комби билети, за дворец, зоопарк, и други неща, които ми излязоха общо ок 50-60 и не ни остана време да ги обиколим

28 дена? Браво! Пътепис да чакаме ли?

Е, аз казвам моите билети как бяха – за Нойшванщайн взехме само за него (а не за двата замъка), и детето ни не е на 11г 🙂 Същата история и с Шонбрун – не съм взимал комбиниран (за всички обекти) билет, а само за двореца.
    Всеки си прави сметката съобразно възможности, интереси и време.

42. EX Кандидат пътник каза:

Хахах, добър читател съм, но съм лош писател. Мога да споделя информация за хотели. Става въпрос за Будапеща, Виена, Прага, Зеефелд ин Тирол, Верона, Корфу. Също така за пътни такси, фериботи магистрали увеселителни паркове и зоопаркове, аквапаркове и т.н. Но напоследък пиша само стихове няма да мога да го опиша в проза:)) Малко ме притесняваше това че пътувам със сина си, но всичко мина като по мед и масло.

Досега не сме имали пътепис в мерена реч – така че няма да се разсърдя ако напишеш стихотворение– пътепис (или поема-пътепис). Опитай – ще бъде интересно 🙂

44. Blaze66 каза:

Браво, това е много полезно благодаря, защото и аз мисля да направя едно авантюристично пътуване от Българиа до Норвегия с кола :)) Когато това стане реалност ще споделя опита си с вас !

Поздрави:

Боби

45. Vladimir каза:

Най-добре пътува този, който пътува самичък- без деца, без жена, без група.САМ- свят широк, джоба пълен,кредитната карта в джоба.И кола ако имаш- света е твой:)

Сам? Въпрос на вкус да ти кажа, но даже и финансовата сметка не излиза да пътуваш сам с кола. Ако си сам – по-добре да позлваш обществения транспорт

47. Truly каза:

Виждам, че дискусията е старичка, но не се сдържах да направя коментар. Най-малкото за да кажа на автора – поздравления! Наистина страхотно четиво, особено за запалени по преходите с кола като мен. Имал съм страхотни преживявания с приятели при положение, че сме тръгвали без каквито и да е резервации за хотели и само ориентировъчен предварителен маршрут. И все пак не мога да си представя да направя толкова подробно описание на всички разходи и времеви интервали – страхотна работа!

48. Marto каза:

Здравейте,
    Решили сме да сачетаем едноседмична (4.07-11.07.2013) почивка в Costa del Sol (Испания) с обиколка из Европа като се тръгне на 30.06.2013 от София и се призтигне на 14.07.2013 пак в София.
    Целта ни е, на отиване да се мине през Париж (две ноштувки) а на връщане 1 нощувка в Барселона ипосле през южна Франция и Италия.
    Заслужвав ли си да се патува с кола?
    Практически за 6 дена трябва да препатуваме 7500км. Като се има на предвит че ще бъдем 2 семейства (3+3) общо 6 души в една кола.