ян. 23 2018

Румъния с мотор (1): През Трансалпина

Отдава не бяхме ходили до Румъния – днес ще започнем една няколкодневна обиколка с мотора на Емо. Като за първи ден ще минем пре прохода Трансалпина в Карпатите. Приятно четене:

През Трансалпина

част първа на

Румъния с мотор

Днес докато се ровех из компа си намерих миналогодишния ми пътепис от Румъния, и реших да го споделя. Може пък на някой да му е от полза 🙂

На 5 август тръгнахме от Варна към 11 по обяд към Свищов където щяхме да спим и на другия ден сутрина в 7 с ферито газ за Румъния. По пътя срещнахме един приятел който тъкмо се връщаше от „нашия“ маршрут който нагло ни открадна и още не е почерпил 🙂 Обменихме малко инфо, пихме кафе, той ни даде „оригинална“ карта на Румъния и се разделихме. И понеже нямахме бърза работа се отбихме в Русе ужким да се видим с някои приятели – е. не ни се отдаде особенно, явно там всички спят след обед.
Пихме пак кафе, безалкохолни (предполагам не е нужно да описвам температурите в Русе) понапазарувахме разни неща и

отцепихме към Свищов

На една от поредните фаспаузи си изтупах каската за първи път на земята и и се откачи визьора. Бонус наколко драскотини.

Сутринта на ферито

Трансалпина, Карпати – Румъния с мотор Трансалпина, Карпати – Румъния с мотор

Тука Владо се опитва да направи плановете

През Дунава – Трансалпина, Карпати – Румъния с мотор

Метнахме моторите на ферито

По няколко причини (жега, цигани, нищо интересно) първите около 200 – 300 км не съм снимал.
Чак тук по обяд някъде

малко преди Новачи

или там както се чете се престраших да извадя фотоапарата и да ги снимам тия двамата мързели 🙂

Трансалпина, Карпати – Румъния с мотор

Плана беше да спим в Новачи и на сутринта с пресни сили да превземем Трансалпина. Отново не ни се получи, оня дето ни „открадна“ маршрута, ни препоръча един хотел в който ни искаха пари като за Риц. Теглихме им по една майна наум (или поне аз) и продължихме през прохода към язовира където бях чел нейде, че има къмпинг

Трансалпина, Карпати

Из завоите по прохода

Тук фаспауза

Имаше и пешаци

Още красоти

DN67C, Румъния

Тука имаше една чешма и спрях да напълня вода

Трансалпина, Карпати – Румъния с мотор Трансалпина, Карпати – Румъния с мотор

…ама що снимах само мотора и кръста… не знам

Трансалпина, Карпати – Румъния с мотор

Тук спряхме да снимам серпентините – първия ми опит беше неуспешен, не паднах… малко остана, въпреки камъка на който сложих степенката, мотора рязко тръгна да потъва.

Серпентините

ако забелязвате колите са с отворени капаци. Често срещано явление там…

До тук всичко си вървеше нормално, хубав път, яки гледки, ТДМ си пее, аз си лягам по завоите поне като Роси, докато не застигнах велосипедиста. От ония дето гумите са им дебели колкото 5ст. Водача некъв пич с клин и потник. Викам си тоя сега кво ми се пречи и ми разваля кефа. И почвам бавно да го настигам, чакам следващи завой да го резна отвътре. Първи завой, втори завой, трети завой….. пети завой, осми завой – греда. Копеленцето върти педалите надоло по баира като луд. И понеже чантата на резервоара ми пречи да виждам километража, източвам врат и гледам 60км!!! Ебаси !!! Тва беше як удар по моторджийските ми способности.
Който е ходил натам знае за кви завои иде реч. А копеленцето върти ли върти …. почвам да се дразня… и на следващата възможност го изпреварих.
Продължавам да си карам и по едно време ме осени…. абе хората се возят и гледат насам-натам аз раздавам газ като ненормален и нищо не видях.
И спрях

Трансалпина, Карпати – Румъния с мотор

След известно време оня с педалите мина. Не съм го снимал. Нарочно!
Аз се отдадох на пушене и не след дълго двамата ми спътници минаха, аз им метнах да не спират. Ще ги настигна нали го умея карането 🙂

Стигнахме до некъв разклон където трябваше да е къмпинга (не отбелязан на картата, аз бях чел някъде в нета за него) Владо и Дарин сякаш ми нямаха много вяра и някак си естествено продължихме напред към язовира.

Трансалпина, Карпати – Румъния с мотор Трансалпина, Карпати – Румъния с мотор

Отивахме към ей тия сгради в далечината.

Пристигнахме и …

Е, от другата страна бяха тия къщички. Наехме апартамент в първата с включена закуска за половината пари от ониа с Риц-а

Метнахме багажа, аз излязох да поснимам тия красоти

Трансалпина, Карпати – Румъния с мотор Трансалпина, Карпати – Румъния с мотор Трансалпина, Карпати – Румъния с мотор Трансалпина, Карпати – Румъния с мотор Трансалпина, Карпати – Румъния с мотор Трансалпина, Карпати – Румъния с мотор Трансалпина, Карпати – Румъния с мотор Трансалпина, Карпати – Румъния с мотор

И вечерята наготвена специално за нас
Пилешко, ориз с нещо червено и крупна зелева салата.

До тук с ден първи.

Продължението

Румъния с мотор (2): Сибиу

Автор: Емо Иванов

Други разкази свързани с Другата Румъния – на картата:

В района на прохода Трансалпина можете да нощувате на промоционални цени:

Booking.com

Другата Румъния

Ако не ви се катерят Карпатите, Румъния предлага още много места за посещение:

PDF24 Tools    Изпрати пътеписа като PDF

One Response to “Румъния с мотор (1): През Трансалпина”

1. […] из Румъния с мотора на Емо. Започнахме с прохода Трансалпина в Карпатите, бяхме в Сибиу, после тръгнахме в посока Бран и замъка […]