Аспровалта

А Антоан днес ще отскочим до Аспровалта. Приятно четене:

Не мина много време от последния ми пътепис до Ловеч публикуван на сайта и аз се отправих на едно ново пътешествие. Този път реших, че вече му е дошло времето да нагазя толкова популярната в последно време сред нашите български летовници

Гърция

Тръгването бе както обикновено в 6 сутринта с приятна музика и горещо кафе по красивото ни Креснеско дефиле. Денят бе събота и беше адски натоварено въпреки ранния час. Имах чувството, че цялото население на Югозападна България се изнася в посока Гърция. Предполагах, че на Кулата ще има страшни тапи, но тук е момента

да похваля граничните служители и от двете страни.

Въпреки силния трафик минах границата за седем минути като контрола се извършваше от български митничар на гръцкия пункт. По-лесна граница не съм минавал досега. Интересно ми беше

за пръв път влизах в Гърция,

но определено пътищата им бяха многоооо широки като летища и доста празни.

Серес – по пътя за Аспровалта, Гърция

Околовръстното на Серес е доста тегаво

с тези незначителни светофари, но след него надух газта и след един час акoстирах с моята нафтова печка на брега на морето.

Първото впечатление. Спокойствие, никакви постройки на плажа

Морето и плажа на Аспровалта, Гърция

и абсолютно никакви яки момчета, които да ти събират пари за паркинг, чадър, тоалетни и тем подобни “екстри”, които се водят на нашето мило родно Черноморие.

Чиста морска вода.

Останах изненадан, че мога да виждам рибите в морето та това си е направо изключително рядко срещано нещо на нашето море. Ниско строителство навярно е земетръсна зона.

Аспровалта, Гърция

Гърците са любезни хора,

харесаха ми гледат да те обслужат нормално и с усмивка, но са дистанцирани от нас, което също ми хареса може би защото съм същия тип човек. Не намирам смисъл да влизам в задълбочени разговори с туристите, които идват и си отиват. Не мога да не похваля и техните прословути Гироси, а бирата им на мен лично ми хареса.

Бира и гирос – Аспровалта, Гърция

В Аспровалта

не видях някакви шумни барове или грамадански хотели. От всичко най много ми хареса, че няма мутри, които да ти скапват настроението. Не забелязах и голям контраст между бедните и богатите както е у нас. В курортите в България, които обичам защото са ми родни се набиват на очи грамаданските джипове и лимузини спрели точно на тротоара.

Гърците определено са свикнали с българското и сръбското присъствие

защото видях и много сърби. Когато им говориш на български в супер маркета те разбират, но отговарят на английски или гръцки.

Магазин в Аспровалта, Гърция

Морето е вълшебно наистина

широк плаж, място за всеки и доооста по солено от нашето, което си има плюсове и минуси. Вечерта се отдадох на гръцка музика, която не е сред любимите ми и узо.

Ασπροβάλτα, Αγιος Γεωργιος 57021, Гърция

На другия ден плаж и довиждане Гърция – до нови срещи. Хората казват, че

който е отишъл един път там винаги се връща.

Е до седмица отивам и аз защото определено си заслужава.

Колкото и да обичам България и морето ни на никой не му е приятно да го гледат намръщено и да го обслужват като все едно е най големия престъпник осмелил се да наруши спокойствието на сервитьора. На никой не му е приятно да има вип входове по баровете и разни мутреси да махат заплашително от джиповете си към теб. Още по-неприятно ми е да ям замразена храна и след това 1 седмица да ме боли корема. В този момент разбрах защо Креснеското дефиле е задръстено от български коли, а нашата магистрала до Бургас си е пуста. Така ще е докато не се промени отношението към обикновения човек.

Мисля август от патриотизъм да отида и до нашето за 3-4 дни пък дано са се пооправили малко нашите хотелиери.

Автор: Антоан Данаилов

Други разкази свързани с Атон – на картата:

Атон

Booking.com

Може да харесате още...

1 Отговор

1. За Гърция бих ви предложила да посетите и делтата на река Марица. Много е красиво. Можете да пътувате с лодка по нея и да се наслаждавате на разнообразието от птици. Струва си!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.