мар. 30 2016

Тайланд – Лаос – Камбоджа (1): Пристигане в Банкок

С Атанас тръгваме на пътешествие из Индокитай 🙂 Започваме с Банкок, приятно четене:

Пристигане в Банкок

част първа на

Тайланд – Лаос – Камбоджа

И сега ми трепва сърцето като ми замирише на Азия. Или като я видя на сън. И усещам свобода… и безгрижие… и безкрайна доброта… Много пъти си събирах мислено куфарите, понякога „завинаги“!

И един ден просто казах – „трябва да се върна!“. А, и комплекса Анкор искам да посетя, бирата и слънцето да замаят погледа ми… Меконг да ме дари със спокойствие, хората с усмивки, храмовете с мъдрост… сетивата ми да се порадват на храната, подправките, масажите… а халката на пръста ми да ми напомни, че трябва да спра дотук 🙂

Изглед от Златния храм – Банкок, Тайланд

Банкок, Изглед от Златния храм

Улица Каосан (Khaosan Road) – Банкок, Тайланд

Улица Каосан (Khaosan Road)

Още на летището в София се заговорихме с една китайка. Тя „ухаеше“ силно на пържен стар ориз. Аз се бях напарфюмирал с любимия ми афтършейв с аромат на бира – идеална комбинация. Но… бързо загубихме интерес за комуникация – тя не разбираше някои неща на български, ние срещнахме известни затруднения с китайския и разговорът бавно замря. Самолетът ни пренесе над половин Източна Европа, снижи се над Москва и ни остави да поскучаем 2 часа на летище Шереметиево. А, после Аерофлот ни издигна в руското небе на път към едно по-топло местенце, пълно с екзотика и блаженство.

За мен чаша червено вино, казах на стюардесата, но тя ми обясни, че алкохол на полета за Банкок не се сервира. Ами тогава… Лека нощ – пожелах учтиво, завих се с одеялото и сънят ме отнесе на изток много по-бързо от всякакви свръхмодерни самолети.

***

Банкок, Тайланд

Летище Suvarnabhumi

беше същото каквото го оставих преди 5 години. Само тайландецът на граничния контрол не беше толкова усмихнат. Сложи печат в паспорта ми и вече имах официално разрешение да дишам местния въздух. Повече от половин час се опитвах да открия откъде да хвана директния автобус за Khao San Road. Сменях етажи, рових се в спомени и накрая капитулирах. Спрях се пред гише „Информация“. Такъв автобус нямало от години, но вече има метро до центъра. Оттам с такси към крайната цел.

Влакчето дойде почти веднага, но трябваше да изчакаме да го проверят преди да се качим. Потеглихме и след около 40 мин бяхме на спирка Phaya Thai. Намерихме такситата, но цената, която обявиха беше с около 40% над нормалната. Аз ги зарязах в полза на най-популярния транспорт в Банкок – тук-тук. В час пик всички шофьори имаха еднаква и несправедливо стабилна цена от порядъка на нормалната цена на удобните и климатизирани таксита. В крайна сметка се метнахме при един усмихнат чичко и потеглихме в посока туристическия район. Зад привидната учтивост във въпросите му прозираше нездрав интерес относно нашите планове с идеята да изкара някой лев от белите туристи. Практиката е тези шофьори да настояват да ти уредят хотел, екскурзия, пътьом да се отбиете в някой магазин или каквото и да е място с цел да похарчиш пари, а той да вземе комисионна. В случая се отбихме  в туристическа агенция в замяна на което той щеше да получи талони за гориво. След като разказах на собственика какви са ми плановете за следващите няколко дена и, че вече всичко съм си организирал и запазил сам той мъдро установи, че не може да ми е от полза.

След още малко разправия и повишаване на тон от моя страна бяхме закарани до крайната цел. Разплатихме се и скоро се настанихме в едно скромно хотелче в идеалния туристически център.

Bulgaria – yoghurt!“ превъзбудено отбеляза момчето на рецепция, а ние усмихнато кимахме с глави. После се отдадохме на лека разходка, кулинарни наслади и релакс, с което горе-долу изчерпахме плановете за първата вечер, предварително определена за аклиматизация.

Монумент на Демокрацията – Банкок, Тайланд

Монумент на Демокрацията

Първоначално се отправихме по Ratchadamnoen road, покрай

Democracy Monument,

прекрасни храмове, Mahakan форт и през един от притоците на Чао Прая се озовахме в крайната ни цел – Golden Mount.

344 ถนน บริพัตร Khwaeng Ban Bat, Khet Pom Prap Sattru Phai, Krung Thep Maha Nakhon 10100, Тайланд
Златната планина – Банкок, Тайланд

Златната планина

Golden Mount /Wat Saket/

е свещено място за будистите. Храмът е построен на изкуствено изграден хълм и е една от най-големите забележителности на Банкок. Изкачваш около 300 стъпала, но прекрасната гледка, която се открива към града си заслужава усилията.

Началото на пътеката – Златният храм – Банкок, Тайланд

В Храма

Изглед от Златния храм – Банкок, Тайланд

Изглед от Златния храм

Малко по-късно, когато слънцето се скри, се смесихме с тълпите в района на

KhaoSan

След като напълних една торбичка с местни „деликатеси“ от улицата се прибрах в хотела да ги опитам на спокойствие. А после дойде времето за бира и заслужена почивка.

Местни деликатеси – Банкок, Тайланд

Вкусноооо!!!

Местни деликатеси

На другия ден учтиво отклоних офертата да ни извикат такси от рецепция и игнорирах нахалните шофьори на улицата пред хотела.

Две пресечки встрани от туристите хванах такси на половин цена и се отправихме към Don Mueang Airport откъдето се качихме на самолет за Камбоджа….

Полезна информация

• Suvarnabhumi – KhaoSan Road – от летището се взема влак до Phaya Thai – билетът струва 45 THB. После с такси /100140 THB/ или с тук-тук /80100 THB/
  • KhaoSan – Don Mueang – най-добър е вариантът с такси, което да се хване извън района на Khaosan. Синьо такси ни закара на фиксирана цена от 200 THB, а на рецепция искаха 450 THB. Има и микробуси на цена от 150 THB на човек.

Очаквайте продължението – авторът е обещал!