ян. 22 2016

Баварските замъци и Октоберфест (3): Oktoberfest в Мюнхен

Продължаваме с обиколката на Влади из Австрия и Бавария, която започнахме със Залцбург и Химзеер после разгледахме замъците Нойшванщайн и Хоеншвангау, а днес вече сме на Октоберфеста в Мюнхен!

Баварските замъци и Октоберфест

част втора

Oktoberfest в Мюнхен

Ден шести – 24. 09. 2015 г.
Днешния ден е един от най-чаканите дни от цялото пътуване. Защото денят започва със закуска в хотела  и завършва в Мюнхен с обиколка на града и за десерт –

немска бира на  Октоберфеста

Предварително съм се подготвил за този ден. Имам си нови обувки, достатъчно пари, разговорник и прекрасно настроение.

След закуска –  тръгваме. Според навигацията имаме около 82 км,  до Мюнхен. Минаваме покрай Щарнберг, на 25 km югозападно от Мюнхен,  на северния край на Щарнбергското езеро Това градче е дестинация за излети и почивки.

МюнхенРетро возило в центъра на Мюнхен

Мюнхен (ляво) Ретро возило в центъра на Мюнхен (дясно)

Стъпката на дявола в една църква, МюнхенМюнхен

Стъпката на дявола в една църква(ляво)  Мюнхен (дясно)

Пристигаме в

Мюнхен

след час и половина път. В 9:30 ч. слизаме на

фонтана на Нептун

Автобусът отива на паркинг, където ще остане до 19 ч вечерта (задължителните девет часа почивка,  преди нощен преход). През това време ние вървим по петите на ексурзовода.

Слизаме в метрото на

площада Карлсплац,

през входа до фонтаните… За да ни заведат в един голям магазин там,  да ползваме лични нужди,  да ни покажат от къде какво може да си купим и да ни ориентират от къде е изхода,  после да излезем. Тук под земята е нещо като голям мол над земята –  магазини,  заведения, закуски, преса. Всичко е разположено в кръг. И като вървим по този кръг,  на връщане търсим логото на Водафон и завиваме на дясно,  за да излезем. Точно и ясно,  за да няма загубили се.

Мариенплац, МюнхенМариенплац, Мюнхен

Мариенплац

Във вътрешните дворове на Мариенплац, МюнхенВъв вътрешните дворове на Мариенплац, Мюнхен

Във вътрешните дворове на Мариенплац

Започва нашата пешеходна обиколка, която включва:

• Фонтаните на Карлсплац,
  • Михаелскирхе,
  • Фрауенкирхе и
  • Мариенплац, където трябваше да бъдем за 12 ч на обед, за да гледаме танцуващите човечета.

Влизахме в тези църкви и катедрали,  набързо разглеждахме. Минахме и през големия площад,  по който минавал парада в деня на откриването на Октоберфеста. Докато чакахме на

Мариенплац,

да започнат да танцуват човечетата,  ни казаха от къде да си вземем карта на Мюнхен (от инфо центъра там,  ама се плащала – 50 цента, които пускате в една касичка там.). После по тази карта на всеки показаха къде се намира това, което всеки иска да посети в свободното време до вечерта. Бирарията Хофбройхаус, Пинакотеката.  (Голям смях падна,  когато ни казваха какво може да видим в Пинакотеката –  творби на художници,  картини на Пикасо и т. н., когато един турист,  тръгнал специално за Октоберфеста и нямащ търпение да го заведат там,  казва:

– И аз сега като се върна в България и ме попитат –  беше ли на Октоберфеста? –  и аз като кажа ДА.
– И  що прави ? Какво видя?
– Ами гледах Пинакотеката и Пикасо…
– Аз съм тръгнал да пия бира на Октоберфеста,  а пък след това сам ще си рисувам ПИКАСО… ПИКА – й – СО… След бирата)…

Други искаха да видят музея и шоу рума на BMW. Аз исках след Октоберфеста да се върна на Мариенплац,  от там през Одеонсплац  към Хофгартен и от там в Английската градина,  но къде ти толкова време в един следобед дори и да добавя и време да отида и да се  кача на кулата на църквата, точно до Мариенплац,  а също и до ТВ кулата или да разгледам някой парк или цветни градини,  бирарията Хофбройхаус и т. н. Но за всичко няма време.

На панаир като на панаир – Октоберфест, МюнхенНа панаир като на панаир – Октоберфест, Мюнхен

На панаир като на панаир

На панаир като на панаир – Октоберфест, Мюнхен

Решаваме след като видим танцуващите човечета да се пръснем за свободно време и само желаещите за

Октоберфеста,

заедно с екскурзовода се отправихме натам.

Ingresso Oktoberfest, Bavariaring 5, 80336 München, Германия

Отиваме пеша до Карлсплац (за ориентир –  като застанем с лице към Мариенплац да гледаме човечетата, тръгваме наляво по пешеходната улица, само направо и след 10 минути сме на Карлсплац.). Слизаме в метрото. Вземаме си билети. Аз искам билет – карта за целият ден. Слизаме надолу,  чак до най-долу и вземаме метрото за две спирки. И слизаме.

НВ каручка с бъчвите – Октоберфест, МюнхенНВ каручка с бъчвите – Октоберфест, Мюнхен

НВ каручка с бъчвите

Красива конска опашка – Октоберфест, Мюнхен

Красива конска опашка

На Терезиенвизе (поляните на Терезия).

Пред нас има една въртележка –  много висока кула,  на върха на която има един голям самолет –  за ориентир,  вижда се от всякъде,  за да показва на къде е изхода.

Въртележката на Октоберфест

Въртележката на Октоберфест – Самолетът на върха на въртележката показва посоката за изхода към метрото.Той се вижда отвсякъде.

Да започнем с химна на

Октоберфест:

In München steht ein Hofbräuhaus:
Eins,  zwei,  g’suffa. . .
Da läuft so manches Fäßchen aus:
Da hat so manche braver Mann:
Gezeigt was er so vertragen kann
Schon früh am Morgen fing er an
Und spät am Abend kam er heraus
So schön ist’s im Hofbräuhaus.

Ein Prosit – Една наздравица!!!

Е, как да не заиграе човек на една такава музика (клипа е от интернет,  с който се опитвам да пресъздам атмосферата :):

Надявам се да съм успял.

В една от шатрите – Октоберфест, Мюнхен

В една от шатрите

В една от шатрите – Октоберфест, МюнхенВ една от шатрите – Октоберфест, Мюнхен

Авторът

Бира на Октоберфест, МюнхенБира на Октоберфест, Мюнхен

Пълна – празна 🙂

Бира на Октоберфест, Мюнхен

Един час по-късно халбата е празна

Разказаха си набързо какво може да се види, какви бири има там (Хелес – светла; Дункел – Тъмна; Радлер – Плодова; Weissbier – мътна, с жива мая). Казаха ни как да запомним къде е изхода на метрото и коя линия да хванем,  за да слезем при фонтана на Нептун:

N –  48° 08` 26. 470″
E –  011° 33` 56. 357″.
GPS на Октоберфеста, според моето приложение:
N  –  48° 08` 00. 666″
E  –  011° 32` 55. 788″

!!!! –  –  –  – Поправете ме,  ако бъркам, но това ми показваше на таблета, като координати –  –  –  – !!!!!

В шатрите на Октоберфест, МюнхенВ шатрите на Октоберфест, Мюнхен

В  шатрите може да се види ето това

А там е безкрайно интересно – коне с много красиви опашки, каручки, пълни с бъчви, окрасени, освежени. Въртележки, по-малко и по-много страшни,  летят в небесата, превъртат се,  хора пищят, викат, дрънчат вериги, музика,  лампи бляскат,  захарни памуци, стрелбища – един безкрайно забавен панаир.

И много бира.

Шест шатри на шесте основни пивоварни. Големи колкото половин футболно игрище,  събиращи по над 600 души,  пълни в ранния следобед,  насядали на дървени пейки и маси. Влизам в една шатра и охраната веднага ми каза,  да си изхвърля минералната вода,  която си носих… Да, Да,  как не. Отместих се встрани,  изпих си я и влязох…

Октоберфест, Мюнхен Октоберфест, Мюнхен Октоберфест, Мюнхен Октоберфест, Мюнхен Октоберфест, Мюнхен

Октоберфест, Мюнхен

В шатрите може да се види ето това

Само

бира, печени пилета,  картофи, салати,  във всяка шатра музика на живо, тиролски мелодии,  наздравици. Бира в халби по литър.

Една халба от един литър тази година беше 12 €… Изпих една –  НВ. Цял час. Много ми дойде. Изядох една салата. Стоях, гледах и се радвах.

В шатрите на Октоберфест, МюнхенВ шатрите на Октоберфест, Мюнхен

В шатрите на Октоберфест, Мюнхен

В шатрите на Октоберфест

Когато се напият младежите се прегръщат –Октоберфест, Мюнхен

Когато се напият младежите се прегръщат

После в другата шатра само ядох… порция само сварени картофи –  три половинки –  средна големина,  с една лъжичка зелена подправка –  3,50 €… Олеееее,  Е –  на Октоберфеста сме,  не сме на селска кръчма в наше село…

Самолетчето на върха на въртележката,още го виждам, дори и след литър бира :) –Октоберфест, Мюнхен

Самолетчето на върха на въртележката,още го виждам, дори и след литър бира 🙂

И в останалите шатри,  само гледах – вървях между масите и гледах… По-интересно беше час и половина след бирата. Когато трябваше да излиза… Ще опиша само съвсем накратко.

Тоалетните

са в другия край на шатрата. Докато се измуша в навалицата,  да я намеря,  минава време. Там в едно помещение 5 х 5 метра,  едновременно се облекчават поне 40 – 50 души. В няколко редички по пет – шест  метра всяка –  едно като поцинковани корита по 20 см – широки и по 30 см,  дълбоки. Отвсякъде тече вода, която за секунди отмива всичко… И всички редички пълни с хора. И като видях колко има преди мен и колко се натрупаха след мен… То се е видяло, че няма да съм сам… Германска работа.

Октоберфест, Мюнхен

Въртележките

После се пуснах на две атракции.

Едната беше много интересна. На входа дават едни очила,  които размиват гледката и удвояват отразените от едни прегради светлини и лампи. Губи се ориентация. И минавам през един лабиринт от прозрачни прегради. С много лъжливи пътеки,  по които си мислиш, че можеш да минеш, а в един момент се блъскаш в стъклена преграда… Опипвам с ръце и трябва да се мине през едни ъгли, да се оцели правилния изход към следващото ниво. След като не можах да се справя сам,  изкачах следващият да мине пред мен и тръгнах след него. По-лесно е –  🙂

Въртележка – Октоберфест, МюнхенАтракции – Октоберфест, Мюнхен

Атракции – Октоберфест, Мюнхен

Атракции

На изхода от този лабиринт следва една стълба за нагоре. Ама две сандъчета, дълги два метра с една – две  прегради – стъпала  на които трябва да се стъпи. Само че те се движат нагоре – надолу. Едното се движи нагоре – надоу,  а другото обратно –  докато едното е нагоре,  другото е надолу – нагоре… Стъпвам на едното с единия крак,  то ме понася нагоре и трябва да стъпя и на другото,  което пък се движи надолу… После на горното ниво минавам през едни валове,  които се задвижват по-енергично,  щом се стъпи на тях…

По натам има едни кръгли плоскости (като капаците на шахтите по пътя). Неподвижни… Но щом се стъпи на тях и те се завъртат наляво – надясно и ако няма къде да се хванеш – падате… После един човек,  събира очилата и пътеката свършва при една спирала – тунел,  който след 3 – 4 завоя излиза на изхода… А не може ли да не се пускам в тунела…. Не може,  няма как… Събирам кураж,  сядам и се плъзгам… По средата една тъмница,  после нещо друго за предизвикване на стрес… И така. Забавно и интересно.

По-натам  изведнъж една дюза духа силна струя въздух със свистене, като минете покрай нея.

Общо взето – цели 4 – 5 часа време само на Октоберфеста. После с метрото до Карлсплац, време за кафе,  похапване. Отнасям със себе си, като подарък един албум с два диска с Тиролска музика и мелодии от Октоберфеста за спомен, които си купих заедно с кафето и малко лакомство и отивам към мястото на срещата.

Събираме се  в 19 ч,  на фонтана на Нептун, идва автобуса, събира ни и следва нощен преход и един ден път до София. Минаваме покрай Залцбург и следваме пътя през Унгария – Сегед, Нови сад,  поради затруднение на словенската граница заради бежанците. Така минаваме само две граници – Унгария – Сърбия и чак  в България.

Край

Автор: Владимир Георгиев

Други разкази свързани с Мюнхен – на картата:

Мюнхен

en.pdf24.org    Изпрати пътеписа като PDF

2 коментара to “Баварските замъци и Октоберфест (3): Oktoberfest в Мюнхен”

1. iaiaplus каза:

Влади, поздравления!… Много ме кефиш, шемет такъв! Казвам го с най-добри чувства, да знаеш 🙂 И чакам с нетърпение следващото ти пътешествие, дано да е скоро 🙂

2. Dido каза:

Хубава разходка…И аз посетих Октоберфест миналата година, това за тоалетните си е вярно, само си пропуснал да опишеш многото повръщащи хора навсякъде около тоалетните….