Ное. 12 2015

Сибиу (Из Карпатите на мотор – 3 част)

Продължаваме мотоциклетната си обиколка из Караптите и Трансилвания заедно с Тони. Първия ден минахме през прохода Трансфагарашан и спряхме вечерта в Сибиу. В първата половина на втория ден бяхме солната мина в Турда и започнахме обиколката си на крепостта (цитаделата) Алба Каролина в градчето Алба Юлия, която ще продължим днес (през втората половина на втория ден), а така също ще разгледаме Сибиу.

Алба Каролина и Сибиу

в подробности

част трета на

Из Карпатите на мотор

Ден 2 – следобед и вечерта

После продължихме разходката из комплекса. Много интересно решение за дървета с цветя

Алба Каролина, Румъния

Иво по средата на изригващи от земята фонтани.

Разцепена камбана.

Разцепена камбана – Алба Каролина, Румъния

Порта с действащ вдигащ се мост със синджири.

Порта с действащ вдигащ се мост със синджири – Алба Каролина, Румъния

Монумент

Монумент – Алба Каролина, Румъния

И отново прекрасни алеи за разходка в ниската част. И отново прекрасни алеи за разходка в ниската част – Алба Каролина, Румъния И отново прекрасни алеи за разходка в ниската част – Алба Каролина, Румъния И отново прекрасни алеи за разходка в ниската част – Алба Каролина, Румъния

Триколка направена на саксия. Триколка направена на саксия – Алба Каролина, Румъния

И пак бронзови фигури пред сграда, на която пишеше „Университет“ И пак бронзови фигури пред сграда, на която пишеше университет – Алба Каролина, Румъния

Бронзов макет на комплекса Бронзов макет на комплекса – Алба Каролина, Румъния

И групата на фона на Cetatea Alba Carolina И групата на фона на Cetatea Alba Carolina – Алба Каролина, Румъния

Фонтаните на Parcul Unirii Фонтаните на Parcul Unirii – Алба Каролина, Румъния Фонтаните на Parcul Unirii – Алба Каролина, Румъния

Времето беше мрачно и с изгледи да завали, облякохме дъждобраните и се отправихме към следващата цел, която беше в покрайнините на Sibiu и представляваше нещо като нашия Етър край Габрово – комплекс Astra Sibiu. Оставаха 70 км магистрала и трябваше да стане бързо. Да, но малко преди Сибиу ни запука дъжд и то доста силен, затова спряхме под един мост за съгласуване на програмата и се отказахме от Astra-та. Ще е някой друг път в хубаво време. Прерутирах GPS-a да ни кара директно в хотела. Прибрахме се и решихме да се изкъпем и да се пооправим пък дано спре. Така и стана, дъждът почти спря, приръмяваше тук-таме. Хванахме си пак едно такси да ни свали до стария град. Планът беше да минем по светло и през стария

Сибиу

Първа спирка беше

Големия площад – Piata Mare,

където се оказа, че има рок концерт.

Големия площад – Piata Mare, Сибиу, Румъния Големия площад – Piata Mare, Сибиу, Румъния

Много очички на покривите Много очички на покривите – Сибиу, Румъния

Palatul Brukenthal Palatul Brukenthal (Дворец Брукентал) – Сибиу, Румъния

Петя беше прочела, че може да се качим в

Часовниковата кула

и така и сторихме. Гледката си заслужаваше, а таксата беше символична.

Изглед от Turnul Sfatului към големия площад в Sibiu.

Изглед от Turnul Sfatului (Часовникова кула) към големия площад в Сибиу, Румъния Изглед от Turnul Sfatului (Часовникова кула) към големия площад в Сибиу, Румъния

Piața Mică, Sibiu, Румъния

Изглед от Turnul Sfatului (Часовникова кула) към Малкия площад в Сибиу

Изглед от Turnul Sfatului (Часовникова кула) към Малкия площад в Сибиу, Румъния

Вижда се Biserica Evanghelica Вижда се Biserica Evanghelica – Сибиу, Румъния

Изглед към моста на лъжите от часовниковата кула в СибиуИзглед към моста на лъжите от часовниковата кула в Сибиу, Румъния

Изглед към СибиуИзглед към Сибиу, Румъния Изглед към Сибиу, Румъния Изглед към Сибиу, Румъния

Иво и Петя, вътре в Часовниковата кула Иво и Петя, вътре в Часовниковата кула – Сибиу, Румъния

Часовниковия механизъм Часовниковия механизъм – Сибиу, Румъния

Стълбището вътре в кулата. Стълбището вътре в кулата – Сибиу, Румъния

После слязохме и тръгнахме на разходка – първо

Малкия площад

Малкия площад – Сибиу, Румъния Малкия площад – Сибиу, Румъния Малкия площад – Сибиу, Румъния

После

Biserica Evanghelica Sibiu,

за която имаше вход и не влезнахме. Biserica Evanghelica (Протестантска църква) – Сибиу, Румъния

Местна ковачница. Местна ковачница – Сибиу, Румъния

И метални розички И метални розички – Сибиу, Румъния

От Горния град (Orasul de Sus) към Долния град (Orasul de Jos)

От Горния град (Orasul de Sus) към Долния град (Orasul de Jos) – Сибиу, Румъния От Горния град (Orasul de Sus) към Долния град (Orasul de Jos) – Сибиу, Румъния

Pasajul Scarilor

в Сибиу, това чудо на строителството е свързвало долния с горния град, предполагам има стълбички вътре.

Pasajul Scarilor в Сибиу, Румъния Pasajul Scarilor в Сибиу, РумънияPasajul Scarilor в Сибиу, Румъния

И още от Сибиу

Сибиу, Румъния

Catedrala Ortodoxa Sfanta Treime,

вътре е огромна и много интересна, със запазени иконостаси по стените.

Catedrala Ortodoxa Sfanta Treime – Православна катедрала Света Троица, Сибиу, Румъния

Православна катедрала Света Троица

Заобиколихме да видим кулите на някогашната стена.Заобиколихме да видим кулите на някогашната стена – Сибиу, Румъния

Potters Tower

Грънчарските кули – Сибиу, Румъния Грънчарските кули – Сибиу, Румъния

И отново ние там

Грънчарските кули – Сибиу, Румъния

Всеки си гушка жената 😉 – бъзикам се разбира се.

Заведение Salut, Сибиу

Заведение Salut, Сибиу, Румъния Заведение Salut, Сибиу, Румъния Заведение Salut, Сибиу, Румъния

Бистро Paradon, Сибиу

Бистро Paradon, Сибиу, Румъния

Turnul Dulgherilor, СибиуTurnul Dulgherilor, Сибиу, Румъния

Тясна уличка в Сибиу Тясна уличка в Сибиу, Румъния

Бариери на входа на стария град с брояч. Бариерата се вдига само ако има свободни места вътре. Сибиу, Румъния

Изглед от моста на лъжите към

Изглед от моста на лъжите към Малкия площад – Сибиу, Румъния

Заведение Pasaj в Сибиу, където вечеряхме втората вечер. Заведение Pasaj в Сибиу, Румъния

ЧРД на Ivobivo. Заведение Pasaj в Сибиу, Румъния

Малко заваля, та се наложи да влезем вътре с трапезата. Малко заваля, та се наложи да влезем вътре с трапезата – Сибиу, Румъния

Докато похапнахме спря да вали и се разходихме за още малко нощни снимки.

Изглед от Долния град към Горния град.

Изглед от Долния град към Горния град – Нощен Сибиу, Румъния Изглед от Долния град към Горния град – Нощен Сибиу, Румъния

Изглед към малкия площад от моста на лъжите. Изглед към малкия площад от моста на лъжите – Нощен Сибиу, Румъния

Малкия площад – Нощен Сибиу, Румъния

Проходът между Малкия и Големия площад. Проходът между Малкия и Големия площад – Нощен Сибиу, Румъния

Големия площад Големия площад – Сибиу, Румъния

Сцената на рок концерта. Сцената на рок концерта – Нощен Сибиу, Румъния

И участниците

Участниците на рок концерта – Нощен Сибиу, Румъния

Хванахме си поредното бясно такси да ни закара до хотела. Отново авто родео по улиците в Сибиу, този път с Dacia Logan 1.4 mpi. Един мустакат чичко вътре, километражът показва 690 000 км. Жорката седна отпред, аз отзад в средата. Чичото му каза да си преметне колана, който беше закопчан на седалката предварително, наду си румънската чалга и отпраши все едно кара като за последно. Фучи газ-спирачка, чалгата се вие вътре ние се заливаме от смях, като влакче на ужасите е. На Жорката отпред хич не му беше смешно като вижда смъртта в очите. Оня натиска по едно нанадолнище. То знаци за остър ляв завой, нашия дава пълна газ и в последния момент спирачки и завива.

След което кръгово, излиза на десен завой с пълна газ на кръговото и изведнъж едно спряло БМВ, пък нашия надясно не може да се изнесе, че има кола и спирачките до края. Направо не повярвах, че спря преди да вкараме багажника на БМВ-то на задната седалка. Тея Дачии много спирали значи.
Прибрахме се живи и здрави и по креватите.

Кратък видео клип от посетените места можете да видите качено в Youtube:

Проходът Трансалпина (Из Карпатите на мотор – 4 част)

Автор: Антон Конакчиев

Други разкази свързани с Другата Румъния – на картата:

Другата Румъния

en.pdf24.org    Изпрати пътеписа като PDF

3 коментара to “Сибиу (Из Карпатите на мотор – 3 част)”

1. […] (цитаделата) Алба Каролина в градчето Алба Юлия, която продължихме и разгледахме Сибиу. Третия ден от нашето пътуване започваме с преход през […]

2. […] (цитаделата) Алба Каролина в градчето Алба Юлия, която продължихме и разгледахме Сибиу. Третия ден от нашето пътуване започнахме с преход […]