окт. 20 2015

Продължаваме мотоциклетната си обиколка из Караптите и Трансилвания заедно с Тони. Първия ден минахме през прохода Трансфагарашан и спряхме вечерта в Сибиу. Днес, в първат половина на втория ден, ще отидем до солната мина в Турда и ще започнем обиколката си на крепостта (цитаделата) Алба Каролина в градчето Алба Юлия.

Солната мина в Турда и цитаделата Алба Каролина в Алба Юлия

през Аюд и Теюш

част втора на

Из Карпатите на мотор

Ден 2 – първа половина

около 307 км

Турда – Аюд – Теюш – Алба Юлия – Алба Каролина – Трансилвания, Румъния

Станахме около 7:00 ч. и тръгнахме експедитивно към 7:30 ч. като решихме да пием кафе и да закусваме на първата бензиностанция. Да но тя се оказа на 70 км по магистралата за Себеш. Жорката леко на изпарения стигна до там 🙂 Но това е нещо нормално 70 км, преди закуска, да направиш 🙂

Сипахме бензин, хапнахме по нещо от магазина и се отправихме

към солната мина в Турда

Както обикновено из Румъния се пътува бавно заради огромния трафик, колони от коли по пътищата и много населени места. Криво-ляво успяхме да достигнем целта.

Места за паркиране нямаше и ни настаниха на тротоара.

Турда – Аюд – Теюш – Алба Юлия – Алба Каролина – Трансилвания, Румъния

Тъй като прикапа по пътя, се наложи да сложим дъждобрани, от които се оказа, че няма нужда. Този ден беше облачно и нормални температури 20 – 25 градуса, перфектно за каране на мотор.

Жорката събува дъждобрана.

Солна мина Турда, Румъния

Salt Mine Turda, Strada Frăgărişte, Turda, Румъния

Входът на мината

Били сме и в солната мина на Slanic и по принцип си мислехме, че и тази е нещо подобно и се слиза много надолу под земята, но тази не е толкова дълбока. За сметка на това е по-облагородена. Честно казано на Slanic мината ми допада повече от тази. Тръгнахме по един коридор надолу и стигнахме до помещението, където е подемния механизъм с който са изкарвали солта. Той е бил задвижван от коне.

След като слезете още малко надолу по тунела се озовавате в горната част откъм тавана на самата галерия, която в сравнение с галериите в Slanic е едно нищо

Долу се вижда виенското колело и отсреща едното от двете стълбища.

Тъй като имаше голяма опашка за асансьора, решихме да слезем по стълбите до долу. Стълбите са с много тесни стъпала и са дървени и мазни от влагата, Петя даже се подхлъзна на последното стъпало и за малко да стане беля. От долу имаше хубава гледка към висулките от сол на една от наклонените стени.

Това са двата отвора през които са вадили солта

Солна мина Турда, Румъния – Трансилвания

Под основната галерия има още една която се е образувала естествено при срутване и съответно се е образувало малко езеро на дъното ѝ

В основната галерия има много

забавления за децата, заведение за хранене и пиене и др.

Шахтата на асансьора и стълбището

Солна мина Турда, Румъния – Трансилвания

За езерото пак се слиза по стълбище или с асансьор. Долу е направено много интересно и има лодки под наем.

Има интересни беседки с подходящо осветление.

Солна мина Турда, Румъния – Трансилвания

И остатъци от стълбове за ток от едно време.

На снимката се вижда отвора към галерията с езерото.

Солна мина Турда, Румъния – Трансилвания Солна мина Турда, Румъния – Трансилвания Солна мина Турда, Румъния – Трансилвания

Има и мостче до средата на езерото.

И малки статуи от сол. Солна мина Турда, Румъния – Трансилвания

На връщане решихме да си чакаме и двата асансьора. Този от езерото събира 4 човека и става малко по-бавно. После основният, който те изкарва от галерията събира 7 човека, но пък и той е по-натоварен, но за 10- тина минути се качваш горе. Разходихме се по сергиите да вземем по едно магнитче и се екипирахме за тръгване. По обратния път Петя снима из красивите малки градчета.

Турда

Турда, Румъния – Трансилвания Турда, Румъния – Трансилвания Турда, Румъния – Трансилвания Турда, Румъния – Трансилвания Турда, Румъния – Трансилвания

Аюд:

Аюд, Румъния – Трансилвания Аюд, Румъния – Трансилвания Аюд, Румъния – Трансилвания Аюд, Румъния – Трансилвания Аюд, Румъния – Трансилвания

Теюш

Теюш, Румъния – Трансилвания Теюш, Румъния – Трансилвания Теюш, Румъния – Трансилвания

И достигнахме следващата ни точка

Алба Юлия

Алба Юлия, Румъния – Трансилвания Алба Юлия, Румъния – Трансилвания Алба Юлия, Румъния – Трансилвания Алба Юлия, Румъния – Трансилвания

Целта беше

крепостта Алба Каролина

– старинен град във формата на петолъчка, нещо подобно на нашия Царевец, но по-голямо и по-добре поддържано.

крепост Алба Каролина – Алба Юлия, Румъния крепост Алба Каролина – Алба Юлия, Румъния крепост Алба Каролина – Алба Юлия, Румъния

300 направено от цветя

300 – крепост Алба Каролина – Алба Юлия, Румъния

Катедрала на Съединението в крепостта Алба Каролина

(най-вероятно става дума за Съединието (Обединението) на Трансилвания с Влашко, закрепено след Първата световна война – бел.Ст.)

Катедрала на Съединението в крепостта Алба Каролина – Алба Юлия, Румъния

Дворът на Катедрала на Съединението в крепостта Алба КаролинаКатедрала на Съединението в крепостта Алба Каролина – Алба Юлия, Румъния

Турда – Аюд – Теюш – Алба Юлия – Алба Каролина – Трансилвания, Румъния

Това е схемата на градчето.

Крепост Алба Каролина – Алба Юлия, Румъния

Странно дърво под наклон.

Алба Юлия, Румъния – Трансилвания

ПлощадътАлба Юлия, Румъния – Трансилвания Алба Юлия, Румъния – Трансилвания

УличкитеАлба Юлия, Румъния – Трансилвания Алба Юлия, Румъния – Трансилвания

И Петя с бронзови фигури. Алба Юлия, Румъния – Трансилвания Алба Юлия, Румъния – Трансилвания Алба Юлия, Румъния – Трансилвания

Трябваше да хапнем нещо, и понеже от една количка за сандвичи миришеше хубаво, решихме да си вземем от там, като се оказа, че сме се прецакали, защото само миризмата беше хубава 🙂 После седнахме на по бира в едно от многото заведения на самообслужване. Наблизо печаха от типичния Трансилвански козунак с дупка и взехме един да го хапнем набързо.

Козунак – Алба Юлия, Румъния

Сибиу (Из Карпатите на мотор – 3 част)

Автор: Антон Конакчиев

Други разкази свързани с Другата Румъния – на картата:

Другата Румъния

4 коментара to “От Турда през Аюд и Теюш до Алба Юлия и Алба Каролина (Из Карпатите на мотор – 2 част)”