апр. 10 2009

Виетнам: Ханой и Сайгон

Published by at 9:24 under Ан Фам,Виетнам

Днес Ан Фам отново ще ни заведе във Виетнам и ще ни покаже столицата Ханой и… столицата Сайгон. Естествено оригиналните им имена са Ха Ной и Сай Гон:-) Приятно четене:

Виетнам: Ханой и Сайгон

Ха Ной

Ханой (Ха Ной) е столицата на Виетнам (Виет Нам). Красив, романтичен и старомоден град, със своите тесни занаятчийски улички, които все още носят кокетните имена като Бамбук, Вар, Хартия, Захар, Памук, Гребен, Риба, от времето когато на тези улици се произвеждали и продавали само продуктите, за които подсказват имената им (сравни със софийските Резбарска, Каменоделска и др.:-) — бел. Ст.)

С пръснатите по целия град 16 езера, най-известното от които е Хо Хоан Кием или Хо Гъам.

Храмът на костенурката,

намиращ се в средата на езерото, се е превърнал в символ на Ханой (Ха Ной). Легендата разказва за хилядогодишна костенурка, която живее в езерото, спасила живота на един цар като му подарила вълшебен меч. И царят в знак на благодарност наредил да се построи храм в средата на езерото, в който костенурката да живее в мир. И до ден днешен достъпът до храма е забранен за туристи.

С първия университет Ван Миеу Куок Тъ Зам /Văn Miếu Quốc Tử Giám/,

построен през 1070 г. от династията Хонг Тъ. Първоначално в университета са били допускани само князе и благородници, но по-късно обикновени граждани също можели да получат тук своето образование. Основно са изучавали поезия, проза и философия — все предмети, изискващи спокойна и вдъхновяваща среда. Именно затова когато за пръв път прекрачи прага на Ван Миеу, човек има чувството че се намира в райска градина — огромни вековни дървета, зелени храсти, езера с водни лилии украсяват обширното открито пространство, обградено от високи каменни стени.

Имената на успешно завършилите десетгодишното обучение (!!!сериозна работа!!! — бел. Ст) в този университет биват увековечени върху каменни плочи, изписани на ръка.

Не пишете, драскайте, стъпвайте, сядайте на докторските плочи!

Сред цялата глъч от групи туристи и ученици, този човек беше единственият, който използваше мястото по предназначение…

Ако искате да опознаете обстойно Ханой (Ха Ной), има чудесна организирана обиколка за 1 ден с автобус и професионален екскурзовод, от която аз не се възползвах. Така и не намерих къде е първоначалната спирка.:)

Сайгон (Сай Гон)

Или иначе казано, град Хо Чи Мин. Повече от 3 десетилетия хората не могат да свикнат с „новото“ име на града.

Значително по-модерен и динамичен от Ханой (Ха Ной). Тук всичко е по-различно от столицата — климатът, езикът, забавленията, заведенията, хората, начинът им на мислене.

Кметството на Сайгон (Сай Гон)

Един приятел каза, че парижкото кметство било същото. Нищо чудно — 80-те години френска колонизация са си казали думата.

Говорехме си за култа

Катедрала „Малката Нотр Дам“. Още една френска следа…

… Операта забележително напомня Народния театър „Иван Вазов“ в София.

О! Зеленяване

Графити по шаблон. Високо напрежение, опасно за живота.

Нощен Сайгон (Сай Гон)

Автор: Ан Фам

2 коментара to “Виетнам: Ханой и Сайгон”

1. Драгомир каза:

Прекрасна дестинация, много екзотична наистина! Дано повече българи стигнат до там!

2. Валентин каза:

Благодаря за прекрасната разходка!
    Ох, много ми липсва Виетнам! За първи път отидох там през февруари 1992 и през онази година ходих 4 пъти за по 1 месец. Бях базиран в Саигон, в единствения тогава „сигурен“ хотел наречен „Saigon Floating Hotel“ – кораб-хотел докаран от Големия бариерен риф в Австралия. Правехме полети за Виетнам Еърлайнз. Но нашата авиокомпания фалира на края на годината и следващото ми отиване във Виетнам беще през 2000 г. Бях поразен от развитието на страната през онези 8 години: Saigon Floating Hotel беше отплавал в неизвестна посока и само специално направения кей на р. Сайгон близо до ANZ Bank напомняше за него. Имаше вместо него поне десет хотела от световна величина. От 2000 до 2005 г. 2 години живях и работих във Виетнам (другите 3 в Индонезия). И пак бих отишъл при първа възможност. За да разбереш тази страна поне малко трябва да си прекарал най-малко година в нея, като си контактувал разбира се и с местните хора. Между другото срещнах много виетнамци живяли преди в България и всички те изпитват топли чувства и носталгия по България.