Ниш за една вечер

Какво общо имат Тайланд*, Сърбия и Куба помежду си? Според мене това е възможността да съгрешаваме на чужда територия и да искаме „там така да си остане“. Е, Сърбия, за щастие не е толкова греховно място, колкото другите две, но във всеки случай искам да кажа: Пушенето вреди на близките и неблизките ви околни, но все пак – хора 🙂

О, а до Ниш за една вечер ще ни води Милена 🙂 И понеже сайтът ни се бори за култура, знание и образование – днешният разказ е маркиран върху Университета в Ниш 🙂

Ниш за една вечер

Балканите винаги са били и са интересно място за пътуване. За два дни с подходящите хора, по съседски, можеш да събереш много и разнообразни емоции и впечатления, за които дълго време да разказваш. Решихме да отидем на гости на Ниш.

Речено – сторено.

Пътуването стана за около два часа. Пролетта едва загатваше за себе си. Пластмасовите бутилки около пътя гордо демонстрираха своето присъствие.

Ниш ни посрещна

с мрачно време и гостоприемни приятели. За повдигане на духа, естествено, веднага влязохме да хапнем. Заведението (Кафана „Даги плус“) бе с приветлив персонал, домашен уют и прекрасна храна.

Кафана Даги плюс, Ниш

Кафана Даги плюс

Кой не знае сръбската плескавица и кой не е слушал за нея 😉

Плескавица, Ниш

Плескавица с каймак (т.е.сметана)

Кратката разходка в центъра на града

за мен беше удоволствие, съпътствано с много разговори на теми, които така или иначе вълнуват и българи, и сърби.

Универзитет у Нишу, Шуматовачка, Ниш, Сърбия
Университетът в Ниш

Сградата на Университета

Хотелчето,

в което се настанихме, е в центъра на Ниш. Приятно и чисто, обзаведено в стила на града със стаи, в които може да се пуши. Няма да учудя българина с констатацията, че

навсякъде пушенето е позволено

В някои заведения все пак има и зали за пушачи и непушачи. (хохо, ще ми паднат, те! – бел.Ст.)

Хотел Дуо Д, Ниш

В хотел „Duo D“

Вечерен Ниш

ни посрещна с нормалното за всеки град движение по центъра.

Ниш, търговска улица

Прави впечатление доста занемарената инфраструктура, контрастираща с приятните заведения и магазини.

Малкото свободно време уплътних със снимане.

В центъра на Ниш

Нищо не предвещаваше живота, който ще се изсипе в началните часове на нощта.

За остатъка на вечерта не мога да говоря. Трябва да се преживее.

Шест часа жива музика, без почивка, може да накара всеки човек да затаи дъх с респект към умението на сърбите да се забавляват.

Сръбска кафана, Ниш

„Galija“, eдин от четиримата музиканти

След цели четири часа сън, разходката на следващия ден е жизнено необходима 😉

Пред Кметството, Ниш

Пред Кметството

И сладичкото в местната сладкарница също…

Сладкарница, Ниш

Сладкишите

Хвала!

Малкото снимки, които успях да направя са Тук: Галерия

Автор: Милена Маринова

*За да не оставяме дамите без внимание – аналогът на Тайланд, но за жени, е Египет 😉

Други разкази свързани с Другата Сърбия – на картата:

Другата Сърбия

Може да харесате още...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.