юли 30 2015

С каяк около остров Лефкада

Мислите си, че ви е горещо? Тогава да покараме каяк в Йонийско море, заедно със Стоян 🙂

С каяк около Лефкада

или 10 нюанса на гръцкото синьо

Много приятели смятат гръцкия остров Лефкада за перлата на Йонииските острови. Те го предпочитат за активна лятна почивка, където съчетават плажа със сърфа. Аз самият отдавна имах желание да го посетя, както и отдавна имах идея да се пробвам да плавам с каяк. Имах късмета да направя и двете неща в началото на юни, когато времето е прекрасно и тълпите с туристи ги няма. Включих се в организирана група, която искаше да разгледа Лефкада и да поплава с каяк около острова и неговите съседни такива. Оказа се, че сме 7 ентусиасти, които никога не са се качвали на каяк, както и двама сърцати водачи Румен и Бебо. Пътуването ни (над 700 км. в едната посока) ни отне около 10 часа.

Лефкада

е единствения гръцки остров, който е свързан с мост към континента и това много улеснява пътуването дотам, защото не трябва да ползваш ферибот. Освен с красивата си природа е известен с пчелния си мед и виното.

Пристигайки на острова веднага направихме контраста с вътрешността на страната, където кризата е видима – затворени цехове, изоставени магазини, занемарени фасади и пътища. Там, на острова, кипи от живот благодарение на чуждите туристи (предимно немци и австрийци) – стотици яхти щъкат по вода и на кейовете, хиляди туристи почиват в прекрасните къмпинги, крайбрежните градчета изглеждат добре и т.н.

След кратка почивка за кафе в главния град Лефкада на едноименния остров се отправихме към един от най-красивите плажове на Гърция, а вероятно и в Европа –

Порто Кацики

Водата там има поне 10 нюанса на синьото на фона на отвесните скали. Плажът е скалист, с дребни камъни, както и почти всики останали на острова. Около обяд две корабчета изсипаха няколко дузини туристи, което ни накара да си тръгнем и да седнем в една таверна, която ни спечели с това, че предлагаха на пътя на всяка минала кола вкусен локум. Оказа се, че и кухнята им е много добра, както и обслужването, поверено на българи от Силистра. Отбихме се и до известния

сърфистски плаж Василики,

където десетки платна пореха вълните.

Лефкада

Настанихме се в къмпинг на

залива Десими,

където собственикът на мястото Димитри (Митака по нашенски) ни посрещна с ледени фрапета за добре дошли. Опънахме палатките и веднага се насочихме към малкия плаж на къмпинга намиращ се в живописен залив с гледка към малкия остров Тилия и по-голямия Меганиси.

Съседите ни бяха предимно немски и австрийски пенсионери с кемпери, които прекарват цялото лято там и така от поне 30 – 40 години насам (т.е. техните баби и дядовци, техните родители и те самите са на това място). Митака обясни, че

местата за кемпери на първа линия се предават по наследство 😉

Лефкада

След кратка инструкция се качихме за първи път на каяк и се насочихме към близкия, но

безлюден остров Тилия

Оказа се, че да гребеш на каяк е приятно занимание и почти неусетно стигнахме на отсрещния бряг. След кратка почивка се насочихме към близкия и по-голям

остров Меганиси, като там посетихме залива Спилия

На свечеряване се прибрахме в къмпинга и си направихме приятна вечеря макар и изморени от пътя и първото ни плаване с каяк.
С нови сили на следващия ден се отправихме с каяците отново към о-в Меганиси, там направихме спирка на изумително красив безлюден плаж. После се насочихме към

пещерата Папаниколос,

която е с огромни размери и в нея са се крили пиратски и военни кораби. През цялото време се разминавахме с множество яхти и други каякари.

Лефкада

Научихме, че морските правила за движение са като английските и по-големият пази по-малкия (една яхта спря, за да даде път на каяк!).

Целият ден ни беше посветен на диви места и заради това си носихме провизии с нас. Спряхме на още няколко малки плажчета и накрая пихме кафе на очарователно място с гледка към Лефкада. Морето беше гостоприемно към нас, но в края на плаването ни този ден то показа характер и ни заваля дъжд. Това беше полезно за нас, за да усетим плаването във всякакви условия. Но летния дъжд отмина и отново изгря слънце.
Третият ден беше посветен на плаване до

китното градче Вити на остров Меганиси

и там направихме хубав гръцки обяд – гирос и бира.

Skorpios, Meganisi, Гърция

След това се насочихме към известния

остров Скорпио – собственост на фамилия Онасис,

но сега взет под наем от руски олигарси. Отдалеч те посрещат табели, че е забранено спирането на плажовете на острова, както и се забелязва охрана на тях.

Каяк, Лефкада

Все пак

намерихме две миниатюрни плажчета,

където не открихме такива табели и спряхме за кратка почивка. Морето отново показа характер и гребането ни изтощи, но спряхме за малко на

приказно плажче на остров Лефкада

преди да акостираме в базовия ни лагер. Привечер отскочихме до

красивите водопади край Нидри,

които заслужават посещението им. Някои от нас дори скочиха в студените им води. Вечерта ядохме прясна риба, пихме узо и гледахме финала на Шампионската лига.

Лефкада

На следващия ден събрахме бивака и потеглихме обратно за София. Спряхме за сувенири и кафе отново в град Лефкада. Вечерта си бяхме у дома, щастливи от пътуването и готови за нови каяк приключения. За мен каякът ти дава свобода – плаваш, любуваш се на природата, съчетаваш спорт с море, виждаш места които са скрити за масовия турист.

Автор: Стоян

Други разкази свързани с Йонийски острови – на картата:

Йонийски острови

One Response to “С каяк около остров Лефкада”

1. Стоян каза:

Ето и координати на организаторите на каяк пътешествието.