апр. 15 2008

Stadtluft macht frei (1): Виена

Представям ви първа част на поредицата Stadtluft macht frei (букв.Градският въздух те освобождава) на Радан, в което той описва пътуването си до няколко централно- и западноевропейски града.
Днес ви представям ви неговия първи град:

Виена

(всички градове в поредицата са:

Хайделберг,

Амстердам и

Пловдив)

Stadtluft macht frei или пътуване до някои стари европейски градове

Stadtluft macht frei…

Поговорката произлиза от Средните векове, когато свободни хора са живели само зад градските стени …

А нашата екскурзия започна някак импровизирано, с идеята да посетим рождения ден на сестрата на жена ми (балдъза му викат), която учи в Хайделберг (за Хайделберг в друг постинг).

После се оказа, че имало концерт на Sonata Arctica в Кьолн. Аз не слушам тази банда, но винаги съм искал да видя града. Навиха се още приятели, да не е жена ми сама на концерта. Аз пък останах сам в бара … но с този проблем винаги съм се справял някак си, имам доста опит.

После пък се оказа, че от Кьолн до Амстердам са само някакви си 250 км. И ….

Накрая се оказа, че пътят за връщане минава през Мюнхен и Залцбург. Така сглобихме този германоезичен Eurotrip. Немски знаех само аз, и то – както се оказа – твърде позабравен. Английският свърши общо взето по-добра работа…

А за Виена… забравих. Виена е на път за Хайделберг. Там живее кумата ни, а от балкона й гледката е следната:

Някой късметлия живее и тук:

Може би е Карлсон, но той май беше в Стокхолм.

Иначе градът е по-скоро величествен, отколкото красив. Излъчва гордост и самочувствие, но му липсват уют и свободомислие, които имаше в някои от следващите ни спирки…

Естествено, намерихме половин час за Виенското колело, нали бяхме във Виена:

И снимахме комина на прочутия завод за боклук:

За повече нямаше време. Запалихме колата и се запътихме към границата. Като казах колата … във Виена няма задръствания. Всъщност никъде няма задръствания в града, понякога има леко по магистралите. Повече за задръстванията няма да пиша – тривиално и глупаво е.

Продължението е Хайделберг>>>

Автор: Радан Кънев

5 коментара to “Stadtluft macht frei (1): Виена”

1. Според мен, Виена е най- красивият град в Европа. Следван от Будапеща и Санкт- Петербург. Погрешно е да се мисли, че Париж е красив град. Нищо подобно- доста мръсно и неуютно е там.

2. […] (началото на пътувaнето – Виена – е тук >>>)  […]

3. […] част е тук>>>, а началото — ето тук>>>) Трябва да се признае, че — колкото и уютен — […]

4. […] Продължаваме с поредицата на Радан за някои европейски градове. Предишната част е тук>>>, а началото – ето тук>>> […]