юни 09 2015

Андалусия с велосипед (5): Към Ел Куерво де Севиля

Константин продължава пътуването с велосипед през Андалусия – в началото тръгнахме от Малага и стигнахме до язовир Ел Чоро, продължихме по пътя към Севиля, прекарахме първите два дена в Севиля, а после и още един. Днес напускаме Севиля и тръгваме към Ел Куерво

Андалусия с велосипед

пета част

Към Ел Куерво де Севиля

Потеглих от Севиля рано сутринта. Мисля, около 6, станах да приготвя и натоваря багажа. Очакваше ме неприятна изненада – прeдната гума нямаше грам въздух. Така или иначе приятеля ми трябваше да потегля за работа, а кварталът не беше от най- дружeлюбните, та реших, че оправяне на гума посред нощите (6 сутринта си е нощ все още…) не е добра идея.

Така че надух колкото мога с надеждата да изкара до най-близката бензиностанция. Оказа се, че има една на излизане от града, така че нямах проблеми.

Андалусия с велосипед, Испания

Поправката беше бърза, по стар и изпитан метод – вaдиш спуканата, слагаш здравата и готово. Носех си 6 резервни, та бях подплатен. Андалусия с велосипед, ИспанияНа излизане от града видях първите си щъркели от години насам.
Направи ми впечатление и този знак…

…явно има доста колоездачи наоколо и хората се грижат за тях.
Времето беше скапано, според прогнозата се очакваше дъжд, така че здраво натисках педалите, току виж ми се разминало. Е, натисках до следващата изненада…

Андалусия с велосипед, Испания Андалусия с велосипед, Испания

…е, успях да мина едни 20 – 30 км преди това, де.
Пак смених гумата и продължих към едно близко село, пиеше ми се кафе, а и се надявах на бензиностанция, за да донадуя гумата. Помпата ми не е лоша, успява да напълни на 2 – 2,5 атмосфери, но на мен ми трябват поне 3,5. Кафе намерих лесно, за съжаление бензиностанция наоколо нямаше, та продължих напред с мека гума.
Време за обяд…

Андалусия с велосипед, Испания Андалусия с велосипед, Испания

Времето се скапваше все повече и по едно време закапа. Още беше около два, преклено рано за следобедно кафе, но се скрих в едно крайпътно заведение. За съжаление, не заваля (кафето беше гадно, обстановката неприятна и ако беше заваляло поне щях да имам оправдание, че съм спрял там), пък и ми беше притеснено, не съм карал в дъжд освен за кратко, след това съм се прибирал вкъщи под топлият душ…

Андалусия с велосипед, Испания

Иначе не мога да не отбележа, че

шофьорите бяха супер съпричастни

Почти всички се стараеха да ми оставят достатъчно разстояние при разминаване. Много от тях намаляха и караха за кратко зад мен, само и само да не ме притиснат при изпреварването, за което им бях адски благодарен. На 2 – 3 пъти сам се дърпах настрани, за да могат да ме изпреварят спокойно, може и да съм отнесъл някоя псувня, но доста от тях ме поздравяваха, махайки през прозореца.

Андалусия с велосипед, Испания

На доста пъти минавах покрай обрани полета с посеви, които ми приличаха на памук. Аз такива посеви в живота си не бях виждал де, ама реших че прилича…

…а ето и една необрана ивица.

Андалусия с велосипед, Испания Андалусия с велосипед, Испания

Късно следобяд облаците като че се поразредиха и реших, че ще ми се размине за деня..горе долу по същото време пресякох границата със следващата провинция..

Селцето се казваше

Cuervo de Sevilla

/Севилският Гарван би трябвало да означава/ и за късмет имаше чешма с минерална вода, за да си напълня бутилките.

Андалусия с велосипед, Испания

Неприятното беше, че наоколо почти всичко беше изорани поля, нямаше горички, в които да се скрия и разпъна палатката.

По едно време видях една полуразрушена сграда на около 300 метра навътре в полето.

El Cuervo, Sevilla, Испания

Скрих колелото в едни храсталаци и се приближих да видя става ли за пренощуване… Андалусия с велосипед, Испания

За съжаление вътрешният двор беше в много лошо състояние и нямаше как да се опъне палатка на неравния терен…

Андалусия с велосипед, Испания …а отвътре беше в още по- лошо състояние, ама съм пропуснал да снимам. Навсякъде около входа бяха разхвърляни гилзи от онези големите, ловджийските. Явно бая ловци се навъртаха наоколо.

За късмет малко по-настрани намерих местенце, където дърветата ме пазеха от пътя и почти спираха звука на преминаващите коли и камиони. Неудобното беше, че трябваше да ппрехвърля колелото през полусъборена ограда и да го избутам едни 300 – 400 метра през прясно разорана почва. Трудното бе, че колелото постоянно затъваше, та пренесох багажа на 3 курса. Андалусия с велосипед, Испания
Спокоен си сготвих, почетох малко и се пъхнах на топло в чувала. Посред нощите се събудих от зверски дъжд, надявах се палатката да издържи. Все пак беше евтина, а евтиното често излиза през носа. По едното време реших, че колкото и да е притеснявам палатката няма да стане по- добра, така че е обърнах на другата страна и откъртих отново.

Андалусия с велосипед (6): С изглед към Африка

Автор: Константин Костовски

Други разкази свързани с Другата Испания – на картата:

Другата Испания

en.pdf24.org    Изпрати пътеписа като PDF

8 коментара to “Андалусия с велосипед (5): Към Ел Куерво де Севиля”

1. vladimir1974m2 каза:

надявам се да издържи палатката и велосипеда до края на пътуването.

оооо, ти да знаеш къде ще пътува после… 😉

3. vladimir1974m2 каза:

Ами така ,както е тръгнал,няма да ме учуди, ако през Гибралтар с ферибота отиде до Мароко и да се разходи из бедуинските селища…Е, ти със сигурност знаеш.

🙂 🙂 🙂

5. хахахахахахахахах
    Владо рулззз….

Глас народен, глас – Божи! 😉

7. […] в Севиля, а после и още един ден в града. След Севиля тръгнахме към Ел Куерво, а днес ще продължим към Пунта […]