май 18 2015

Андалусия с велосипед (4): Още от Севиля

Константин продължава по пътя от Малага към Севиля – в началото стигнахме до язовир Ел Чоро, продължихме по пътя към Севиля, а за последно прекарахме първите два дена в Севиля, а днес продължаваме с третия ден в града

Андалусия с велосипед

четвърта част

Още от Севиля

На третият ден в един от парковете открихме два музея…

Севиля, Андалусия

…на изкуството и обичаите…

…както и археологическият.
   На майтап попитах приятеля ми каква е възможността да влезем вътре без пари и отговора беше – 50 на 50.

Museo Arqueológico Plaza de América, Plaza de América, s/n, 41013 Sevilla, Sevilla, Испания

В Испания повечето музеи в определен ден от месеца са с безплатен вход

Така например, в Малага музеят на Пикасо е безплатен всяка последна неделя от месеца, в крепостта може да се влезе без пари всяка неделя до обяд и т.н.
   Вероятността не беше голяма, защото безплатните входове обикновено са все в неделя, но решихме да опитаме. Оказа се, че за граждани на европейският съюз входа е безплатен, а за останалите е 1,50€. Носехме документи, така че влязохме безплатно, но така или иначе цената си е символична. Особено на фона на входа за катедрaлата и ловният палат…

Накрая ще пусна допълнителни линкове към снимките от двата музея.

Севиля, Андалусия Севиля, Андалусия Севиля, Андалусия Севиля, Андалусия

Близо до музеите беше това малко площадче пълно с гълъби

Севиля, Андалусия

Естествено заобиколено с три сергийки за храна за гълъби… комерс… (всъщност – глава втора на Том Сойер 😉 – бел.Ст.)

Севиля, Андалусия   Дайте пъъъттт…

Както казах по- рано през целият град има прекарани велоалеи. Отделно навсякъде има стоянки с колела под наем /така и не се сетих да погледна цената от любопитство поне…/ и си личи, че колелото е доста използван транспорт. Стоянките почти редовно бяха почти празни, отделно видях много хора използващи собствени велосипеди, както и много майки и бащи с деца на допълнителна седалка. А и местата за заключвне на колела като цяло бяха отрупани, т.е. има условия и хората карат.

Севиля, Андалусия

Което прави смешни твърденията на някои нашенски политици, че нямало достатъчно колоездачи, че да се влага в инфраструктура…

През Севиля минава река Гуадалкивир…

…мизерия има по цял свят…

Севиля, Андалусия

…и покрай нея има изградени широки пешеходни площи…

Севиля, Андалусия Севиля, Андалусия Севиля, Андалусия Севиля, Андалусия

Тук се „запознах” /в кавички, защото дори за имената си не попитахме/ с този професионален фотограф. Човека все още ползва апарат от 70те години на миналият век. Казва че има доста и модерни апарати, но с този прави най- добрите си снимки. Показа ми някои от тях на телефона си, без да се усетя взех да ги хваля за композицията и светлината и в един момент /усещайки се че говоря с професионалист все пак/ сконфузено се извиних. Като цяло лежерен разговор на брега на реката на фона на Франк Синатра с лула в ръка. Абсолютен релакс.  Чак като станах да си тръгвам някакви шведки помолиха да им се пусне малко хаус, отървах се навреме.

Севиля, Андалусия

Е, аз професионалист определено не съм, но успях да хвана този кадър.
Трите дни почивка, меко легло и топъл душ се изнизаха доста бързо и стана време да приготвям багажа и да потегля в посока Кадиз, откъдето бях решил междувремено да завъртя навръщане. Но за това следващият път.

Снимките от музеите не съм ги преглеждал, качих всичко наред. Предполагам има размазани и повтарящи се, но нямах време и възможност да ги подбирам.

Музей на изкуствата и обичаите:

Археологически музей:

Андалусия с велосипед (5): Към Ел Куерво де Севиля

Автор: Константин Костовски

Други разкази свързани с Другата Испания – на картата:

Другата Испания

2 коментара to “Андалусия с велосипед (4): Още от Севиля”

1. […] към Севиля, прекарахме първите два дена в Севиля, а после и още един. Днес напускаме Севиля и тръгваме към Ел […]

2. […] към Севиля, прекарахме първите два дена в Севиля, а после и още един ден в града. След Севиля тръгнахме към Ел Куерво, а днес ще […]