апр. 14 2015

Бале в Централна Америка (5): Към Тортугеро по реката Парисмина (Коста Рика)

Published by at 11:09 under Бале,Коста Рика

Продължаваме с приключенията на Бале из Централна Америка– започнахме с град Панама и Панамския канал, бяхме в селцето Санта Фе, за последно в Панама бяхме в Бокас дел Торо, а в предишната част минахме границата с Коста Рика и се озовахме в Парисмина. Днес продължавме към Тортугеро – да видим как се вади заседнала лодка от река, пълна с алигатори 🙂

Към Тортугеро по реката Парисмина

Коста Рика

част пета на

Бале в Централна Америка

В предишната серия разказах как се наложи да преспим при американеца

в село Парисмина,

защото водата беше много плитка и не можехме да продължим пътя си към Тортугеро

Парисмина, Коста Рика

Капитан Мустачо ни води към къщата на американеца

Оставихме раниците в стаята и

седнахме в една кръчма

Пихме по 4 бири, а донята ни сервира панирана риба с ориз и пържени картофки, която беше супер вкусна. Даде и буркан с много люта костариканска туршия.

Кръчмата, в която пихме по 4 бири и ядохме люта туршия

Писна ни и решихме

да се преместим в шумната кръчма

Там местните веднага ни налазиха и станахме атракцията на селото. Един ни запозна със сина си, който бил само на 5 години, но изключителен рибар. Почерпи ни и бира. Друг дойде да ни пита как се казваме и ни направи „гепи пет“, трети помоли Водолаза да му свие цигарка, въобще настроението беше супер. По стената тичаха гущерчета, а имаше и телевизор, по който предаваха обяздване на бикове.

Parismina, Коста Рика

В по-късните часове един негър с червена барета, с петолъчка отпред, взе микрофон и пя караоке. Пееше по-добре и от Турбоч, и изпълни сърцераздирателни латино-песни. По време на песните стигахме почти до рев, а накрая аплодирахме шумно и се провиквахме „Браво! Браво, сеньор!“.

Не помним как сме платили и как сме се прибрали в квартирата, но прекарахме една наистина незабравима вечер.

Парисмина, Коста Рика

Шумната кръчма, в която негър с барета пя чудно караоке

Шумната кръчма в по-близък план

Песовица се върти пред кръчмата, в очакване да отворят

Цяла нощ валя дъжд,

което беше много добре, защото имаше шанс водата да се е покачила и да продължим безпрепятствено пътя. Сутринта грингото ни тропна да ни събуди и отидохме на мини-пристанчето, като по път не пропуснахме да направим по няколко снимки на все още спящото село.

Парисмина, Коста Рика Парисмина, Коста Рика Парисмина, Коста Рика Парисмина, Коста Рика Парисмина, Коста Рика

Зачакахме напрегнато Мустачо, проточвайки шии към водата, при всеки звук от мотор на лодка.

Парисмина, Коста Рика

Освен нас на пристанището имаше и един ранобуден рибар

Появиха се и германките, а

Мустачо закъсня

с петнайсетина минути, което ни хвърли в умерено безпокойство. Човекът обаче се оказа читав и не ни заеба посред джунглите.

По река Парисмина, Коста Рика

Мустачо се появява с леко закъснение

Парисмина

Метнахме се в лодката и помахахме за довиждане на китното село Парисмина. Когато пристигнахме до критичното място обаче, видяхме че

водата не се е качила достатъчно и все още е непроходимо

Не искахме и да чуем за бодливия типчест град Лимон и се наложи с Водолаза да събуем панталоните и

да наджапаме в крокодилята вода, за да бутаме

Мустачо крачеше отпред и направляваше носа, а ние, пъшкайки, бутахме отзад. Изключително абсурдна ситуация.

По река Парисмина, Коста РикаПо река Парисмина, Коста Рика

<<– Мустачо направлява, а ние бутаме отзад, оглеждайки се за алигатори–>>

Бутахме, що бутахме, а момичетата се хилеха и ни правеха снимки с телефоните. По едно време

лодката отново запецна

Мустачо направи знак на дамите да слязат и те запретнаха полите. Водата беше доста мътна и не се виждаше сред какво джапаме. В един момент ми се стори, че някакво животно ми се мотае в краката, при което отскочих настрани и си порязах крака в перката на лодката.

Както и да е, с общи усилия изминахме може би половин километър, докато пак стане дълбоко. Метнахме се обратно вътре, а аз дезинфекцирах порязаното криво-ляво и го бинтовах с мокра тоалетна хартия, докато спре кръвта.

Малко след щастливото преминаване на плиткия участък, Мустачо спря в някакво селце, за да хапне. Там хазяите му казаха, че току-що крокодил е изял един рибар. Човекът гребял и крокодилът го захапал за ръката и го издърпал във водата. Ужасна история!

По река Парисмина, Коста Рика

Гледката от заведението, в което спряхме, за да закуси Мустачо

По-нататък всичко премина гладко и безаварийно. Мустачо пак започна весело да подвиква и подсвирква. Където условията позволяваха, даваше газ до дупка, а на плитките участъци караше едвам-едвам, маневрирайки ловко, с напрегнато изражение.

Мустачо жреби през джунглата

По река Парисмина, Коста Рика

Мустачо маневрира умело, наблюдавяйки бутовете на жените в огледалцето за обратно виждане

Мустачо ни обяснява на испански, че ситуацията е пушка

По път се нагледахме на чудни растения и животни

След около час, най-накрая

стигнахме до Тортугеро

На раздяла Мустачо ни даде по една визитка и се оказа, че не е никакъв Мустачо, а Мануел. Мога само най-горещо да препоръчам услугата му!

Визитката на капитан Мустачо

Тортугеро

е супер! Хората са много усмихнати, пълно е с шарени птички, палми и цветя. Намерихме си и най-хубавата квартира от началото на пътуването. Прясно боядисана в искрящи цветове, с трайбъл-маски по стените, широка, с топла вода, интернет и много чисти и луксозни баня и тоалетна. Може би ще останем тук поне 4-5 дена.

Ходих и до селската лечебница,

за да им покажа порязаното на крака. Хората бяха много мили и ме успокоиха, че няма никаква опасност от инфекции, тетанус и т.н., защото порязаното е сравнително плитко. Промиха го с нещо, попълних си данните в един протокол и си пожелахме хубав ден. Не ми взеха никакви пари. Веднага след лечебницата се завтекох към квартирата, за да напиша този пътепис.

Бунгалата ни в Тортугеро:  http://www.hotelelicaco.com

Бунгалата ни в Тортугеро

Бунгалата ни в Тортугеро: http://www.hotelelicaco.com (или през booking.com – бел.Ст.)

Освен всички други екстри, бунгалата ни бяха на самия бряг на Карибско море, сред бананови палми и кокосови орехи.

Разделно изхвърляне на боклука в Тортугеро, Коста Рика

Следва продължение!

Бале в Централна Америка (6): Тортугеро, Коста Рика

Автор: Бале

Други разкази свързани с Коста Рика – на картата:

Коста Рика

6 коментара to “Бале в Централна Америка (5): Към Тортугеро по реката Парисмина (Коста Рика)”

1. Даниела каза:

Страхотен пътепис. Латинска Америка ми е на сърцето от дете и след Мексико, посоката е само една. Очаквам с нетърпение следващите приключения.

2. s каза:

Ае фе, напрай ми деня.. или квото остана от него! Кат имам предвид как почна в 7 сутринта.. А бе , само в България ли трошат джама в безполезен опит да ти гепят винетката? Остай другото, ми висях 3 часа пред районното …за да ми кажат,че трябва да платя 4 лв такса за документацията и ме пратиха в приемната през 2 квартала, където се оказа че всъщност само леф и пейсе са за държавата..

3. Дончо каза:

Голяма работа си ,Бале! Не си балама.Само не разбрах какви са тия баламурници в лечебницата дето не са искали пари. На една територия където живея поне 100 лева щяха да ти вземат,особено като разберат ,че си чужденец.И после да ти кажат да подпишеш ,че си бил три дни в болницата на лечение(да източим малко здравната каса ,разбираш ли). Винаги съм се радвал ,че не съм се родил в Централна Африка ,но дали нямаше да е по-добре да се бях родил в Централна Америка?

4. stefanrusev каза:

Чакам с нетърпение пътеписа за на север от Никарагуа 😉
    Точно заради капризите на ЕлНиньо минахме по тихоокеанското крайбрежие. Дано не сте го пропуснали…

5. […] Рика и се озовахме в Парисмина, а оттам потеглихме към Тортугеро по реката с алигаторите, където днес ще отседнем сега за няколко […]