мар. 31 2015

Малдиви (2): Риби за гледане, риби за ядене

Днес с голямо съжаление ще завършим престоя си на Малдивите – започнахме с остров Мееру, сега ще се запознаем малко с морските обитатели на архипелага.

Малдиви

Рибки за гледане, рибки за ядене

Раят на Земята

Преди туризмът да се развие като водещ отрасъл в икономиката на Малдивите през началото на 70-те, основен поминък за местните е бил риболовът. И до ден днешен Малдивите са известни със своето

разнообразие на риба и морски продукти

Това се отрази на ястията предлагани в ресторантите на острова – основно местна риба, приготвена в различни вариации. От на скара с различни сосове и подправки до рибено къри. Разбира се не лисваше и месо – пилешко, агнешко, телешко, дори и свинско. Но най-впечатления бяхме от сладкарските шедьоври, които опитахме.

Както на всеки отров, повечето продукти се доставят с лодките, което значително ги оскъпява. За да решат проблема с питейната вода, чрез обратна осмоза на океанската вода се извлича солта и се прави годна за пиене. Въпреки това, цената на бутилка вода 1,5 л бе около 5 долара.

Риби – Малдиви, Индийски океанЛедена скулптура на риба

Риби – Малдиви, Индийски океанРиби – Малдиви, Индийски океанСнимка от салатния бар за вечеря

Рибки можеха да се видят във водата във всякакви видове, цветове и размери.

Риби – Малдиви, Индийски океанМестни акулки – напълно безопасни и доста дружелюбни

Риби – Малдиви, Индийски океан Акулки гонят малки рибки

Риби – Малдиви, Индийски океанРиба еднорог похапва кора от портокал

Риби – Малдиви, Индийски океан Риби – Малдиви, Индийски океан Риби – Малдиви, Индийски океанРазходка с лодка до местния риф за шнорхелинг

Риби – Малдиви, Индийски океанНашият капитан:)

Риби – Малдиви, Индийски океанОще един рибар

Риби – Малдиви, Индийски океан

Морска котка

Морска котка (sting ray) – един от опасните за човека обитатели на океана около Малдивите. През деня се скрива в пясъка и чака да дойде нощта, за да излезе на лов. Ако я настъпите, тя ще ви ожили с отровната си опашка…

Малдиви

Най/многобройните обитатели на острова на нощна разходка – рачета във всякакви форми и видове – големи, малки и прозрачни, раци отшелници

Рак отшелник – на гости до нашите шезлонги Малдиви

Учудихме се колко много прилепи имаше на острова. За съжаление трудни за снимане 🙂 Малдиви

Седемдневният ни престой премина със светкавична бързина. Успяхме да се насладим на тишината, спокойствието и липсата на цивилизация. Време е да потегляме обратно към Европа. Малдивите много ни харесаха. Определено ще се върнем някой ден тук!

Край

Автор: Мартин Киряков

Други разкази свързани с Индийски океан – на картата:

Индийски океан

One Response to “Малдиви (2): Риби за гледане, риби за ядене”