мар. 16 2009

Бразилия и Аржентина (4) – водопадите Игуасу

Продължаваме с разказа на Таис за Бразилия и Аржентина. Вече се разходихме из Рио де Жанейро, Петрополис, Сан Бернардо, а днес ще идем до Аржентина, за да видим водопадите Игуасу. Приятно четене:

Бразилия и Аржентина

Водопадите Игуасу

Въпреки желанието ни да останем още в Рио, сутринта с бодра крачка се отправихме към летище и оттам — литнахме към границата между Бразилия и Аржентина, където се намират вторите по големина водопади Игуасу. Няма достатъчно думи, които да опишат гледките и усещанията, няма снимки, които да пресъздадат величието на това чудо на природата. Имахме щастието да бъдем два дни там, и макар и недостатъчно, поне за малко да се докоснем от двете страни на това величествено „водопадане“:)
В превод Игуасу означава „голяма вода“ и наистина е много, ама много и голяма вода. Съставен от 275 водопада, на секунда там се изливат 1500 куб.м вода. Така в цифри човек трудно може да си представи за какво става дума…

А ние имахме и щастието да сме там когато водопадите са много пълноводни, поради поройни валежи предната седмица. Предвидливо облечени в удобни за обиколка дрехи и обувки, веднага щом кацнахме на летището ни посрещнаха поредните домакини:)

Оттам без да губим време се отправихме директно към входа на Националния парк Игуасу.

и докато се усетим вече бяхме на територията на едно от най-страхотните места на света. Всичко се случи толкова бързо, нямаш време дори да осъзнаеш какво се случва и се озоваваш пред първите водопади

Оттам по пътека се тръгва навътре и…

докато достигнем до този мост, по който няма начин да минеш и да останеш сух:)

А малко след това вече и до стена от вода, която доколкото разбрах рядко е толкова пълноводна…

Всъщност нямам много снимки от водопадите и причината е, че в един момент човек просто забравя да снима. Единственото, което е да онемее, да се прехласне или ако издаде звук — то е да вика, силно, свободно, просто да крещи от удоволствие, а водопадите да заглушават този вик:D
Колкото и да се опитвам и преди, като разказвах на приятели за пътуването, най-неуспешно разказвам впечатленията си от водопадите. Няма думи, няма снимки, няма филми, които да могат да пресъздадат това величие. Била съм и на други величествени места, където човек също се чувства малък и нищожен, но тук това усещане е съчетано с усещането за свобода, сякаш можеш да литнеш над тези водопади.. Кой знае защо в един момент си представих как са ги възприемали някога коренното индианско население…
За жалост времето ни като цяло беше ограничено и трябваше да тръгваме. Продължихме към Ботаническата градина, в която аз лично не влязох. Не исках да смесвам усещането от водопадите с друго. Предпочетох да остана навън и да гледам как излизат замаяни от гледките тези, които се качиха на хеликоптер за разходка на водопадите:) Те наистина бяха като дрогирани:D
След това се отправихме към града Игуасу за нощувка… Както може да се досетите, вечерта не останахме кротки в хотела, но затова по-късно, а ето и още от водопадите, но вече от Аржентинска страна.
Именно там се намира и известното

Дяволско гърло — един от най-големите водопади,

наистина зрелищна гледка. За да стигнем до там пак се качвахме на влакчета, по които сякаш играехме на онази игра със столове, при която при всяко завъртане се маха един… Тоест бориш се за места, иначе чакаш следващия:D

След влакчето стигнахме до началото на един мноооооооого дълъг мост, който да ни отведе до Дяволското гърло. Това е и мястото, което бележи същинската граница между Бразилия и Аржентина — с формата на U, 82 м висок, 150 м широк и 700 м дълъг, погледнат отгоре този водопад има формата на гърло и хранопровода, а защо Дяволско… това трябва да го видите и няма да питате:) Тази снимка е доста отдалеч, а вече се чуваше грохота…

Не е нужно да казвам, че за да говориш с някой там трябва да викаш🙂 Това е и мястото, където наистина се уплаших — докато гледах в падащата вода за момент се усетих онова чувство като сякаш водата те тегли… Повече не приближих до парапета:D

След Дяволското гърло пак с влакче до друга част на водопадите

Там гида уж ни поведе по едни пътеки, няколко човека поизостанахме и уж след групата, но в крайна сметка се оказа, че сме тръгнали по други пътеки, обиколни, които обаче пък ни поведоха покрай още водопади и страхотни гледки:)

Първо едно малко водопадче

После…. е тук вече не знаех нито от коя страна на кое се намираме, но пък беше красиво:)

А тук виждате ли лодката долу? Ей на такова нещо трябваше и ние да се качваме, но се оказа, че там, откъдето трябвало да тръгнем било невъзможно заради придошлата река, а тези тръгнали от незнам откъде си….. Така или иначе, това, че не се качихме на тези лодки е още една причина да се върна пак там:)

И накрая се озовахме тук, докато останалите от групата били само от горната част на този водопад…:D А на мен явно емоциите са ми дошли в повече, щото както се казва „падна ми шапката“….:D

Докато разберем, мина и този ден, стана време да тръгваме към летище за полет към Буенос Айрес…. Никой от нас не си взе довиждане с водопадите, мисля, че живот и здраве да е, поне повечето от нас ще се върнем отново там:)

И понеже споменах, че докато имахме нощувка в хотел от бразилската страна на водопадите не стояхме кротки в хотела, ето и къде ходихме:) Благодарение на един от туристите, който се беше подготвил предварително вече знаехме имената на няколкото места, където има шоу с вечеря. Още като се срещнахме с гида ни го попитахме и докато се разхождахме покрай водопадите, той вече беше проверил възможностите за резервация. И така, вечерта се озовахме на място, наречено Rafain show:

За разлика от самба-шоуто в Рио, това беше много по-грандиозно като спектакъл. Латина шоу, което представя танци от почти цяла Латинска Америка и този път вече освен самба и карнавал беше допълнено и аржентинското танго:) Съчетано с бюфет с храна и скари с много месо……

Ето и няколко снимки, колкото да докажа, че и аз бях там, и гледах всичко това, и повече, което на на клипа по-горе:)

Довиждане Бразилия, ще се върнем пак:) А сега напред към Аржентина и към Буенос Айрес:)

Из Бразилия и Аржентина (5) – Буенос Айрес, Аржентина

Автор: Таис

4 коментара to “Бразилия и Аржентина (4) – водопадите Игуасу”

1. Martin каза:

Браво! 🙂

2. […] Сан Бернардо, за последно я оставихме край водопада Игуасу, а днес ще отиден до Аржентина, за да видим […]

3. Алиса каза:

Моята мечта е Бразилия. Винаги съм искала да отида там, а през есента и зимата желанието ми става огромно :))) Благодаря Ви, че ме пренесохте на това райско място, макар и само виртуално!

4. Недялко Младенов каза:

Здравейте,
    Предстои ни пътуване да Бразилия и искаме да посетим водопадите Игуасу, като смятаме да го организираме саме. Можете ли да споделите полезна информация за пътуване, хотели и т.н.