ян. 16 2015

Магията на гръцките острови (9 – 3): Остров Гавдос – най-южната точка на Европа

Завършваме обиколката си из южните гръцки острови – бяхме Монемвасия и Елафонисос,  минахме през Китира, Антикитира и пристигнхме на Крит. Днес от Крит ще стигнем до най-южната суша на Европа – остров Гавдос.

Магията на гръцките острови

девета част

/Елафонисос – Монемвасия – Китира – Антикитира – Крит – Гавдос/

трета серия

Остров Гавдос – най-южната точка на Европа

Остров Гаврос, Гърция Gavros_2Поредният прекрасен залез…

Остров Гаврос, Гърция

Ретимно

има изключително живописна крайбрежна улица, фрашкана с таверни. Не си направих труда да снимам много-много – аз лично за разлика от Стоян не си падам по тези шумни, прашни, големи градове, които са като един човешки кошер… Предпочитам самотата и уединението на малкото островно градче, зареяно сред скалите и плажовете на поредния остров… Но… разни хора – разни идеали… Просто чаках с нетърпение петъка, когато и се озовахме обратно в Хора Сфакион, за да хванем най-сетне ферибота за остров Гавдос – моя заветна цел… 🙂

Отново в Сфакя…

Градче от мой тип :

Сфакя, Крит Сфакя, Крит Gavros_6 Gavros_7 Сфакя, Крит

И заветният ферибооооот …

Ферибот Крит – Гаврос

за който предния ден касиерката каза „Ами ще върви …евентуално, ако вълната падне”. Щото него ден пак Либийско море се пенявеше бая обилно –

Либийско море, Крит

Само това липсваше – и сега да гризнем дървото. Слава богу, вълната падна през нощта и на другия ден с хитър вид бяхме първи на пристана… Втурваме се вътре в него…

Ферибот Крит – Гаврос

Наближаваме го – заветния, последен

остров Гавдос

Отсреща, незримо, е Либия и Северна Африка. Хип-хип – урааа…

Gavdos, Гърция

На пристанището – един супермаркет, едно хотелче и една таверна – всички коли се отправят към вътрешността, към разпръснатите малки селца…

Остров Гавдос, Гърция Остров Гавдос, Гърция

Тръгнахме пеша към „столицата” Кастри – на около 4 км. в жестокия пек…- покрай редки постройки и параклиси…

Gavros_14 Gavros_15

В последните минути гръцка кола спря до нас и любезно ни метна до Кастри – ето какво е Кастри – капан за време. То е спряло тотално тука … Местната кръчма с двама души в нея 🙂

Gavros_16

Руини в селището – ми то основно това има тук …

Gavros_17 Gavros_18 Gavros_19

Изглед на север от селцето към Крит –

Gavros_20

Да не повярваш – в единия му край има модерен почивен комплекс …

Gavros_21

Островът, въпреки че е много на юг, е много зелен…. много по-зелен от Цикладите – Gavros_22

Пеша обратно до пристанището… Gavros_23

За съжаление, краткият ни престой на острова не ни позволи да стигнем до най-южната му точка, която е и най-южната твърд на материка – Остров Гавдос, Гърция

На юг – само злобни вълни, чак до Либия…. А нас ни очакваше „приятна изненада” на връщане към Крит – вълничките станаха вълни, после вълнища.. Остров Гавдос, Гърция

Час след тръгването си от Гавдос 60-метровия ферибот танцуваше и подскачаше като пиян казак върху вече 3-4 метровите вълни… Gavros_26

Стоейки отпред на носа, на над 6 метра от повърхността, на два пъти ме заляха тези „вълнички”…. Три часа и половина се тътрузихме до Крит… Не можеш да запазиш равновесие прав……

Пътуването наближава своя край… По пътя за Ханя – втория по големина град на Крит, минахме през нещо, което гърците назовават „военен германско-гръцки музей”, но на мен ми приличаше на селски сбирщайн от селоскостопанска техника, оставена без надзор под палещите лъчи на слънцето …

Gavros_27 Остров Гавдос, Гърция Остров Гавдос, Гърция

После минаваме през

Малеме –

там са гробовете на загиналите в десанта над Крит през 1941 година германски войници….. Комплексът е поддържан с немски средства, което е видно от образцовия му вид… Остров Гавдос, Гърция Остров Гавдос, Гърция Остров Гавдос, Гърция

Последни мигове на остров Крит, последни мигове на това пътешествие…. Ние пътуваме, морето си бушува…. Нищо ново под слънцето. Жалко, защото не успяхме да стигнем и до остров Хриси (Гайдурониси), разположен южно под западната част на Крит… Ама до там, ако има фериботи – защото островчето е необитаемо – те ще са един път месечно сигурно. Нейсе… Ето го и него… Остров Гавдос, Гърция

Автор: Димитър Иванов

Други разкази свързани с о.Крит – на картата :

о.Крит

en.pdf24.org    Изпрати пътеписа като PDF

3 коментара to “Магията на гръцките острови (9 – 3): Остров Гавдос – най-южната точка на Европа”

1. vladimir1974m2 каза:

Da, prekrasni snimki,kakto vinagi, a tezi opisania na burnoto more, sigurno sa bili mnogo strahoviti….No nali tova e 4ara na vsiaka me4ta- za da ia dostignesh minavash prez mnogo trudnosti i neudobstva.

2. Много приятно изненада останах от този пътепис за обиколката на остров Крит и остров Гавдос. И двата острова са уникални. Крит е фантастичен, пълен с история, красиви природни и географски забележителности. Трябва ти поне един месец за да можеш да обиколиш този уникален остров.
    Най-много ми допадна най-южния Европейски остров Гавдос. Едно малко островче на 20 морски мили южно от Крит. Уникално със своята природа, недокоснато от съвременната цивилизация, уникални плажове, заливи, скални образувания и омайващи залези. Усетих, че това е парчето малка земя, на което се чувствам великолепно, истински свободен, щастлив, изпълнен с енергия и спокойствие, което никъде другаде не можеш да усетиш. Гавдос е място, което винаги си заслужава да бъде посетено, открито и преоткрито.
    Благодаря на автора Димитър Иванов за умелото представяне на тези уникални красоти и прекрасните авторски снимки. Моля, при желание автора да се свърже с мен по имейл или фейсбук, името ми там е George Vasilev Dimitrov. Бих желал да споделя, обсъдя и уточня моменти от пътуването до Гавдос и Крит. Благодаря.