апр. 07 2008

Съвети за пътуване: Нойшванщайн (Neuschwanstein), Германия

Днес Пламен ще ни води до едно от най-красивите места в Европа – замъка Нойшванщайн в Бавария.

Съвети за пътуване:

Нойшванщайн (Neuschwanstein)

Германия

Днес ви представям едно от най-красивите места в Европа – баварският замък Neuschwannstein. Намира се на северните склонове на Алпите, в Бавария и е служил за образец на някои от замъците на Дисниленд.

Невероятно красив замък, все едно изваден от приказките на братя Грим – строен е от един баварските крале (Лудвиг Втори) именно като замък, който да бъде като от приказките. Удало му се е!

До него може да се стигне с кола от Мюнхен, като се тръгне по магистралата за Линдау , и се направи отклонение към Фюссен и се мине по така наречения Романтичен път (Romantische Strasse). Преди време имах клиент в района и поне успях да се накефя на гледки и красоти там. Пламен обаче ми облекчава задачата, т.к.той се престраши да напише настоящите съвети, докато на мен още не ми стига куража. Приятно четене:

Има начин до замъка да се стигне със собствен транспорт или с влак до Füssen и после 10на минути с автобус до Hohenschwangau. Тук е описано. Аз избрах друг вариант – екскурзия с автобус. Малко се оскъпява (актуалните цени са тук), но има предимства. Например, екскурзията покрива и

замъка Linderhof

– един час е отделен за него, за разглеждане на вътрешността му. Има други екскурзии, които са само за Linderhof – там има доста за гледане – но те започват от средата на май. През зимата всичко е сиво, езерцата са пресушени, дръвчета и храсти са покрити с дървени сандъци.

Замък Нойшванщайн
Освен Linderhof, екскурзията включва още едно туристическо

градче – Oberamergau

– много е красиво, фасадата на почти всяка къща е обрисувана с мотиви от приказки. Японците от групата веднага хукнаха да купуват Kuku-clocks и кристали Swarowski 🙂

Третата, основната част е

Neuschwanstein

Автобусът пристига в 12:00 в Hohenschwangau, като посещението на Neuschwanstein е за 15:00. Има доста време за обяд и за снимки. Околността е много красива, а

Hohenschwangau

всъщност е един друг замък.

Замък Нойшванщайн

Ако някой реши да отиде нататък, да отиде непременно до Marienbrücke – 15 минути пеш нагоре, но не е чак толкова стръмно.

Гледката от Marienbrücke

към Neuschwanstein е страхотна! Имаше хора, които продължиха нагоре по пътеката, и се качиха на хълма над замъка. От там замъкът се вижда много добре и биха станали страхотни снимки.

Нойшванщайн, Neuschwansteinstraße 20, 87645 Schwangau, Германия

Има една интересна подробност – дори и да е хубаво времето, слънцето огрява замъка (за зимата говоря) едва към 15:00, защото един висок хълм на юг-югоизток пречи.

Замък Нойшванщайн

За посещение на замъка билетите трябва да се купят предварително долу в Hohenschwangau – желателно е да се подсигурят веднага след пристигането, защото има много посетители. Моите наблюдения са, че наведнъж влизат по около 50 души. Посещението е разбито според езика. При нас например, в 15:00 влязоха тези с немски Führung, в 15:05 – тези с английски, в 15:10 – тези с руски/френски/… (не знам как става, но влизат наведнъж за няколко езика).

Самият замък е интересен, но за жалост отвътре е недовършен. Вътре не разрешават да се снима 🙁

Вагнер

е играл основна роля при създаването на замъка, и не само той, но и баща му, че и един от дядовците му, който бил иззидал кахлената печка в спалнята на Ludwig II. Също като при нас – шуробаджанащина м№

Малко жълта информация, източникът е шефа ми: Негова позната преди работела в Linderhof, по фамилия жената се казвала „von Linder“ – и не случайно, дядо й на времето бил собственик на замъка и го бил продал. Та, като я попитали веднъж дали получава Trinkgeld и отговорила че не, това не е възможно на този вид работа, тя получила съвет да казва, че работи за да събере пари да си откупи замъка обратно. Черен хумор, няма що.

Замък Нойшванщайн
Още: бащата на шефа ми бил венъж в Neuschwanstein и се качил на Marienbrücke където намерил малко пакетче с бележка пакетчето да бъде предадено на еди-кой си адрес. Автора на бележката бил скочил от моста.

Автор и снимки: Пламен Петров

Други разкази свързани с Алпи – на картата:

Алпи

en.pdf24.org    Изпрати пътеписа като PDF

3 коментара to “Съвети за пътуване: Нойшванщайн (Neuschwanstein), Германия”

1. Plamen каза:

Първата снимка е от Neuschwanstein, но от текста се създава илюзията, че това е Linderhof. Ето тази снимка е от там: http://www.magix-photos.com/mediapool23/7E/D2/21/80/82/DB/11/DA/96/6B/EA/67/54/9A/3B/AE/oma/10/78547A60A8B911DB8E6A2C3A549A15AC.jpg

2. stojtscho каза:

Поправих го, благодарско Пламене! Добре дошъл отново:-)

3. Michel каза:

Ще ми се да отида да видя този красив замък… Мерси за снимките и разказа:)