мар. 03 2009

Америка: съвети за пътуване и почивка в Щатите

В днешния празничен ден искам да ви представя една страна, която по разнообразие на релефа и географията си удивително прилича на България. Е, разликите с китната ни родина можем да си ги представим, но нека видим какво можем да правим като туристи и посетители в Съединените американски щати. Статията е преводна, защото още не мога да намеря българин, който да напише нещо по-подробно за Америка. Надявам се, че авторите от gazeta.ru няма да имат нищо против този превод. Приятно четене:

Америка: съвети за пътуване и почивка в Щатите

Америка е много разнообразна страна и преди да тръгнете към Щатите на почивка или за пътешествие трябва да направите две неща:

Първо — разберете кой е приоритетът ви в това конкретно пътешествие. Природа, „нощен живот“, шопинг, спиращи дъха атракции за малки и големи, каране на ски, плаж до прекрасен хотел, обиколка на страната, кротка семейна почивка в тропиците или на планина, изискана кухня.

Изберете си, но помнете: не можете да намерите всичко това на едно географско място едновременно.

Когато човек вече е решил какво иска най-много, на ред е събирането на информация, но НЕ по откъслечни спомени от книги, а от англоезичните сайтове — от официалните сайтове на градовете до сайтовете с разкази и отзиви от туристи. Вече след това ще можете да направите разумен избор и да получите избраното и то в най-добрия му вариант.

Съединени американски щати

Да вземем пример с

Маями

Безсмислено е да пътувате до Маями семейно или пък да очаквате музеи, исторически паметници, чистота, липса на престъпност и добра кухня — т. к. Маями е град на двадесети век, е естествено, че няма никакви смислени паметници или музеи. Това е най-мръсния и криминализиран град на океанското крайбрежие на Флорида. За сметка на това, Маями е точното място за търсещите бурен нощен живот по баровете и младежки танцови клубове под палмите наред големия град — и всичкото това на брега на изключително чистия и фантастично топъл тропически океан.

Но пък ако се нуждаете от по-спокойна семейна почивка във Флорида и предпочетете „плажно-екскурзиуонния“ стил почивка — на няколко мили от Маями се намира

Форт Лодърдейл,

където океанът е същият, но ще ви бъде много по-комфортно, т. к. там е по-тихо, по-спокойно, по-чисто, че и по-евтино, но пък ще липсва бурния живот на големия град.

Ако сте любител на подводното плуване или пък на плуването между коралови рифове, то мястото ви е на

Ки уест

Там плажовете за „обикновеното“ къпане са отвратителни (не че са мръсни, а са малки, неудобни и често — с тинесто коралово дъно) — но за гмуркачите, яхтсмените и любителите на подводното плуване това е раят на земята.

Ако искате да зардавате децата си (между 5 и 15 години) — идете за седмица в Орландо. Вие ще скучаете там, но децата ще бъдат във възторг — за седмица ще успеете да обиколите всички развлекатлени паркове.

Кухнята във Флорида, по мое мнение, е „средно ужасна“.

При това нямам пред вид Макдоналдсите, т. к. никой разумен разумен човек с поне средни доходи няма да влезе там. Всъщност обикновените американци практически не влизат там — това е „капанче“ за бедняци. Но и от към нормални ресторанти Флорида не е място за гастрономи. Всеки източен щат е по-добре в това отношение (а изобщо не споменавам Калифорния).

Затова — съвсем други са местата, където се търси

добра кухня

Сан Франциско

е мястото, където ще наметите разнообразни и великолепни морски храни. Ако иската да опитате истинска испанска и мескиканска кухня, а не нескопосаните фалшификати в „Тако Белл“ — идете в Сан Диего. Обичате месни ястия — в Тексас ще получите такъв опит, че после цял живот с умиление ще си спомняте тексаските стекове. Класическа „селска американска кухня“ (а вярвайте ми, това не са хамбургерите или ню-йоркските хот-доци) можете да опитате в Западна Вирджиния

Апропо,

Западна Вирджиния е рай

за всеки, който търси тиха семейна почивка в горска къщичка в планината. За съвсем прилична цена лесно можете да наемете със семейството си двуетажна къща с всички мислими удобства, намираща се в девствена гора в планината, близо до бистра река или планинско езеро, където диви пуйки ще пресичат пътеките, а на няколко метра край верандата, където вечерно време ще пиете вино или кафе, ще минават елени заедно малките си.

Западна Вирджиния ще допадне и на любителите на планински байкове, спускането с кану по планински реки или конни преходи по планинските поляни. Само помнете: това е глуха провинция, затова не очаквайте никакъв „шопинг“ или „светски живот“.

Ако искате да идете в тропиците, на брега на океана — но в „идеално цивилизовано“, красиво и спокойно място — то вие сте за

Сан Диего

За този град може да се говори само в превъзходна степен: най-красивият град, никакв престъпност, изоумителна природа, безкрайно чист океан с изобилен и разнообазен растителен и животинкси свят, отлична кухня, най-доброжелателни жители, с разкошните плажове Коронадо със ситен сребрист пясък… Има само едно НО — въпреки, че това са тропиците, океанът там е студен. В смисъл, че през юли температурата е горе-долу колкото в Черно море преж юли. Изобщо не може да става дума за сравнение с Флорида, където човек може буквално да се разтворие в чистата и топла вода, без да се чувства какъвто и да е дискомфорт даже след много часове, прекрани в подводно плуване.

Естествено, спокойно можете да се къпете в Сан Диего, но ако искате подводно плуване, ще трябва да ползвате водолазен костюм

Но пък съвсем наблизо, в

Лахоя, е идеалното място за любителите на сърфинга.

По-добро място ще намерите само на Хаваите или край брегпвете на Южна Африка, но Хаваите са значително по-скъпо място, а Южна Африка е далеч по-малко комфортна и много по-опасна.

Ако търсите идеален шопинг — разбира се, Ню-Йорк.

За любителите на плаване с лодка по фантастично красиви езера сред безкрайни гори, последвано от топъл грог в дървена кръчма с истинска огромна камин, слушайки китариста — място са „хилядата езера“ в северната част на щата Ню-Йорк през септември.

И накрая, ако искате „да разгледате“ страната, изобщо не опитвайте да го правите за седмица. Необходим ви е минимум (МИНИМУМ!) месец. За една седмица ще можете да минете само по Западното крайбрежие от Север на Юг — от древните, мъгливи секвоеви гори и рибните пазари на Сиатъл до палмите и белите плажове на Сан Диего. Минете през червените пустини и планините на Орегон, вижте Големия каньон (незабравимо място). Тръгнете към Източния бряг и се запознайте с Тексас — заслужава си. Поплувайте край кораловите рифове на Флорида, хванете с собствените си ръце риба тон или скумрия. Изкарайте една нощ по баровете на крайбрежната улица на Маями бийч. Заминете към небостъргачите и разкошните магазини на Ню-Йорк. А после идете до Нова Англия или Пенсилвания и поживейте поне три-четири дена в някой провинциален град, за да разберете как тече животът не за туристите, а за по-голямата част от триста-милионнота население на САЩ.

Та Съединените американски щати не е страната на гомемите гардове и множество села (като Русия например) — Америка е страната на малките градчета, където всички се познават, където вече на втория ден в кефенето или фурната ще ви поздравяват като приятели, където винаги е чисто, чисто и зелено, а в 9 вечерта улиците са пусти, където Денят на благодарността се отбелязва със събраната от цялата страна рода, а Хелоуин или Коледа се празнува с всички съседи навън. Ето тогава, добри хора, ще се запознаете наистина с Америка

Източник: Газета. Ру

Снимки: Wikipedia, снимките са с GNU лиценза на Википедия

Превод: мой

Други разкази свързани със САЩ – на картата:

САЩ

8 коментара to “Америка: съвети за пътуване и почивка в Щатите”

1. Lora Nielsen каза:

Браво, Стойчо, за превода! Трябваше някой да предостави такава информация и е хубаво, че ти си се нагърбил да ни я поднесеш „на тепсия“:)

Четете patepis.com – най-информативният и забавен български сайта за пътешествия 😀
    Лора, мерси и аз:-)

3. Ицо каза:

„И накрая, ако искате „да разгледате“ страната, изобщо не опитвайте да го правите за седмица. Необходим ви е минимум (МИНИМУМ!) месец.“
    Стйчо, ние успяхме да го направим за 40 дни. Може би ще бъда полезен с повече информация на всеки, който би предприел такова пътешествие. Ако и ти смяташ така, може да ми пишеш, за да уточним подробностите.

Ицо, тия дето знаят какви въпроси да зададат отдаван са заминали за там, а тези, които ще ти прочетат пътеписа все още не знаят какви въпроси да зададат. Така че – пиши смело: пътепис или пък съвети за пътуване до там – ще ги кача на сайта и въпросите веднага ще дойдат. Пиши смело!

5. Lora Nielsen каза:

Много ми хареса „разглеждането“ на САЩ за седмица;) Има ли още такива умници?:):))))))) Ако се предприеме такова пътуване мисля, че спокойно може да се отделят 3 месеца, за да се разгледат по-големите градове + по-интересните природни забележителности. И пак може да се коментира дали 3-те месеца ще са достатъчни…А за 40дни? Какви места посетихте и по колко време отделихте на всяко?

Лора, имай търпение! Нали, Ицо?:-)

7. Lora Nielsen каза:

Имам аз…ама нещо напоследък не стига и търпението:))) А и аз ти бях обещала нещо, но пак ме завъртяха задълженията;( Скоро ще има резултати! Promise:)

8. Ицо каза:

Лора, За 38 дена от 40- дневният ни престой в САЩ изминахме 9960мили, или точно 16000 километра, преминахме през 29 щата в САЩ и през един в Канада. Пренощувахме в 25 хотела от които по три вечери в 3 от тях– в Chicago, San Francisco, и Washington, по две вечери в 5 от тях – Los Angeles, Las Vegas, Orlando, Miami и New Jork и по една вечер в останалите 17, а една вечер спахме в London,Canada.
    Ако това ти се струва не възможно, имай търпение, ще разкажа и повече