окт. 02 2014

Остров Миконос (Магията на гръцките острови 7 – 3)

Продължаваме плаване си из гръцките острови с лодката на Димитър. Цикладите започнахме с остров Андрос, бяхме на остров Тинос, а днес сме на остров Миконос.

Магията на гръцките острови

или из Цикладите (Андрос – Тинос – Миконос – Сирос) с лодка

седма част

Остров Миконос

трета серия

По принцип всяка една моя обиколка из далечните острови в Гърция се предшества от внимателно събиране на информация за тях – населени места, плажове, културни забележителности, къмпинги и т.н. Особено наблягам на места, на които евенуално бих се скрил по време на буря или неочаквано влошаване на времето.

След така събраната информация се опитвам да създам алгоритъм на движението – среден дневен преход, населени места, плажове за нощувка и т.н. В този ред на мисли движението ни по настоящия маршрут следваше да бъде: Андрос – Тинос – Миконос – Риня – Делос (или Дилос) и Сирос.

За протокола – Риня и Делос са малки и необитаеми острови и отстоят от Миконос на едва 2-3 км., като по-характерния е

Делос

поради наличието на архитектурни забележителности и руините на древен град:

Остров Делос, Циклади – Егейско море, Гърция Остров Делос, Циклади – Егейско море, Гърция

И тъй като метео-сайтовете дружно предупреждаваха за силна биря в района, започваща на 03.06 /вторник/ и траеща до 05.06 /четвъртък/, предвиждах да се спасим от вълните на остров Риня в едно дълбоко и спокойно плитко заливче с подходяща пясъчна коса, изтегляйки лодката на брега за по-безопасно. След което да посетим Делос и Миконос и към петък да отплаваме за остров Сирос (на около 35 км. западно от Миконос). Това бяха плановете, които се пообъркаха…

Преспали на плажа Ставрос под параклиса „Свети Марко”, на другата утрин, станал пръв и опаковал целия си багаж, пиейки кафе докато Стоян си доспива, чух в непосредствена близост гръцка реч. И тъй като гърците далеч не са ранобудни, а и мястото е достатъчно уединено, се обърнах с учудване, за да видя…. четирима гръцки полицаи, идващи към нас. Приближиха хората, спряха до мен, любезно поздравиха и поискаха документи за нас и за лодката. Мислех, че ще минем само с това, но те започнаха да ме питат – кой съм, откъде съм, накъде съм тръгнал. Поискаха да отворя хладилната чанта – там само вода и бяло вино; показах сака с храна, сака на лодката и прецених, че това ще е всичко. Те обаче ни „поканиха” в участъка, като си взехме целият багаж с нас. Ето го и самия участък в града, докъдето ни откараха с ето този джип:

Остров Делос, Циклади – Егейско море, Гърция

„Втасахме я”, си мислих аз „ ето сега и глоба ще ни треснат….”. Пристигнали в участъка, преровиха целият багаж предмет по предмет – консерви, бельо, палатки, спални чували, дюшеци – т.н. Държа да отбележа, че бяха много внимателни и любезни и се държаха много професионално. След малко се увериха, че сме безобидни туристи (кой знае за какви са ни мислени отначало) и пак така любезно ни върнаха с джипа до плажа. Междувременно завързах по-дълъг разговор с един от тях, който ни предупреди за идващата буря и аз споделих с него, че възнамерявам да се скрия от нея на остров Риня. Той обаче каза, че там е абсолютно забранено дивото къмпиране и подлежим на много сериозни глоби и санкции поради близостта с една от големите културни забележителност в района – островчето Делос. Самият Миконос е безкрайно неподходящ за опъване на палатки, плажовете са много обитаеми и открити, къмпингите не работят още, което наложи преосмисляне на маршрута и завой към следващия по програма остров – Сирос и града му Ермуполи… Но тъй като по програма трябваше да бъдем на Миконос, в крайна сметка не го пропуснахме.. защото имахме късмет да сме на него месец преди това настоящето начинание….. 😉 😉

Краят на месец април. Без „Бисмарк”.

Със съпругата ми, Стоян и още едни приятели на борда на круизен кораб „Луис Олимпия” (маршрут Пирея-Миконос-Патмос-Родос-Крит-Санторини-Пирея) :

Круиз, Циклади – Егейско море, Гърция Круиз, Циклади – Егейско море, Гърция Круиз, Циклади – Егейско море, Гърция

Минаваме между островите Кея и Китнос (проклетото Каво Доро) :

Между островите Кея и Китнос, Циклади – Егейско море, Гърция Между островите Кея и Китнос, Циклади – Егейско море, Гърция

и наближаваме

Миконос:

Остров Миконос– Егейско море, Гърция

От “Луис Олимпия” ни прехвърлиха на брега с малки корабчета, тъй като пристанището на град Миконос не може за побере огромното туловище на кораба – фериботите спират на север от него, в градчето Турлос..

;

Първи стъпки в градчето на един от най-известните гръцки острови –

Миконос:

Миконос

;

Миконос така или иначе влизаше в плановете ми за близко бъдеще, но не съм предполагал че малко след един месец ще бъда в района със собствен превоз…

;

при подобно време, което може да те накара да преосмислиш песента „Ах, морето…..”

Навътре в градчето :

Остров Миконос – Егейско море, Гърция Остров Миконос – Егейско море, Гърция Остров Миконос – Егейско море, Гърция Остров Миконос – Егейско море, Гърция Остров Миконос – Егейско море, Гърция

Ослепителна белота, сини кепенци, врява и хорска глъч на каквито езици се сетите, безкрайно апетитни таверни, ласкаво и гневно море – това е Миконос, привличащ туристи от цял свят…, от които доста …хм…. така де …

Гръцка му работа 😉

;

По пътя към емблемата на Миконос – вятърните мелници…

И самите те:

Контражур, мелници, кораби…

Залези над Миконос

Остров Миконос – Егейско море, Гърция Остров Миконос – Егейско море, Гърция

;

и все още празните таверни, обрулени от силния вятър…

Лодка на острова ….

;

Чао, остров Миконос, всеки по своя път…

Магията на гръцките острови (7 – 4): Остров Сирос

Автор: Димитър Иванов

Други разкази свързани с Плаване Егейско/Бяло море – на картата :

Плаване Егейско/Бяло море

One Response to “Остров Миконос (Магията на гръцките острови 7 – 3)”

1. vladimir1974m2 каза:

Много добре,поздравления за успешното плаване.Определено ми беше много интересно.А и тези снимки от Миконос ( със сувенирите-гръцка му работа).Определено хората там знаят как и какви сувенири да измислят,за да потвърдят славата, която се носи за Миконос,като остров на изкушението и остров,който никога не спи.