апр. 14 2014

Залези над гръцките острови (5-5): Порто Лагос и Лименас (на Тасос)

Продължаваме обиколката с лодката на Димитър из северните егейски острови на Гърция –  вече бяхме на Диапорос, бяхмедо остров Амуляниплавахме край манастирите на Света Гора – Атон, последния път изминахм разстоянието между остров Тасос и Алекснадруполис (Дедеагач), а днес ще поемем обратно към Порто Лагос и столицата на Тасос – Лименас

Залези над гръцките острови

Пета част

Диапорос – Амуляни – Тасос

пета серия

Между Порто Лагос и Лименас (на Тасос)

Тръгнахме си на другия ден къмто Тасос – нови 120 км. В Тракико Пелагос (Северната част на Егейско море). Преспиване на същото място, където бяхме и на идване – играем на сигурно, с една бърза разходка из

Порто Лагос

Пристанщето му – като езерно, защитено от морските капризи –

Етюди от Порто Лагос:

Порто Лагос Порто Лагос

След поредната игра на слънцето –

Порто Лагос

На другия ден стигаме остров Тасос –

столицата Лимен /наричана още Тасос/

Liménas Thásou, Greece

Всъщност там най-удобно за лодки е акостирането в северозападния край на градчето – където са рибарските лодки :

Рибарска идилия:

Лименас, Тасос

А ние тръгваме на разходка из градчето с основна отправна точка тази таверна на старото пристанище – ако я посетите, няма да съжалявате –

Лименас, Тасос Лименас, Тасос

Вдясно зад кейовете се вижда Тасопула. И сноват си фериботите между Керамоти  и Тасос непрестанно:

Столичката отвъртре:

Лименас, Тасос Лименас, Тасос Лименас, Тасос Лименас, Тасос Лименас, Тасос

И след обиколката на сравнително малкия град продължаваме с обиколката на самия остров Тасос. Тръгваме на юг, където след около 7 километра се установихме на  безлюден плаж под един недостроен (така стои вече много години) хотел:

Лименас, Тасос

Поредната вечер, изтъкана от тишина и спокойствие…

Лименас, Тасос Лименас, Тасос

Облаците давят потъващия Хелиос…

Лименас, Тасос

Залези над гръцките острови (5-6): Алики и Потос (на Тасос)

Автор: Димитър Иванов

Други разкази свързани с Плаване Егейско/Бяло море – на картата :

Плаване Егейско/Бяло море

2 коментара to “Залези над гръцките острови (5-5): Порто Лагос и Лименас (на Тасос)”

1. angie_bg каза:

Туристическият информационен център е до таверната (от снимката) на старото пристанище. Обикновено е затворен.

2. vladimir1974m2 каза:

aha, prekrasni snimki. I az predi dosta godini -2001-a, uspiah da se dokosna za niakolko 4asa do ostrov Tasos i da vi kaja na pryv pogled mi izglejdashe dosta bezludno i pusto miasto…A sled tova, ( sled godini, kogato interneta stana po-dostypen), se zagledah i otkrih, 4e tova vsyshtnost bilo edno prekrasno miasto, blagodaria na avtorite za cialostnia pytepis.