Залези над гръцките острови (5-5): Порто Лагос и Лименас (на Тасос)

Продължаваме обиколката с лодката на Димитър из северните егейски острови на Гърция –  вече бяхме на Диапорос, бяхмедо остров Амуляниплавахме край манастирите на Света Гора – Атон, последния път изминахм разстоянието между остров Тасос и Алекснадруполис (Дедеагач), а днес ще поемем обратно към Порто Лагос и столицата на Тасос – Лименас

Залези над гръцките острови

Пета част

Диапорос – Амуляни – Тасос

пета серия

Между Порто Лагос и Лименас (на Тасос)

Тръгнахме си на другия ден къмто Тасос – нови 120 км. В Тракико Пелагос (Северната част на Егейско море). Преспиване на същото място, където бяхме и на идване – играем на сигурно, с една бърза разходка из

Порто Лагос

Пристанщето му – като езерно, защитено от морските капризи –

Етюди от Порто Лагос:

Порто Лагос Порто Лагос

След поредната игра на слънцето –

Порто Лагос

На другия ден стигаме остров Тасос –

столицата Лимен /наричана още Тасос/

Liménas Thásou, Greece

Всъщност там най-удобно за лодки е акостирането в северозападния край на градчето – където са рибарските лодки :

Рибарска идилия:

Лименас, Тасос

А ние тръгваме на разходка из градчето с основна отправна точка тази таверна на старото пристанище – ако я посетите, няма да съжалявате –

Лименас, Тасос Лименас, Тасос

Вдясно зад кейовете се вижда Тасопула. И сноват си фериботите между Керамоти  и Тасос непрестанно:

Столичката отвъртре:

Лименас, Тасос Лименас, Тасос Лименас, Тасос Лименас, Тасос Лименас, Тасос

И след обиколката на сравнително малкия град продължаваме с обиколката на самия остров Тасос. Тръгваме на юг, където след около 7 километра се установихме на  безлюден плаж под един недостроен (така стои вече много години) хотел:

Лименас, Тасос

Поредната вечер, изтъкана от тишина и спокойствие…

Лименас, Тасос Лименас, Тасос

Облаците давят потъващия Хелиос…

Лименас, Тасос

Залези над гръцките острови (5-6): Алики и Потос (на Тасос)

Автор: Димитър Иванов

Други разкази свързани с Плаване Егейско/Бяло море – на картата :

Плаване Егейско/Бяло море

Може да харесате още...

2 Отговори

1. angie_bg каза:

Туристическият информационен център е до таверната (от снимката) на старото пристанище. Обикновено е затворен.

2. vladimir1974m2 каза:

aha, prekrasni snimki. I az predi dosta godini -2001-a, uspiah da se dokosna za niakolko 4asa do ostrov Tasos i da vi kaja na pryv pogled mi izglejdashe dosta bezludno i pusto miasto…A sled tova, ( sled godini, kogato interneta stana po-dostypen), se zagledah i otkrih, 4e tova vsyshtnost bilo edno prekrasno miasto, blagodaria na avtorite za cialostnia pytepis.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.