ян. 04 2009

Нова година в Балкана – Чифлика край Троян

Докато чакам вашите пътеписи за посрещането на Нова година  – да ви разкажа аз как я посрещнахме. Приятно четене и пращайте пътеписи на познатия мейл stojtscho@яху.ком:

През октомври почнах да търся и се спрях на една екскурзия до Берлин. По-късно се оказа, че екскурзията отпада и се насочих към търсене за Мадрид. И в двата случая ставаше дума за около 4000 лв (двама възрастни с дете), което на фона на финансовата криза ми се видя излишно изхвърляне (миналата година ходихме до Прага за около 3500 лв). Не, че не мога да си го позволя, но в Сомалия децата гладуват, пък аз… Е, междувременно се оказа, че на 02 януари сутринта трябва да съм в Братислава по повод на въвеждането на еврото – та съвсем се отече ходенето в чужбина за празниците. В крайна сметка решихме да останем в България за посрещането на Новата 2009 година

Стандартният избор в такава ситуация е Банско, Боровец, Пампорово, но там ме спря класическото за празниците отвратително съотношение цена/качество (извинете, ама 1500 лв за Нова година в Банско на човек си е живо мародерство, особено като се сравнят аналогичните предложения от австрийските Алпи).

Та потърсих още и намерих оферта на

хотел Балкан в троянското селце Чифлика

За Чифлика бях чувал нелоши отзиви от мои колеги, които бяха ходили там на тим-билдинг – не помня в кой хотел бяха отседнали, но разказваха за минерални басейни, нелоша обстановка и добро обслужване. В нета също имаше като цяло добри отзиви с едно изключение на някой, който се оплакваше, че при пристигане нямало вода и не могли да им кажат, кога ще има.

Та звъннахме на хотел Балкан в началото на декември – имаше свободна двойна стая за парзниците. Цената беше 1200 лв за двама възрастни с дете (под 12г) – като това беше тридневен пакет на „всичко включено“ с басейни, водни процедури (някои му викат SPA;-), манджа на корем и новогодишна вечеря. Плащането стана предварително.

Тогава ми сервираха новината, че еврото в Словакия със сигурност изисква присъствието ми там още на 2-и януари сутринта, а пакетът почваше от 30 декември до 2 януари. Звъннах на хотел Балкан и им обясних ситуацията – навиха се без доплащане да отидем един ден по-рано и да си тръгнем по-рано (теоретично те не работят на „всичко включено“, а това беше направено за вече споменатите дати – ако бяха кретени, биха могли да изискат плащане за по-ранната нощувка и да ми искат пари после за ресторанта). Всеки случай се проявиха дпбре, бяха учтиви и нямаше проблем с преместването на датите.

И така на 29и декември поехме към Троян – за Чифлика трябва да подминете града по пътя към Беклемето и да се отклоните на Бели Осъм по пътя Шипково – Рибарица. В самото село Бели Осъм има още едно отклонение към с. Чифлика. Бели Осъм и Чифлика са мнооого дълги села, като табелите са им една над друга (там дето свършва Бели Осъм започва Чифлика) – според мен двете села общо са дълги над 10 км – в тясна долина, по двата бряга на една река (предполагам че е р.Бели Осъм). Та хотел Балкан се намира на далечния край на с.Чифлика. Точно до него се намира хотел Дива, а още километър – два по нататък се намират Одисей и Изгрев.

Стигнахме, настанихме се и хайде на басейн! Изненадаааа…

басейнът е под открито небе!

А навън в онзи момент бяха минус 8 градуса (Целзиеви). Обаче пък, ако знаете какъв е кеф да се топнеш в 38 градусов басейн, когато въздухът е минус осем! Яко! Наистина кеф :-) Май такова нещо съм гледал само по телевизията. Имаше и един детски басейн, където беше още по-гореща водата и където някои хора киснеха и шляпаха, докато баща им успее с големи пазарлъци да ги изкара;-)

Другото хубаво нещо беше обслужването – рядко ми се е случвало в България да не усещам поне известно напрежение при общуването ми с персонала на ресторанитите, хотелите и курортите – но балканджиите от Троян и региона са наистина приятни хора, които си разбират от работата. Специално искам да кажа тези добри думи за обслужването в Балкан.

Както казах пакетът беше на „всичко включено“ – та да кажем няколко думи за храната – включваше общо взето обичайната българска кухня, добре приготвена, но без безкрайното разнообразие на „международната“ кухня. Имаше само един необичаен за мене детайл – пилешката супа беше с керевиз и моркови и напомняше телешко варено. Но пък имаше и шкембе чорба (която я бяха сервирали и на закуска на 1и януари – щерка ми тогава попита „Тате, защо ядеш супа на закуска?“. Не мисля, че мога все още да ѝ обясня значението на израза „бульон-трезвé“:-) Иначе се предлагаха скара, някои манджички (пълнени чушки и т.н.), салати, снежанки и т.н. – изобщо обичайните за българската кухня неща. Друг детайл – видях готвача – той редовно излизаше да проверява блок-масата – е, приличаше на готвач със съответните размери и усмивка:-) Изобщо – беше „убедителен“:-)

Както и да е – ние си прекарвахме времето в басейна и по разходки из заснежената пътища и пътеки наоколо. През цялото време температурата не се вдигна над минус 3 градуса – предишните дни беше навалял сняг, но докато бяхме там беше слънчево и ясно (знам вече точното значение на израза „нощното небе се беше облещило“). Освен горе-споменатите хотели наоколо има и доста вили – много от тях се дават под наем.

За Нова година домакините бяха приготвили програма – очаквах да е предимно чалга, но тя беше в умерени количества (основно имаше евъргрийни, народно и по-малко чалга, ама… в България сме все пак;-) – имаше модерен балет (танцуваха на „Кабаре“), малък състав за народни танци (винаги се кефя, когато ми пеят „Дръж се, земьо, шоп те гази“). Между другото – народните танци ги танцуваха правилно: мъжете и жените – отделно. Имаше и някакъв чалга-певец (Пламен Някой си) и една народна певица (която съвсем не помня как се казваше). Е, естествено имаше и едно дуо (музикант и певица), които изпълняваха евъргрийните (не мога да разбера защо, но певицата редовно ми казваше „наздраве“ по микрофона). Хубав купон се получи. Словото на Гоце май не го чухме изобщо (в другия блог Комитата добре беше описал речта😉 Но най-важното – пяхме само Многая лета, но не и химна (смятам, че химнът е сериозна песен, която е недопустимо да се изпълнява на пияна глава или от футболни фенове)

Легнахме си към два, като се топнахме за малко и в басейна преди лягане.

На другия ден си тръгнахме към София.

Беше приятно изкарване – хотелът е добър, обслужването – много добро. Цената – приемлива. Изобщо – препоръчвам ви хотел Балкан, Чифлика с чиста съвест.

Малко наблюдения върху гостите:

Очевидно нещо съм сбъркан: Мога да си позволя да дам 4000лв за Нова година в чужбина (дай, Боже, да сме живи и здрави в къщи всички, но и шефката ми да е жива и здрава и да ми намира работа), карам новозакупена (е, вече е на 3 години и нещо) „от магазина“ семейна кола (7 местен миниван, с който към момента съм минал почти 80 хил. километра). Колата наистина е на лизинг, но на мое име – не се води на фирма, не съм правил врътки с ДДС, но бях притеснен от това, което видях на паркинга, когато дойдоха другите гости на хотела: единствената кола, от по-нисък клас от моята беше един също нов Форд Фокус… всичко останало беше SUV – нямаше точно G-класа, но пък имаше BMW (джип), – два-три, Туарези имаше един или два и още някакви Тойоти, Хюндаи, Шевролети – но всичко беше SUV (за тези, дето не знаят – SUV е това, дето му викат „джип“ – че не е точно джип е тема на друг разговор). Повчето бяха с варненски, русенски и бургаски номера – софийските коли бяхме малцинство.

Та искам да попитам нещо – мога да си позволя по-скъпа почивка, но не си купувам SUV (да не съм луд), но е пълно с хора, които отиват на 1200 лв на Нова година и си купуват джип. Не мога да кажа, че са били мутри, просто защото нямаше мутреси – нормални жени, мъжете повечето приличаха на чичковци (не че и аз съм първа младост, но повечето мъже изглеждаха по-солидно от мен – простия консултант), имаше и доста деца. Също така – в басейна също не се забелязваха някакви златни ланци или нещо от сорта. Изобщо – не мога да кажа, че изглеждаха като хора с безкрайни финансови възможности

Хехехе, сега се сетих нещо – на вечеря имаше и нарязана луканка и суджук за мезе – някои хора направо си вечеряха с нея – сипваха си по една голяма чиния от нея;-)

НООООО… караха джипове за по не по-малко 55-60 и нагоре хиляди лева.

Аз ли нещо не съм у ред?

Честита Нова година!

Ето и контактите на х-л Балкан

Хотел "Балкан", с.Чифлик
общ.Троян, обл.Ловеч
Хотел

адрес: с.Чифлик, Троянска общ.
Тел.: +359 (0) 670 644 88; GSM: +359 (0) 895 000 222

14 коментара to “Нова година в Балкана – Чифлика край Троян”

1. Димитър каза:

Споко, съвсем в ред си си.
    Аз също работя в консултантска фирма и мога да си позволя всяка кола до 100 000 евро, но карам също 7-местен миниван на 7 месеца, а другата ни кола е 4 годишен малък градски автомобил. Никога не съм я разбирал тази мания по SUV – явно е нещо като символ на статуса, но това са детски болести на „прехода“. Преди 3 месеца минах през 7 бивши социалистически страни – само в България има толкова скъпи автомобили на глава от населението и толкова лоши пътища – може би двете са свързани – цялата пара отива в свирката за избиване на комлекси.

2. Комитата каза:

Карането на SUV, особено през зимата, си е застраховка 😉 Всъщност SUV има само два недостатъка — скъп е, но ако го купиш на старо не си личи, и харчи малко повече, но на дълъг път зимата си заслужава допълнителния разход. Стойче ти какво очакваш от хората със SUV-овете. Да ти освободят хотела за Нова Година и да ходят в Швейцария ли? Освен това хотел Балкан е място където от години се опитвам да попадна и не успявам поради липса на места.

3. Plamen каза:

Здравей,
    преди около 2 месеца бях на почивка в Чифлика, в едно малко хотелче.
    Много ми хареса природата и спокойствието, поне тогава беше така 🙂
    Много е яко да се мушнеш в горещия басейн, и после да се потопиш в някоя парна баня или сауна… мммм Яко.
    Препоръчвам го на всеки.

4. vali каза:

Здравейте , и да е Честита, В недалечното минало и на мен /нас/-семейно ,ни се е улучвало да посетим Чифлика зимно време-една ведомствена станция/вила / също с басейн – над тази на тютюневия.Действително незабравимо .След първоначалната „загрявка“ ,след пътуването ,следваше „охлаждане“ в горещия минерален басейн ,а след това отново „загряване“-припичане на луна,ако е имало ,легнали в снега…. спомени,снимки,дела и документи…

5. blagun каза:

Здравейте, за много години и много километри на всички!

Димитре, от бившите соц има още една държава с повишена „джипизация“ – Хърватия. Макар че пътищата им са перфектни. Не бих искал да съм на тяхно място при ветровете, през които минахме над Риека (според метеопрогнозата – пулсации до 35 m/sec) – още повече че вятърът „бура“ (в сравнение с него сливенската бора е като нежен полъх) си е техен патент през всички годишни времена.
    Сигурно съм попреминал годините за джип (48), за мен критерият е да не ме лашка по завоите и след като карам 1000 и кусур км нон стоп, да не се чувствам като ударен с чук по кръста. Колкото за проходимостта при зимни условия, куатрото на А6-цата си има тези грижи.

Ще запомня името на този хотел. Ние имаме неотклонна традиция да си правим преколедните фирмени запивки в хотели с басейни, по възможност – открити и топли. Досега сме „изръшкали“ Маркита (Велинград), Интерхотел (Сандански) и Катарино (Разлог), както и няколко без открити басейни.

6. Chichoncho каза:

Здравейте и Честита Нова Година!

Смятам, че в България нямаме пътища за нормални леки автомобили, а е необходимо да имаш SUV. В този смисъл, не мисля да избивам комплекси като си купувам SUV, а ще имам нормален он- и офроуд достъп до всички красиви кътчета от нашата родина, които са недостъпни само с лек автомобил. Паричките за SUV не са никак малко, но си струва покупката му. В допълнение, не съм от хората, които си сменят колите като носни кърпички. Ще си го пазя, но това вече е и въпрос на манталитет.
    Хотел „Балкан“ в село Чифлик бе с доста мръсен басейн през лятото. Дано сега е по-добре. От хотелите в с. Чифлик най-добро впечатление ми направиха „Дива“ и „Веника Палас“, но това беше през лятото.

Хехе, мисля, че много добре разбрахте за какви „джипове“ става дума.

А иначе е по-вероятно АЗ да ида до Австрия другия път – там със сигурност на паркинга ще бъдат предимно Опели, Фолксвагени, Рено и т.н.

Благуне – хотелът става за тим-билдинг. Съседният (Дива) също изглеждаше добре (там басейнът беше още по-голям, то и хотелът – също).

8. Captiva каза:

Карам СУВ. Защо го купих? Защото:
    -1990 чисто нов Трабант от Мототехника(като студент)
    -1993 Вартбург на старо(личи си някакъв възход)
    -1998 Сеат Ибиза от Германия (6 годишна западна кола- леле какъв кеффффф)
    -2002 Ауди 80 селска чест( просто не ми говори !)
    -2004 Ауди 80 (по-мощно и с климатик !- Кеееееф)
    -2005 Опел Зафира (високо ,голямо, удобно!)
    -2007 лятото отидох да си купя чисто нова Зафира дизел автоматик(вече съм на 42 г и отдавна не си бях купувал нов автомобил. И като видях Каптивата за 7-8000 лв отгоре ….. Така и така ще се набутвам с лизинг, дай с 1 куршум 2 заека и вече от 18 месеца карам Каптива. Не е джип, не е мноо яка, нито е кой знае колко представителна, но се чувствам добре в нея, а и когато съм до нея. Не клати, не лашка като служебната Тойота Ланд Круизер(щото не е джип!!!окачването е като на кола!!! ) Вози като кола, харчи 1 литър над Зафирата ,която бях избрал, доста по-проходима е, по-висока е, 7 места, може да тегли каравана до 2000 кг !!!!! Не се гуша вече някъда ниско на пътя, имам много добра видимост(сещате ли се за вълните на пътя Ст. Загора-Н.Загора !!!!!) Не съм мутра, семеен човек на възраст(43 г) с 2 малки деца съм , не бих отишъл на споменатия хотел , защото ми е скъпо!!!! Бях в Банско на Нова година – 4 нощувки в хотел, 4 закуски+ Новогодишна вечеря(огромно ядене и пиене) с DJ ми излязоха 520 лв за 4-мата . На пазарни цени!!! Тъй че….. Не е определящо каква кола караш за да ти правят сметка в колко звезди ще спиш. Всеки човек си има приоритети някакви…. Познавам хора с милиони, които си карат дръгливи пежа, купени на старо. А също и голтаци с Туарези ! Хора всякакви!

„Познавам хора с милиони, които си карат дръгливи пежа, купени на старо. А също и голтаци с Туарези !“ – точно това имах пред вид и аз:-)

10. бръмбара каза:

Как така сами си ходите бе хора?
    Това да съм само с жената и детето на Нова година, където и да е, каквото и да струва, ми се струва доста безлично и незапомнящо се.
    Не че има нещо – разбираме се с жената, обичаме се, имаме общи интереси, но веселбата идва с голямата компания. В компанията и други деца ще има, игра ще падне, жените ще си лафят, мъжете – то е ясно. При много хора, все нещо ще се случи непланирано, все на някой ще му хрумне нещо ново, нестандартно и запомнящо се. Хиляди пъти предпочитам на някоя долнопробна хижа за 2 лева с весела компания и смях, отколкото в камерен състав на луксозно място. Това съм го установил за себе си доста отдавна и знам, че като е весело, не забелязвам и не се оплаквам от разни дреболии – дали обслужването на сервитьорите било добро, какви били колите на другите празнуващи, дали имало 2 сапунчета в банята или 3, дали имало топла вода в 7 часа сутринта, защо нямало 12-годишен ДжакДаниелс и т.н.
    Иначе на Чифлика съм ходил 2 пъти – и двата пъти много ми хареса, защото единия път бях с компания естествено, а другия на тимбилдинг – пак весело.

Бръмбаре, аз съм темерут и празниците се старая да празнувам в тесен кръг – в работно време все съм в голяма компания (ама Компания!…;-)

12. […] еврото от 01 януари 2009г – та се наложи да преместя посрещането на Нова година с един ден напред (бях си взел тридневен пакет в хотел Балкан […]

13. Alexi каза:

какво сте се хванали за автомобила ,за някои хора е по важно да имат скъпа кола и да гъзареят или пък шофират твърде много .. аз карам скромно 9 годишно БМВ 3 серия но ходя редовно на Чифлика и отсядам във Веника Палас или Балкан за по 1 седмица лятото .. личния автомобил съм го избрал евтин и надежден ,имам и чисто нов служебен – той е Форд ,карам го значително повече . Наистина скъпите коли в БГ са твърде много ,особено в София ме напушва на смях да видя Туарег ,Кайен или Трибека паркиран до панелка в краен квартал

14. Елена каза:

Стойчо, много ми хареса пътеписа ти, особено последната част. Попаднах на него, търсейки отзиви за прекарване на Нова година в Чифлика. Нали идва новата Нова година и вече е време да намерим, къде да отидем. Миналия месец ходихме с мъжа ми в Сандански. По стечение на обстоятелствата бяхме с моята кола, която е Хюндай Прайм Атос – купена нова от Индустриал комерс. Бяхме отседнали в Парк хотел Пирин. За който не е ходил там, той е 5-звезден. Умрях от смях – даже казвах, че и тук сме най – просто защото на паркинга няма по-евтина кола от моята. Това обаче не ни попречи да си изкараме прекрасно. Изобщо не ни пукаше. Не забелязах някаква разлика между нас и останалите присъстващи.