Загубени из гръцките острови (Трета серия) (1): Саламина

С известно закъснение, по молба на автора, започваме още една обиколка с лодка из гръцките острови. В тази серия това ще бъдат Арго Сароническите острови, а днес ще бъдем по-специално на остров Саламина.

Загубени из гръцките острови

3-та серия

Арго-Сароническите острови: Саламина – Егина – Ангистри – Порос – Идра – Спецес

първа част

Саламина

Арго-Сароническите острови

Сравнително по-малко известни от Спорадите, Цикладите или Додеканезите. Но със свой чар и самобитен стил. Със свой живот и дух, преплетен от магията на залязващото слънце, морски вълни и тихия напев на автентични гръцки песни над чашата с узо и голяма салата….Тази група острови са разположени в Атинския залив южно от града Атина и югоизточно от полуостров Пелопонес. Поради близостта си със столицата първите два острова – Саламина и Егина, се явяват като един вид предградия на мегаполиса, достижими бързо и удобно с ферибот или комета от Пирея, пристанището на Атина. Е, и в частност – поредната цел на моя милост, този път в конфигурация с друг верен съратник – адвокат Станимир Петров. Време – средата на септември, окъпан с последните ярки лъчи на Хелиос за това лято….

Като за начало се отправихме към град Мегара, разположен западно от Атина, и го достигнахме през Тива, за да заобиколим столицата отдалеч.Там потърсихме градчето Пахи, с оглед на близкото му разположение до първия остров –

Саламина

Там и преспахме първата вечер – лодки и маслини….

Саламина – Арго-Саронически острови, Гърция

Не знам защо, но минаващите трактори в близост ни поглеждаха с учудване. Първата вечер на континента:

На другия ден имахме късмет, защото сравнително лесно и бързо намерихме удобна рампа за пускане във вода:

Първа цел – остров Саламина, най-северния от тази група острови и най-близко до Атина.На запад прорязан от два дълбоки, големи залива – в по-големия от тях се се сгушила едноименната столица Саламина:

Саламина – Арго-Саронически острови, Гърция

Това е верният съратник Станимир на фона на Саламина. Урбанизиран град, доста голям за остров, но това се дължи на близостта му със столицата. В предградията на града:

Градът отвътре:

Salamina, Гърция

Ей, и най-важното – неизбежната крайбрежна таверна да се почерпим за „добря дошли” на този айлънд –

Саламина – Арго-Саронически острови, Гърция Саламина – Арго-Саронически острови, Гърция

А висят хтаподята в екстериорно съвършенство:

Саламина – Арго-Саронически острови, Гърция

И крайбрежния булевард със средиземноморски дух:

Дойде и първата островна вечер:

Саламина – Арго-Саронически острови, ГърцияСаламина – Арго-Саронически острови, Гърция

ΗΛΙΟΒΑΣΙΛΕΜΑ НА НИСОС САЛАМИНА:

Саламина – Арго-Саронически острови, Гърция

Път ни чака, морски хоризонти и нови, екзотични острови. Хайде отново в лодката; решихме преди Егина да отидем до още едно селце – Колонес, на Саламина:

Загубени из гръцките острови (Трета серия) (2): Остров Егина

Автор: Димитър Иванов

Други разкази свързани с Средиземно море – на картата :

Средиземно море

Може да харесате още...

7 Отговори

1. Марина каза:

Господа, няма ли кой да ви каже, че не е особено добра идея да се снимате с тези “плувки” от средата на миналия век. Сегашните прояви на добър вкус повеляват мъжете да са с шорти, подобни на тези на футболистите. Пътеписът Ви може и да е страхотен, но при вида на снимките просто се отказвам да чета.
    С уважение!

Благодаря се на Бога, че мене не си виждала 😉 😉

3. Зока каза:

Стойчо, моля Те не пускай повече пътеписи с такива “плувки”, възмутен съм направо 😉 😉

O tempora, o mores…

😀 😀 😛

Зока, абе никой не праща пътеписи с монокини, да му се не види… 😉

6. Роби каза:

Уважаеме Мариана, ако “добрият” Ви вкус се съизмерва със стилистиката и начина на обличане на футболистите не е особено добра идея да се гордеете с него.
    Относно пътеписа: всичките ви обиколки на островите са страхотни! Предполагам следват островите по турското крайбрежие…Желая ви успех….

7. Deniz Mavi каза:

И там (на турските о-ви) направо по прашки, ще ги приемат топло

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.