Либерец, чешко пиво и „Бели тигри“

Пътеписът днес ще ни води до чешката провинция – и без друго все Прага та Прага! аман от столичани, честно! 😉 (демагог си, редакторе, демагог! 😉

Миглена ще ни покаже чешкия Либерец – да видите вие дали тигрите могат да бъдат само Бистришки 😉

Либерец, чешко пиво и „Бели тигри“

Днес ще се разходим в най-северните части на Чешка Република – град Либерец. Реших да ви разкажа за това красиво градче, тъй като е малко познато  на повечето българи. Определено има какво да се види: красива природа съчетаваща хълм с низина, средновековни сгради разположени главно в центъра на града, интересни места за забавление и най-важното истинско чешко пиво . Прекосяваме цяла Чехия от юг към север и достигаме в близост до границите на Германия и Полша, там е разположен град Либерец. Първото нещо, което очаквах да видя е телевизионната кула Йещед, разположена в най-високата точка на града . Тя е една от най-големите забележителности  и гордости на либерчани. До нея достигнахме по планински път (има и лифт за тези които са решили да си отпочинат от шофирането ), там се намират и единствените ски писти в Чехия. Днес кулата се използва за хотел, стаите имат много интересни прозорци като в самолет. В ресторанта , който обикаля цялата кула разкрива прекрасна гледка към целия град. Пихме по един топъл чай, полюбувахме се на гледката и обратно към центъра.

Либерец, Чехия

Всички административни сгради са разположени в малкият павиран център.

Много спокойно място, в което може да се разгледат  старинни сгради и да се намери чудесно уютно място, в което всеки трябва да опита чешките специалитети и разбира се чешка бира.

2873, 463 11 Liberec-Vratislavice nad Nisou, Чехия

Първото нещо, което бях задължена да опитам от моя гид-шеф-чех беше гулаш – много специално чешко ястие. Съответно поръчвам си гулаш и какво ми сервират българска яхнийка с телешко месо. Разочароващо*, но вкусно особено щом е придружено с чешка бира Козел.

Либерец, Чехия

За любителите на хокея Либерец предлага много модерна хокейна зала с 9000 места.

Хокейният отбор „Белите тигри“

е гордостта на всички граждани на Либерец. Страхотната атмосфера се предава дори и на тези, на които хокеят не е страст.

Хокейният отбор Бели тигри – Либерец, Чехия

Наистина съм учудена колко много различни и интересни неща може да ти предложи един град, който е с големина примерно колкото   Плевен и е разположен не много близо до столицата. Продължаваме разходката си в

най-старата зоологическа градина в централна Европа

Общо взето приятно място , поддържано, животните изглеждат щастливи явно хапват редовно. Най-много ми хареса белият тигър, който е и символ на Либерец заради хокейният им отбор.

Бял тигър – Либерец, Чехия

Тюлен – Либерец, Чехия

Най-приятното място за мен беше

Ботаническата градина

Усещането при преминаването на оранжериите от различни климатични пояси беше много вълнуващо. Градината е известна със своите хищни растения и богатата колекция от качествени кактусови екземпляри. Разгледахме и езерцето с цветни рибки и аквариума.  Заслужава си да изгубите някой час сред палмите и лианите.

Ботаническа градина – Либерец, Чехия

За тези от вас, които обичат повече да релаксират, отколкото да обикалят има едно чудесно място – центъра Бабилон. Стара фабрика е преобразувана в център за забавления. Басейн, зали за игри за големи и малки момчета , магазинчета за дамите. Интересно е че коридорите са направени като градски улички. Спокойно тук може да се прекара цял ден.

Либерец, Чехия

Така и така сме дошли до Либерец, ще се разходим и до един замък, който е на 25 км.

Замъкът Сихров

наричат го “Резбарското чудо на Чехия’’. Величествен и красив, имаше в него някаква мистика, която естествено не можах да разбера.

Замък

Това беше моето пътуване из северните части на Чехия заслужава си всеки, който е фен на чешката бира и хокея да посети това място.

Автор: Миглена Ябанджиева

*Редакцията искрено препоръчва гулаш да ядете в Унгария, а в Чехия да си поръчвате ребра 🙂 – бел.Ст.

Други разкази свързани с Чехия – на картата:

Чехия

Може да харесате още...

3 Отговори

1. Бате Владо каза:

Редакцията, разбира се, винаги е права, но най-смирено искам да и напомня да не пренебрегва в Чехия печеното “вепрево колено”, а иначе казано печен свински джолан. Доколкото долавям, относно Козел-а възражения няма.

Коленото също е добър избор, редкацията е благосклонна 😉 😉 (важното е да не поръчвате гулаша не на място 🙂

3. Зддравко Студенков каза:

В Либерец се наслаждавах на пиво Вратислав наливно

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.