окт. 23 2007

Пътуване до остров Тенерифе (2)

Началото: Пътуване до остров Тенерифе (1),а ние продължаваме с

Пътуване до остров Тенерифе(Канарски острови)

Част втора

Четвърти ден

Днес станахме много рано още в 6,30 ч, дори чакахме ресторанта да отвори за да закусим набързо и да тръгваме за

Лоро парк

Между другото на острова се стъмняваше късно, но за сметка на това сутринта се развиделяваше чак към 7,30 ч, така че днес тръгнахме още по тъмно. Лоро парка се намираше в северната част на острова на около 80 км близо до столицата Санта круз и по магистралата до там пейзажа беше пак само застинала лава и кактуси. Лоро парка е един оазис с екзотична растителност и разнообразен животински свят. Входа на парка беше направен в китайски стил. Огромния паркинг отпред беше пълен с автобуси въпреки че беше още 9 часа. Влязохме и минахме по един дървен мост. Хората бяха залепнали по перилата на моста и коментираха нещо. Изчакахме да се освободи място и ние погледнахме във водата.

Оказа се, че във водата е пълно с оранжеви риби, защото им даваха бисквити и солети. Приличаха на нашите едри пъстърви. Погледахме, направихме снимки и продължихме напред. Навлязохме в една гора от високи палми с райграс под тях. Слънцето преминаваше през листата на палмите и напичаше на петна под тях. Беше много красиво. Малко по нататък ни спряха за снимка с едни от най-големите папагали в парка. Пропуснах да кажа, че в този парк имаше над 180 вида папагали. Но да си призная честно на папагалите обърнахме най-малко внимание, просто минахме набързо покрай клетките им, защото имаше много други по-впечатляващи неща за гледане. Тук за разлика от предния парк имаше 4 шоу програми – с делфини, с косатки, с морски лъвове и с папагали. Най-интересно ни беше шоуто с косатките, защото имайки предвид че това са хищници при това с огромни размери, много труд им е отнело на дресьорите да направят преставлението. Не мога да опиша в какво се състоеше представлението, защото това просто трябва да се види. Беше 30 минути.

Накрая за финал двата най-големи екземпляра така разплискаха водата в басейна, че всички хора до десетия ред бяха вир вода. Добре че не бяхме сред тях. Морските лъвове също бяха много интересни и забавни. При тях най-смешния номер беше следния. Изкараха момиче от публиката и най-възрастния мъжкар се приближи до нея и почна да моли за целувка. Момичето съответно се гнусеше /лигаво, мокро животно, с дебели мустаци, миришещо на риба/ и този морски лъв като се вбеси, че не получава целувка, като плясна във водата с предния си крайник, окъпа момичето и всички на първия ред зад нея. Ръмжейки се прибра на мястото си и се обърна с гръб правейки се на сърдит. След това легна и се направи на умрял и принуди дресьорите да му правят изкуствено дишане. Едва след като го целунаха продължи да си изпълнява номерата от програмата. Имаше и огромна ледена стая с пингвини. Сладките животинчета много се радваха на хората зад стъклата и правеха смешни скоростни гмуркания във водата.

Да не отегчавам читателите със описанията на шоу програмите. Само ще спомена че имаше и огромни костенурки, които ми стигаха до средата на бедрата, отново тигри и лъвове албиноси, пуми и много други видове животни и птици, аквариум с екзотични риби, стъклен тунел под аквариума с акули, градина с орхидеи. Обикаляхме 9 часа и си тръгнахме не защото бяхме разгледали всичко, а просто защото щяхме да изтървем автобуса. Прекарахме си страхотно този ден, бяхме толкова очаровани от видяното, че дори не чувствахме умора.

Пети ден

Днес екскурзията ни беше до

вулкана Тейде.

Вулканичното развитие на Тенерифе започнало преди около 8-12млн.години. Счита се, че преди 3млн.години съществували три острова от планинските вериги Анада, Теко и Долината Сан Лоренцо. При голям вулканичен процес старият централен вулкан и голямата планинска верига са се слели, и така образували днешния остров Тенерифе. Вероятно вулкана не е изригнал, а се е срутил в собствения си кратер и сега е един от най-големите рухнали кратери на света-Лос Канадас. Преди 500000години е дошъл ред и на последния етап от вулканичното развитие на Тенерифе.

Изригнали са първо вулканът Пико Виежо, а по-късно и по високият Пико дел Тейде. Върхът на последния е покрит с жълто-зелена сяра. Последното вулканично изригване датира от 1909г. Близо до гр.Сантяго дел Тейде. Вулканичният произход на острова силно е допринесъл за разнообразния му планински релеф, който е характерен с многобройните вулкани и кратери, формации от лава и скали. Централна планинска верига се простира от Анага до Тено. В сърцето на веригата се намира гигантски естествен кратер Лас канадас дел Тейде, който е широк 29км и се намира на 2000м.н.в. На север от кратера се намира най-високата точка на острова, а и на Испания-връх Пико дел Тейде, висок 3718м. През зимата е покрит със сняг.

Пътя до Тейде беше тесен и с много завои. Минаваше се през Националният парк “El Teide”.Този парк предлага забележителен пейзаж, създаден от естествените сили на природата и вулкана Тейде. Автобуса ни спря на една площадка на около 2000 метра надморска височина, оттам се качихме на лифт до 3400 метра височина по вулкана и от там да продължихме пеша до самия му връх още 200м. От върха се насладихме на най-невероятната гледка към архипелага, а и към кратера на самия вулкан с периферия 19 километра. Не можахме да се разходим из самия кратер, защото се оказа, че трябвало да имаме разписан документ от полицията предварително. Около Тейде има и още няколко по-малки вулкана. Горе до кратера температурата беше 5 градуса, духаше силен вятър, ние не бяхме предупредени за това и се наложи набързо да си направим снимки и да хващаме лифта надолу. Когато слязохме долу там отново си беше топло. Качихме се на автобуса, заобиколихме вулкана и се върнахме по друг път долу на крайбрежието. Спряха ни за фотопауза зад вулкана, където имаше много красиви скални и магмени образувания. През целия път на връщане мълчах, защото ми беше станало много подтискащо при гледката на вулката и застиналата лава около него. Но въпреки това си струваше да се види.

Шести ден

Днес решихме да се повозим на катамаран със стъклено дъно. Избора беше голям, така че трудно взехме решение точно на кой да се качим. В цената беше включен и обяд. Разходката беше с продължителност 5 часа. Времето беше тихо и слънчево, но като излязохме в океана задуха. Първото нещо, с което ни смаяха беше стадо делфини, до което се приближихме. Всички се втурнаха към носа на катамарана да правят снимки.

А делфините заплуваха пред носа на катамарана и ни поведоха още по-навътре в океана. Буквално за минути към нас почнаха да се приближават и още яхти и катамарани, за да се порадват на делфините. Голяма напаст сме ние туристите. Не оставяме животните на спокойсвие. И така навлязохме още навътре в океана и изведнъж пак настана хаос. Вички почнаха да сочат нещо в морето и ние се загледахме в далечината напред пред нас. Оказа се стадо сиви китове. Този път ни събщиха по мегафона да слезем долу и да ги наблюдаваме през стъклените стени и дъно. Бързо се спуснахме по стълбите на катамарана, слязохме долу и заехме добра позиция. Тези китове бяха огромни и имаха много страшни усти. Струваха ми се дори усмихнати, толкова дълъг им беше прореза на устата. Настръхнах от страх и се качих горе на палубата. Продължихме разходката и известно време плавахме успоредно на брега и разглеждахме северните плажове. След около час на хоризонта се видяха някакви огромни скали, които влизаха перпендикулярно във водата.

Приближавахме все повече и повече към тях, те ставаха все по- високи. Когато наближихме в залива под тях, съобщиха че това са скалите Лос Гигантос. Бяха величествени. Височината им е около 900-1000 метра. Образували са се след многократното изригване на вулкана и лавата се е наслоявала периодично. Още личат вадичките по които се е стичала лавата. Скалите са сиво-кафяви на цвят, като между пластовете има оранжеви и червени нишки. Катамарана спря в залива под Лос Гигантос и сервираха обяда. От покрива на катамарана пуснаха струйки вода и хората започнаха да се гмуркат в кристално синята вода. На мен понеже ми беше станало хладно, не ми се искаше да се мокря при положение, че ни чака 2 часа път на връщане и вятър. Слязох долу да погледна през стъкленото дъно. Гледката беше поразяваща. Стотици малки пъстри рибки – оранжеви, жълти, зелени, сини и синьо зелена кристално чиста вода. Взехме си обяда и останахме долу да гледаме рибките. След половин час престой в залива катамарана тръгна на обратно.

На връщане вятъра беше отихнал. Хвана ме яд, че не се гмурнах в залива с рибките. Когато слязох на сушата не можех да ходя по права линия. Май ми дойде в повече 5 часовата разходка по вода. Мъжа ми умря да ме базика до вечерта да си оправя походката.

Седми ден

Днес няма да ходим по екскурзии, въпреки че искахме да отидем до съседния остров Гомера. Днес ще е ден за шопинг. Първо отидохме на мароканския пазар, който е всеки четвъртък в нашия курорт. Беше огромен. Под белите шатри мароканци в дълги роби предлагаха чудни сувенири ръчна изработка на добри цени. Бяха склонни на всякакви пазарлъци. Говореха всякакви езици. След пазара се отправихме по магазинчетата. Целия остров е безмитна зона. Техника, парфюмерия и козметика са много евтини. Изхарчихме парите, които ни бяха останали и в късния следобд се прибрахме в хотела. Малко плаж за последно.

В хотела срещнахме българи, които тъкмо се настаняваха и ни споделиха, че ще отидат първо на екскурзия до столицата на острова Санта круз, защото имали информация, че марковите дрехи там били много евтини. Това ние го бяхме пропуснали. Но пък бяхме толкова впечатлени от парковете, вулкана и разходката с катамаран. Препоръчахме им да не пропускат това изживяване и да не си губях дните в ходене по магазини. След вечеря пак направихме една дълга разходка по крайбрежната алея. На другата сутрин ни взеха много рано от хотела за да ни трансферират до северното летище, което беше на 90 км. Когато самолета излетя, отгоре се видяха и съседните острови. Остров Гомера беше целия покрит с буйна растителност. Започнах да съжалявам, че не отидохме на екскурзия до него, но пък в същото време за да се успокоя си казах „ Там пък щеше да е още по-задушно заради тази буйна растителност”.

Край

Автор: Зорница

8 коментара to “Пътуване до остров Тенерифе (2)”

1. […] Пътуване до остров Тенерифе (2)>>> […]

2. Snejana каза:

Прочетох пътеписа ви за Тенерифе и доста го харесах. Аз съм практичен човек и харесах конкретните неща, за които пишете. Аз живея в Лондон и се чудех дали не може да ми кажете каква цена горе-долу сте платили за тази екскурзия, за да мога да сравня цените тук и да реша с кого да отида, защото това ще стане много скоро, поне така го планирам.
    Благодаря предварително.

3. Boiko каза:

здравейте бих изкал да ми кажете с коя фирма сте патували,благодаря ви

Ще се опитам да се свържа с авторката

5. Timo каза:

Здравейте , кажете ми в кой хотел бюхте отседнали ?

6. hristo каза:

facebook-hristo lalev Nai-vajnoto za men- kolko pari izleze vsichko? Nie sus saprugata mi suchto iskame da posetim ekzorichen ostrov i se kolebaem mejdu ostrovite Bali i Tenerife. Blg predvaritelno :)))

7. vili каза:

Здравейте много хубав пътепис сте написали и всичко е така както го описахте аз живея от 4 год на Канарските острови и смятам че няма по хубаво място,само едно нещо искам да допълня че непременно ако имате възможност посетете ла Гомера това е раят на земята повярвайте ми!!! Аз живея тук и не бих искала да съм на никое друго място по света.Живяла съм на Фуертевентура била съм на Ланзароте,Гран Канария и Тенерифе ако посетя ла Палма или ел Хиеро ще споделя впечатленията си ,но ла Гомера е в сърцето ми изобщо не е задушно а е по прохладно от Тенерифе и е много зелено с фантастички пейзажи ,пропасти ,рекички ,поточета, водопади ,гори…и т.н това исках да споделя с вас поздрави от ла Гомера и нас :))

8. venko каза:

4asovata razlika s balgaria na tenerife e to4no 2 4asa,nikoga ne e bila i nqma da bade 3 4asa,hahaha,mnogo stranno kak za vas e bila 3..ili mai vaob6te ne ste bili na tenerife