сеп. 19 2012

Островите Ерикуса, Отони и Матраки (Загубени из гръцките острови (2 – 2)

Продължаваме с обиколката с лодка из Йонийските острови заедно с Димитър – вече минахме през Корфу и Видо. Днес продължаваме към Ерикуса, Отони и Матраки.

Понеже на днешна дата преди мноооого години, целият екип на сайта влезе в казармата, се радвам, че юбилеят си го отбелязваме точно с тези места на картата 🙂

Загубени из гръцките острови

(втора серия)

/Kerkyra-Vido-Erikoussa-Otonoi-Mathraki-Paxos-Antipaxos/

втора част

Островите Ерикуса, Отони и Матраки

На другия ден рано сутринта се спуснахме в открито море по посока остров Ерикуса – намиращ се на около 22-23 км. северозападно от нашия плаж:

Ерикуса – С лодка из Йонийските острови

Почти ненаселен остров с две-три таверни, няколко къщи, една вятърна мелница и безброй италианци:

Както и живото доказателство, че съм бил там:

Подгонваме след това следващия

остров Отони,

представляващ най-западната точка на Гърция и отстоящ само на 80 км. от Италия –

Отони – С лодка из Йонийските острови

И където видях един от най-красивите плажове, излезли сякаш от вълшебен филм:

Плаж на остров Отони – С лодка из Йонийските острови

Пясъкът е снежнобял от изцяло кръгли малки камъчета – подобно на този на Санторини /който е черен/, малко по-едър от него и е много удобен за излежаване, и се мие от водите на морето, които са с неописуем цвят…. Самият плаж има достъп само откъм морето:

Show Плаж на остров Отони – С лодка из Йонийските острови

Невероятно прозрачна вода –

Плаж на остров Отони – С лодка из Йонийските острови

На остров Отони гъмжи от италианци, многократно повече от самите гърци…

остров Отони – С лодка из Йонийските острови

Othonoi, Гърция

И самото градче, лениво задрямало под августовските лъчи…

В таверната, в която обядвахме, се чуваше само италиянска реч, премесена с една идея руски говор…

остров Отони – С лодка из Йонийските острови

Излезе вълна и побързахме да се евакуираме към третия

остров Матраки

остров Матраки – С лодка из Йонийските острови

На пристанището имаше само една таверна и нищо друго….

остров Матраки – С лодка из Йонийските островиостров Матраки – С лодка из Йонийските острови

Където си изпихме в невероятно спокойствие и тишина следобедното фрапе…

остров Матраки – С лодка из Йонийските острови

Ето и доколко островът е населен:

И докато се разхождах на брега, попаднах на една от спасителните лодки на „Титаник”….

Загубени из гръцките острови (втора серия) (3): Палеокастрица на Корфу и остров Паксос

Автор: Димитър Иванов

Други разкази свързани с Йонийски острови – на картата:

Йонийски острови

4 коментара to “Островите Ерикуса, Отони и Матраки (Загубени из гръцките острови (2 – 2)”

1. Хи-хи….ама какво са сътворили тия снощи, та целия ФБ само за това се майтапи – отивам да прочета някъде……

2. […] с Димитър – вече минахме през Корфу и Видо, после – в Ерикуса, Отони и Матраки. Днес ще минем през Палеокастрица и остров […]

3. […] с Димитър – вече минахме през Корфу и Видо, после – в Ерикуса, Отони и Матраки. За пследно минахме през Палеокастрица и остров […]