окт. 14 2007

Рим, Италия (3)

Последна част от пътуването на Антония до Рим (началото е тук>>>, а втората част – ето тук>>>)

Ден 5

Това е най-любимият ми ден. Няма ги недоспалата умора от срядата, изтощителното опичане на обедната жега сред руините от четвъртъка, раничките по краката от петъка, нервността от тълпите туристи на съботата, задължителността на всичките предни дни. Вече сме видели по-голямата част от града, остава ни да се насладим на неделната лежерност.

Решихме да посветим деня на Trastevere — квартал от другата страна на Тибър, горещо препоръчан ни от Петя. Взехме метрото до Piramide di Caio Cestio, оказа се, че околността е доста неугледна (скитници, пияни руснаци в 9 часа сутринта, неизменните боклуци по тротоарите), макар че и там бъка от забележителности. Хич не се спряхме да ги разгледаме, прехвърлихме се на автобус #72 и след две спирки бяхме на Piazza Cavalieri di Malta. По моста Sublicio, през портата Portese, между Villa Sciarra и Ministero Pubblica Instituzione, по милно-дивни криви улички… и скоро бяхме на площадчето с фонтана пред Santa Maria in Trastevere. Хуубаво! И тук има туристи, но са млади, непринудени, усмихнати. Насядали по земята с китари на колене, липсва стадността на организираните групи.

Trastevere

Набелязахме си няколко ресторантчета за по-нататъшна употреба и се устремихме напред. И нагоре. Първата спирка е при San Pietro in Montorio, втората (и по-дълга) е в чест на Fonte Acqua Paola. Тук някъде ентусиазмът ми да се катеря при 40-градусова жега секва и затова Porta San Pancrazio я гледаме отдалече и за кратко. По пътя надолу минаваме покрай Accademia di Spagna, но тъй като е заключена — въобще не спираме. Бързаме да се върнем очарователните улички на Трастевере.

Taverna

Обяд. Сервираха ни виното в гледжосана каничка на цветчета. Снимахме къща, която се нарича La Cisterna. Разходка покрай отвъдния бряг на Тибър, редица пиаци, паметници и забележителни къщя — и тях сфотографирахме. През Isola Tiberina излизаме до Синагогата, свърваме в пресечка, която изглежда сляпа… и попадаме в еврейския квартал, където има заведение за кошер хамбургери. Очарователно!

Jewish Ghetto

Разходка (за пореден път) около Campo dei Fiori, поемаме по кривия завой зад Area Sacra, попадаме на Piazza di Matei, където има неотбелязан на картата фонтан с четири фигури, стъпили върху риби и издигащи костенурки във въздуха. На две пресечки оттам тълпата индийци в национални носии излизат от Santa Catherina. Гледката е невероятна, всичкото жълто и червено по саритата, глъчката, усмивките.

Campo de Fiori

С кротка стъпка стигаме до Колизеума. Вече е привечер, идеално време за снимки.

Coloseum Theater

Вечеря на малка уличка в още по-малко заведение, където слушат The Cure, тирамису за десерт, сладолед на път за у дома.

Ден 6

Ставаме, стягаме багажа, сбогуваме се със Стефано (обещах му да напишем положително ревю за MAIAN — и ще го направя тези дни!), отиваме на Termini, качваме се на метрото, слизаме на последната спирка и изпускаме автобуса за летището за ЕДНА минута. Следващият е след 40 минути, наоколо е дива пустош и наистина няма какво да се прави, пък и притеснението, че може да закъснееш за полета (което вече сме го правили и хич не ни харесва) лекичко започва да ни помрачнява настроението.

Elephant

Не закъсняхме, де. Пристигнахме няколко минути преди крайния срок, всичко по чекирането и натоварването мина идеално, даже проверяващите на скенера не засякоха течността за лещи, която купих в Рим Или техниката им е по-скапана от софийската, или грам не им пукаше какво ще кача на борда, и без това само българи бяхме.У дома е хубаво, мирише още леко на боя и има климатик!

Започнахме да кроим планове за следващите ни пътувания. Наговаряме се да отскочим до централна Европа в края на август, до някой от гръцките острови през септември и в Париж през пролетта. Да видим дали ще имаме този късмет да изпълним плановете си.

Край

Автор: Антония

Бележка от Стойчо: Надявам се в скоро време на прочетем и за пътуването на Антония до Сицилия

One Response to “Рим, Италия (3)”