юли 11 2012

Венеция: вечният площад Сан Марко и класическа музика

Published by at 15:06 under Венеция,Съби Георгиев

Днешният очерк ще ни отведе за кратко до Венеция. Съби споделя впечатленията си.

Венеция

вечният площад Сан Марко и класическа музика

Максимата на Наполеон, че площадът свети Марко във Венеция е „най-красивият салон в света“, не е загубила своята валидност дори 200 години по-късно. Аз бих добавил –  целият град е една театрална кулиса. С дължина 175 м , леко трапецовидна форма Piazza San Marco е наистина уникален, различен от всичко архитектурно, което някой може да е видял и предизвиква различни настроения, които се отличават едно от друго в различните часове на деня или сезона.

Площад Сан Марко, Венеция

Мимолетното присъствие на площада

Това място е сцена на безброй исторически шествия и тържества. Към днешна дата, може да се каже, че венецианци имат пълно право да бъдат горди, когато става въпрос за техния град. Дори и през редките мъгливи зимни дни или в мрака на нощта, когато площадът „осиротява” от обичайните тълпи, градът сам по себе си е една магическа приказка.

San Marco, 30124 Венеция, Италия

Накъдето и да се обърне погледът чувството за уловена гледка и преживяване е неописуемо. В един такъв момент, мога само да препоръчам да се последва примера на предишните поколения пътници, които се разхождат и преминават от една аркада в следващата, от един мост, по който е тичал Казанова, до друг, на който влюбените спират времето.

Неописуемо е и преживяването от концерт с музиката на Вивалди, който пише „Четирите годишни времена“, именно в този град. В църквата Ateneo di San Basso, след един дълъг и уморителен ден музиката отпуска и коронова престоят ни в този град кулиса. Билетите си купихме през интернет.

За мен, един ден във Венеция, е като цяла година на всяко друго място по света.

Други разкази свързани с Венеция – на картата:

Венеция

4 коментара to “Венеция: вечният площад Сан Марко и класическа музика”

1. Natalia каза:

Този пътепис го четох преди, сега се връщам отново към него и се радвам, че го намирам пак в сайта на Пътепис. За съжаление линка със сайта където могат да се закупят билети не работи. Може ли автора да подаде актуална информация по въпроса? Благодаря.

Хм, опитай отново линка (да, бавно е, но си работи, когато аз го пробвах преди малко)

3. Natalia каза:

Мерси Стойчо. Сайта работи и….възнамерявам да го ползвам през зимата, но първо нека се върнем в Бг. А междувременно мога да седна да напиша пътепис за новия свят, където обаче няма опера а само индиански припеви.