Нова година в Тунис

Разказ за посрещането на Нова година в Тунис. Приятно четене:

Нова година в Тунис

Толкова съм доволна от новогодишната екскурзия в Тунис, че специално се регистрирам тук.

За всички, които ще се колебаят средващият декември дали да изберат Тунис за посрещане на Нова година (2008) ще разкажа максимално подробно какво видях и какво да очакват.

Мястото и туристическата агенция ги избраха наши приятели от Пловдив. Резервациите са ни от тамошният офис, иначе бяхме 6 души от София и 3 от Пловдив. Излетяхме от новия терминал 2 на летище София с полет на Хемус Еър на 29-ти декември с почти едночасово закъснение на хубав турски Боинг 737. Малко е гадничко да се излита и да се каца, да знаете — това за тези, които не са го правили.
Кацнахме по тъмно в Монастир и първото нещо, което шокира българина е адската миризма! Може дори да ви стане лошо от нея! Обаче, каквото и да ви казват, не е от лоша хигиена! Всъщност, странната гадна миризма се дължи на шейсетте и осем милиона маслинови дървета, засадени почти на всяка педя земя в северната част на Тунис. Чисто и просто, мирише на гнили маслини. За около 24 часа свиквате с нея и преставате да я усещате.

Иберостар

На летището ни посрещна автобус на фирмата — партньор за Тунис. Имаше и по една роза за дамите! След час, час и половина път се стига до Yasmine Hammamet, където е хотела, в който бяхме настанени

Averroes Iberostar

През целия път до хотела екскурзоводката Петя ни обясняваше разни важни неща за страната, курорта, пазаруването, екскурзиите и тунизийския динар.

Препоръчвам горещо точно този хотел, ако искате да отидете в Ясмин! Защото по време на екскурзията до Сахара се видяхме и с други българи настанени в Ясмин — кой в четири звезден, кой в пет звезден хотел, но никой не беше прекарал толкова добре, колкото нас Новата Година.

Знаете, че тунизийците не празнуват такова нещо и на тях им е супер чуждо да организират новогодишно парти, но персоналът в нашия хотел надмина себе си и всичките ни очаквания на 31-ви декември! Настаниха ни по масите по наше желание, посрещнаха ни ритуално в ресторанта с жасминова вода и шпалир от сервитьори; имаше малко ориенталски танцьорки, оркестър, който свиреше всякакви неща, много танци. Преди 12 ни раздадоха по една торбичка с гирлянди, свирки, балони, шапки. В 12 имаше обратно броене, а после от тавана се изсипаха стотици балони. В стаите ни бяха оставили красиви поздравителни картички с визитката на мениджъра на хотела плюс бонбони по леглата. Изобщо — разкош! Само храненето беше странно. За разлика от шведските маси, които бяха наистина добре заредени сутрин и вечер, и преяждахме постоянно, новогодишното меню, въпреки, че беше кулинарен връх, се състоеше от сто грамови порци, но за това пък в 7 различни ястия!:) Абе, не останахме нито гладни, нито жадни! Трябва, обаче, да знаете, че цените на алкохола са доста високи и да сте подготвени за това. Безалкохолните също никак не са евтини: в хотела водата и колата струваха 2,500 динара, а виното започва от 10,500 до 200,000 динара за френско шампанско.

Кейроуан

Самият хотел е огромен и разточителен арабски палат!

Стаите отговарят на тази представа. Един пример: ако в България стандартната врата за баня е 70 см., то тяхната е поне 1,20м.!:) Таваните са над три метра височина, всичко е издържано в арабски стил и същевременно е модерно. Има разкошна градина, вътрешен басеин, на петдесетина метра е от плажа и има доста голям външен басеин. Във фоайето има поне три бара, а единият е специално за пушене на шиша (наргиле), което струва 5 динара. Ако искате да се разберете с персонала, добре е да знаете френски или италиански. Има, разбира се, няколко души, които знаят английски, но те са малко. Някоя дребна монета за бакшиш и името Стоичков могат да накарат пиколото да ви проговори и на български!:)

Хамамет

Град Хамамет

е приятно място за разходка. По това време на годината там си прибират реколтата от маслини, портокали, мандарини, фурми и кактуси и всичко това може да се види. Има една нова крепост, наречена „Новата Медина“, която представлява атракционен парк и една истинска стара крепост,за която ще ви поискат 3 динара входна такса. В града има малки приятни кафенета, където кафето е само 700 милима. От градчето до Ясмин има туристическо влакче и билета му струва 2,500 динара. По изгодно е да се качите на влакчето, отколкото да се возите на такси, освен ако не сте повече от 3-ма души. Всъщност, таксито излиза точно 7,500, тъй че и сами може да сметнете кое е по-добре.

Ясмин

е курорт, състоящ се само от 4 и 5 звездни хотели. Всичките са на огромна площ — поне 20 дка, защото са не повече от 3-етажни и имат голем, красиви градини. Това е най-красивото, чисто и подредено място в държавата. Не че Тунис е по-мръсен от България — напротив! Но Ясмин е просто перлата на курортите им! Всеки хотел прилича на дворец, всичко е блестящо бяло, осветено и подредено до най-малката подробност. Трябва да се знае, обаче, че техният стандарт слага една звезда повече от нашия т. е. 4-звезден хотел е равен на наш 3-звезден.

Керван с камили

Екскурзията до Сахара

е нещото, което не бива да пропускате за нищо на света, щом вече сте отишли в Тунис! В цената на пълния пакет е включен пътя, двата обяда, вечерята, нощувката в оазиса Дуз, едночасовото яздене на камили и четиричасовото возене на джип през пустинята. Ще видите бербери, негри, шиити, араби; ще си вземете от невероятния пясък на пустинята; ще си купите пустинна роза и аметист; ще видите залез, изгрев, оазиси, невероятни пейзажи и диви камили; ще се повозите при професионални състезатели на трасето Париж-Дакар, пред което влакчето на Инди е майчино полюляване!:) Не е без значение, че ако ви се падне за екскурзовод тунизиецът Хишем, на чист руски ще ви разкаже потресаващи неща за нравите, законите, религията, икономиката и историята на Тунис. Няма друг начин да направите тази екскурзия през местна агенция, както си мислехме ние. В Тунис не е позволено на чужденци да пътуват във вътрешността без гражданин на държавата, тъй че ще трябва да си я платите тук или на място на туристическата агенция. Обаче, си струва хиляда процента!

С джипове из Сахара

Пазаруването е вид адреналин в Тунис.

Търговецът по начало смята да ви вземе 5 — 10 пъти повече. Тъй че пазарлъкът трябва да падне поне до 20% от поисканото. Прави се така: първо питате възможно най-небрежно колко иска за еди- кое си. Като си каже цената вие оглеждате известно време нещото и после поклащате глава с вид, че сте разочаровани от изработката и твърдо обръщате гръб, уж че си тръгвате. Той ще тръгне по вас и ще намали цената. Докато се пазарите трябва да изглеждате така, все едно изпитвате истинска досада и всеки момент ще си тръгнете. Накрая, след 20 минути истинско надвикване, където той ще повтаря „саботаж“ и ще се вайка, че след вас ще фалира, ще се разделите истински доволни — вие от цената, а той от продажбата.:)Има места, където стоките си имат етикет с цена — там се пазарува без пазарлък.

Арабинът

е горд мъж и много внимавайте да не го обидите. Въпреки, че Тунизийската нация е смесена колкото и нашата, те си остават араби по възпитание. Чувстват се длъжни да ухажват всяка жена без придружител и се чувстват по-достойни от европейския мъж по простата причина, че техните жени са „озаптени“ и не им се качват на главата. В Тунис чупят ръце за кражба, а за изнасилване дават 20 години, тъй че решетките на прозорците им не пазят от това. Те са сложени да пазят непокорните жени, които искат да избягат от господаря си. В Тунис има затвор за жени, употребили алкохол, но Слава Богу, на чужденките е разрешено да пият. Има и затвор за мъже — изневерили на жените си, но това май не важи за чужденците! Тунизийците са силно религиозни, много горди и не са много склонни да роболепничат пред туристите както го правят турците — имайте това предвид! Даването на бакшиш е задължително навсякъде, където ви обслужват.

Портите на Картаген

Климатът по Нова година

прилича на нашия през април — май. Температурата е над 20 градуса и позволява да се разхожда човек по тениска или потник, с летен панталон, но и с някакво тънко яке подръка. Вечер си става хладно, а в Сахара още повече. Хотелът, обаче, има много добро отопление, тъй че няма нужда да се мъкнат дебели дрехи.

Друго не се сещам, освен да благодаря на Петя и Зоя от Астрал!:) И задочно на този прекрасен човек — Хишем, дето едвам му запомних името. Благодарение на него, сега мога да напиша цяла книга за Тунис, ама няма да е интересно всичко да ви разкажа! Дано попаднете на него — той сам ще ви замае главите!
Автор: Соледад (Soledad)

И други автори са разказвали за празнуването на Нова година в чужбина. Вижте и техните преживелици>>>

Може да харесате още...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.