мар. 26 2012

Амритсар и Златният храм на сикхите (Индия, Пенджаб) (2)

Продължава с разказа на Цветан за посещението в Златния храм на сикхите. Започнахме с едно въведение около храма, а днес ще влезем в самия Златен храм

Амритсар и Златният храм на сикхите

втора част

Специалитет – Амритсар, Индия

Местен специалитет

Сутринта изгладнял се пресраших да опитам местния специалитет –питки пълнени с зеленчуци – грах, зеле, лук, боб, салата и масала. Мм, много вкусно и нищо не ми стана заради тренирания ми стомах .

Амритсар и Златният храм на сикхите (Индия, Пенджаб)

Данданията на веселите музиканти ни напомни, че храма вече е отворен.

Храмовата кула

Но това беше храмовата кула – гълъбарник.

Гуру – Амритсар и Златният храм на сикхите (Индия, Пенджаб)

Гуру

След края на службата гуруто ни даде като просфора – шепа грис халва.

В свещеното езеро

Потопихме си глезените в свещенното езеро като всички поклонници.

В свещеното езеро – Амритсар и Златният храм на сикхите (Индия, Пенджаб)

А някои предпочитаха да се изкъпят в отделената с въжета, мъжка част на езерото.

Грешници и праведници – Амритсар и Златният храм на сикхите (Индия, Пенджаб)

Грешници и праведници

Вляво е колоната на грешниците където се наредихме, а в дясно – колоната на праведниците. Осмелих ме се да не предада фотоапарата на входа и направих тези снимки вътре за вас.

Амритсар, Пенджаб, Индия

Храмът Хармандир Сахиб

има четири входа и отворен за поклонниците от четирите краища на света. Попаднахме в колоната която ни отведе на втория етаж.

Амритсар и Златният храм на сикхите (Индия, Пенджаб)

Там поклониците медитираха пред инкрустираните стени със седеф или други камъни като – лазурит, ахат и рубини.

Молитва – Амритсар и Златният храм на сикхите (Индия, Пенджаб)

Молитва

На долния етаж се четяха молитви.

Свещенната „Ади Грантх“ е сборник на религиозни химни и ръководство по молитвена практика . Вътре са също правилата на поведение – „Духът на Кхалса“.

Амритсар и Златният храм на сикхите (Индия, Пенджаб)

Напускаме това светилище , съхраняващо от 1604 година свещенната книга на сикхите като хвърляме последен поглед от златния прозорец.

Златни рибки – Амритсар и Златният храм на сикхите (Индия, Пенджаб)

Към езерота , където плуват разбира се златни рибки.

Амритсар и Златният храм на сикхите (Индия, Пенджаб)

Но главната особенност на храма е неговата възвишена красота и изтънчен разкош.

Той действително е Златен, облицован с златни плочи , и ни оставя незабравимото впечатление,

Храмът е покрит със злато

че неговите кули и прозорци са издълбани в един цял златен къс. Бижу!

Амритсар и Златният храм на сикхите (Индия, Пенджаб) (3)

Автор: Цветан Димитров

Други разкази свързани с Индия – на картата:

Индия

3 коментара to “Амритсар и Златният храм на сикхите (Индия, Пенджаб) (2)”

1. […] Амритсар и Златният храм на сикхите (Индия, Пенджаб) (2) […]

2. Ema каза:

Много, много интересно пътеписче. Леле, къде сте се озовали! Никога не съм могла да знам, че има такова място! Уникално място, уникални гледки, уникални сцени от вътрешността на храма. Благодарна съм, че имам възможност да стана задочен свидетел на тази уникалност.

3. […] сикхите. Започнахме с въведение около храма, после се поклонихме в в него, а днес ще видим какво ни очаква […]