окт. 20 2008

Дубай – Вавилон на XXI-и век

В началото на студовете реших да прочетем за едно топло място — Дубай. Запознайте се с живота в разумните петролни страни — а и вижте как местните дами ходят на плаж. Приятно четене:

Дубай — Вавилон на XXI-и век

Имам лошия навик като харесам някое място, да се връщам към него. Лош навик, защото винаги на втори поглед се виждат и тъмните кътчета, не толкова красивото или не толкова прекрасното… Така или иначе, реших почивката си преди сезона да си я направя пак в Дубай.
Който е чел предната ми тема вече знае колко бях очарована. Всъщност и сега съм, но по един друг начин:)

И ако предния път търсех дума, с която да определя Дубай, то сега вече я имам — днешният Вавилон.:) Отново се убедих, че това е мястото на най-силни контрасти във всяко едно отношение:хора, начин на живот, места за живот (в това число и за туристи), сгради, религии, езици, които се ползват, морал и ценности…. И уникалното смесване на всичко това на фона на извисяващите се „кули“… 🙂

Този път се настаних в доста скромен хотел, категория 2* и… бях приятно изненадана:) Е, не е 5*, но 3* почти ги постига. Нормални стаи, нормално обзавеждане (с голям плазмен ТВ и ДВД плейър:D и с малко бакшиш на камериера, който обслужваше етажа… нещата бяха повече от прилични. Още повече, че целта ми не беше да стоя в хотела, а да скитам.

Burj Al Arab Hotel 1 - Дубай - Обединени арабски емирства

Като този път си бях намислила освен да скитам с приятели, също и да отида до места, на които предния път не успях. Освен това сама, тоест не с туристи, за които да се грижа… направо приказка:)

Първия ден в Дубай

всъщност посветих на почивка след полета, разни практически нещица от рода на карта за мобилния телефон, че роуминга миналия път много, ама много ми натежа. Една карта с номер и малко пари вътре е 175 дирхама (5 дирхама са около 1 евро), а цените на разговорите дори международните излизат в пъти по-евтино. СМС например до БГ ми е около 0,45 дирхама🙂

И преди да продължа с местата, където поскитах, хайде пак да напомня за Дубай и със снимки:)
Първите две са от една от основните улици в

сити центъра на Дубай — Ал Мактум Роад

А това е т. нар.Часовникова кула, която е доста често ползван ориентир за посока — намира се в единия край на Ал Мактум Роад.

Е, един ден отиде в срещи с приятели, на следващия бях си планирала да ходя до Мадинат Джумейра. За онези, които са ходили в други арабски държави ще е лесно да се сетят за какво става дума — аналог на Медина:) В случая обаче става дума не за стара такава, а за изрично построена, като започва с пазар и постепенно преминава към хотели и…. една вариация на Венеция:)

Ето така изглежда в началото закрития базар…

Измежду многото магазинчета за сувенири, дрехи и какво ли не още едно беше моето любимо….

Магазинът на Аладин — антики.

Това място беше наистина като вълшебно, беше ми неудобно да снимам вътре, но просто си представете какви ли не неща, някои може би наистина антични, или поне повечето просто приличаха на такива……. Бижута, които напомнят на скъпоценностите от пещерата на Али Баба, имаше дори статуя на Мадоната с Младенеца…:D

А отвън бяха изложени всевъзможни…. Аладинови вещи:D

Някои магазини за мъжка мода ползваха такива модели… Дали беше намек за природата на мъжете или че дрехите не са само за хора…:D

Това е езеро… срещу Амфитеатъра:

И понеже там човек лесно може да загуби ориентация — навсякъде табели. Едните ме изведоха от закритата част към пътеката уж към

Амфитеатъра…

За жалост там подготвяха за концерт вечерта, та нямаше как да вляза там, но поне отстрани го снимах…

Всъщност, за да не стане грешка, нека уточня, че

водата на цялата територия на Мадинат е морска

Не зная по какъв точно начин е направено всичко това, но то все едно е строено в морето, защото това си е морска вода:)

И ако от едната страна покрай амфитеатъра пътеката води към единия хотел, то през други коридори човек излиза на едно такова „площадче“:)

Оттук се тръгва към другия хотел, който е част от самия Мадинат, а също и към „спирката за лодки“ и няколко чудни ресторанта, заведения…

Понеже нямах резервация за хотела, логично тръгнах към заведенията… и така се оказах на мястото, от където тръгват лодки, с които можете да се разходите из каналите:)
Е, друг е въпроса, че първо се насочих към „кея“ за лодки, които обслужват само гости на хотела…:D И така, чакаме да се събере достатъчен брой хора, за да започнем разходката си.

И нали съм непоправим оптимист, даже си помислих за момент, че ще бъдем по не повече от 2—3 човека на лодка…. Ама не. Та по това се разбира кои лодки какво обслужват — по броя на хората в тях:D

Събрахме се, качихме се и тръгнахме… Честно казано май от тази разходка имам най-много снимки:D

Първо се насочихме към мост, под който да минем… така и трябва, нали?:D

И излязохме тук:)

И оттук нататък започва територията на хотела Ал Кзар, Дубай. Доколкото успях да видя, придвижването по суша е с голф-колички, а по вода — с лодки, естествено. Поръчвате си да дойде да ви вземе и ви кара където кажете:) Всъщност то няма много за разказване, просто ще ви разходя с мен:)

И естествено, безопасността на движението на лодките е много важно, а завоите са мнооого опасни и остри, затова хората са предвидили и огледало…:D

И като един естествен финал на разходката, преди да се върнем на кея отидохме максимално близо до другия край, където каналите свършват и се показва…

Бурж Ал Араб:D

И в подкрепа на думите ми за

невероятния контраст в Дубай

тази снимка ми е една от любимите, защото може би най-точно го изразява….:)

Дубай – Вавилон на XXI-и век – продължение

Автор: Таис

Други разкази от Дубай – на картата:

Дубай

One Response to “Дубай – Вавилон на XXI-и век”

1. […] с разказа на Таис за Дубай. Вече прочетохме за пазара и хотелите в Дубай, днес ще разгледаме живота и плажовете. Приятно […]