Тунис(3):Тунис-Картаген-Сиди Бу Саид

Това е първият фоторазказ на Таис от Тунис: Картаген-Сиди Бу Саид (Основният разказ започва тук>>>, а продължението — ето тук>>>; другият фоторазказ е тук>>>). Приятно четене:

Тунис-Картаген-Сиди Бу Саид

Тунис… ами очаквах повече мръсотия, очаквах да видя нещо много арабско… Оказа се, че си е столица като всяка друга.

За жалост не съм снимала Медината, в която като влезеш, всички криви и малки улички са запълнени с магазинчета и сергии с всевъзможни сувенири (и боклуци) Голямо пазарене пада там. Разбира се, винаги се започва от неприлично високи цени… не може да се мине без пазарене, то си е ритуал. Дори само да погледне човек нещо и веднага започва предлагането и пазаренето. Ключовия момент е като реши, че няма да смъква повече цената, да кажете, че се отказвате и да си тръгнете. Ефектът е поразителен. О, да, разбира се, винаги цената е специално за вас, особено ако купувачът е жена. Съвсем нормално е да си поиска и целувка, да се опита да се докосне, да погали, да… абе дори и да не купите нищо, поне да не е капо Говорят всички езици едва ли не. Там чух руски, английски, италиански, испански, френски, сръбски… Разбира се пазите се да не ви ограби някой все пак. И за предпочитане пазаруване в динари, иначе ви смятат по трънския курс, отделно, че е забранено във валута. Та… ето две снимки от столицата Тунис

Имат си и трамвай Иначе и влакове си имат. И маршрутки…

След уморителното пазарене в Медината в Тунис се отправихме

към Картаген.

В превод Cartage означава „нов град“. Да, камъняк, ама… някак странно е усещането човек да стъпи там, във Великия Картаген:

… и аз бях там

Парадоксално, но факт, непосредствено до руините се намира президентската резиденция. Още като наближихме ни предупредиха изрично да не насочваме фотоапаратите директно към нея…. можели да ни ги вземат. Та затова така от далече, в зеленината, където е знамето е президентската резиденция. А долу в руините — пълчищата от туристи:

След тази разходка, придружена с катерене по руините се отправихме към…. поне за мен кътче от рая — Сиди Бу Саид. Наречен още тунизийския Монмартр, „синьо-белият град“. Мястото на всички художници Град, който повече напомня за Андалусия, отколкото за Тунис и Африка…

Градчето всъщност е една основна главна улица, от нея се разклоняват малки криви уличики. В началото на главната улица има къща (не помня името), където собствениците, разбира се срещу платен вход допускат туристите да видят вътрешното устройство на тамошни къщи. Съвсем съвременно, отворената за туристи част от къщата всъщност е като музей Ето и дворчето на къщата…
Оттам през синята врата навлязохме навътре, където попаднахме в „антрето“. А веднага след него преминахме към коридор, от двете страни на който имаше манекени, показващи традиции и облекла. Отдясно бяха мъжките фигури, а отляво жениските. Тази тук е непълна като сцена, от вътрешната страна е бъдещата булка, до нея е сватовницата, а срещу тях (но не можах да снимам, че от светлината съвсем нищо нямаше да стане) стои майката.

След тази зала излязохме в друго вътрешно дворче… Всъщност къщите там са с множество вътрешни дворчета, фонтанчета в тях… Та от това дворче имаше стая, в която е показано приготовлението на бъдещата булка за сватбата. Тежки и продължителни са традициите на мюсюлманите при женитба:

Първо сватовницата избира евентуалната булка. След това я описва на родителите на младоженеца. Следва оглед и ако момата не отговаря на описанието, то може да се разтури работата. Ако обаче всичко е ОК, започва пазаренето. Семейството на младоженеца трябва да даде договорена сума. И се прави годежа, насрочва се дата за сватбата… Колкото по-скорошна е датата за сватбата след годежа, толкова по-голяма е сумата, която трябва да се плати. Причината е отново материална — през времетраенето на годежа, младоженеца е длъжен на всеки празник да прави скъпи подаръци на годеницата си. Годежа може да трае с години. През това време бъдещата булка, както се досещате трупа богатство от тези подаръци. И ако в един момент тя реши, то може да развали годежа.

Той също може, но и в двата случая подаръците остават за нея!!!!

Когато дойде време за сватбата започват да подготвят булката. По традиция (която не се спазва непременно в днешно време) момичето от раждането си до сватбата не си подстригва косата, не се обезкосмява. Едва за сватбата започват да я „почистват“ Всики приготовления траят 5 дни, в резултат младоженеца я получава красива, обезкосмена, с най-меката кожа на света.

Та тук е сцена от приготовленията

След като разгледахме цялата къща, качихме се на покрива, откъдето се открива гледка над синьо-белите покриви излязохме и продължихме по главната улица. Ето и част от това, покрай което се минава
И в края на улицата има едно кафе, от което пък се откриват чудни гледки към крайбрежието….… на което от другата му страна е яхтеното пристанище
В това кафе не е задължително да поръчвате, въпреки любезните предложения на сервитьора. Е, тук този не успя да ни вземе поръчката, но за сметка на това след снимката даде 100 камили за мен:-) Разбира се, реших, че са крайно недостатъчни, но после гида каза, че било комплимент изобщо да те оценят в камили, че даже 100:-)

След разходката си в това живописно градче с тъга се качихме в автобуса и се върнахме отново в Тунис, където трябваше да разгледаме музея Бардо. Един музей, в който са съхранени удивително добре мозайки от римско време. За почитателите на този период от историята съм убедена, че този музей би им взел дъха.
А за тази италианците (или французите?!?!) предложили 4 милиона евро, за да я купят. Тунис отказали:-)

Вечерта се прибрахме, изморени, но щастливи от видяното Следващите дни продължихме да гледаме хотелите в Сус. И ето още малко снимки от любимия ми хотел, съвсем нов, още му добавяха тревите и райграса Thalassa Village — басейна, с бар по средата, през целия ден има музика, аниматорите се грижат за доброто настроение на гостите…
А това е в същия хотел, вторият байсейн, който се води релакс-басейн. Там няма музика, не се допускат деца, за да не безпокоят почиващите си Отстрани са бунгалата, а след него е плажа със ситния като пудра захар пясък.

Тунис(4): Екскурзия из Сахара>>>

Автор: Таис

Може да харесате още...

3 Отговори

1. 22.04.2008

[…] Част 4 (началото е тук>>>, продължението – ето тук>>>, а другия екскурзионен фоторазказ – ето тук>>>) […]

2. 22.04.2008

[…] Фоторазказът от тази екскурзия >>> […]

3. 22.04.2008

[…] Картаген>>> […]

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.