сеп. 25 2008

Уикенд в Кавала

Продължаваме споредицата, обясняваща защо загърбихме българския бряг наЧерно море. Днес Антония щениразкажа заедно кратко пътуване доКавала миналата есен. Приятно четене:

Уикенд вКавала

Отидохме доКавала, разходихмесе, снимахмесе, ядохме накорем ислед това ненисеприбираше. Сега пък инемисепише, разбирасе. Oh, well.

Вижте по-голяма карта

Пътят доКавала

Избрахме даминем през Илинден инесъжалихме. Пътят беше пуст, в по-голямата сичаст евдобро състояние, само малко преди Гоце Делчев имаше ремонти, нозакратко инеособено притеснително. На КПП-то семинава засекунди, защото няма ама никого наоколо. Ашосето отгръцка страна еидеално. Картата, която бях купила преднияден, ненипотрябва нито засекунда. GPS-ът гоползвахме два или три пъти, като минавахме през Драма инякакво друго населено място. Можехме преспокойно ибез него.

Настаняването вКавала

Малките сезонни хотелчета сазатворени доедно. Работят само четири отт.нар. бизнес хотели, разположени наедна улица, кажи-речи един додруг. Навтора линия саиимат отлична гледка към морето, обаче садоста безлични, неносят духа наЕгейско море. Преспокойно може дасаоткойто и да е по-голям град посвета.

Проверихме цените в3оттях: Океанис e 4-звезден ипредлага двойни стаи срещу 75евро нанощ, Есперия (където отседнахмение) ес3звезди иструва 50евро, аНефели искат 45евро, носас2звезди. Бяхме предупредени вникакъв случай данеизбираме Галаксиас, така чехич иневлязох внего дапитам заусловиятаму. Видяхме, чеработи исуперлуксозният Имарет, като нощувките варират от1000 до1600евро. Мерси, дет севика.

Следващиятпът, когато отидем втази посока, щесеопитаме дауцелим сезона:) Идаотседнем всемейно хотелче или вила под наем. Безличността настандартните бетонни постройки определено ненидопадна, въпреки ченямахме кой знае какви оплаквания отстаите.

Заведенията вКавала

Останахме свпечатление, чевкласическите таверни има задължително сервитьор, който или ебългарин, или поне говори свободно нашия език:) Вечеряхме ведна откръчмите напристанището инаименованията вменюто бяха надлежно (идоста смешно) преведени. „Пържени нушки“ и„охтород“ веднага мистанаха любими!

Храната евкусна.

Другите трима наблегнаха нарибата, азсепосветих насувлаки, ивсичко беше сготвено добре. Доматите вгръцката салата бяха домашни! Зрели наслънце, сладки, дъхави…

В неделя сутрин сикупихме всякакви вкуснотии отедна сладкарница: банички със сирене, спанак, тиква, кроасани, шам ролки. Масичките отпред обаче ненихаресаха, бяха доста мънички инякак непредразполагаха зазаседяване.

Затова отидохме ведно кафе смеки диванчета, попитах дали може даседнем отвън, дасипоръчаме разни напитки идасиизядем храната, която носим, асервитьорката сеусмихна иказа: „Ама елате, седнете вътре, няма проблем, разбирасе, заповядайте“. Отклонихме любезната покана дасенастаним вклиматизирания салон, седнахме наоткрито ипочнахме дасечудим скакви точно думи щяха даниизгонят ако бяхме попитали внякое българско заведение така. Съответно поръчахме сума тиеспресо, сокове, фрапета, мляко, направихме доста солидна сметка иоставихме 20% бакшиш. Защото нибеше хубаво. Защото персоналът полагаше всички грижи насвета, така чедасечувстваме добре притях.

Гледките вКавала

Малко преди Кавала има място започивка сразкошна гледка към целия град. Спрете, няма дасъжалявате. Разходете сепоуличките нановата част, задавидите как живеят хората всравнително малко инебогато селище. Минете през плажа, шумът наморето действа много ободряващо. Естествено, идете достария град, бродете потесните, стръмни улички, разгледайте крепостта— разкрива сечуден поглед към морето. Почивайтеси.

Край брега наморето има лунапарк сразни въртележки, колички ипрочие шумни занимания. Ние изиграхме няколко мача поair hockey ипищяхме подобаващо:) Засъжаление, нямаше достатъчно желаещи заедин доста страшен паратропер, който севъртеше във всички посоки иповсяка възможнаос. Изглеждаше впечатляващо, определено.

И май етова. Единствената нимъка беше, ченямаше ярко слънчице, таданаправим по-добри снимки— топло беше, джиткахме поблузи пообяд, нобеше облачно ималко прихлупено небето.

Питах преди малко Веско дали непропускам някакво инфо засподеляне. Той вика: „Пиши, чеетопло, хубаво ичисто.“ Пиша. Мястото еразкошно зауикенд почивка, препоръчваме виго.