юли 06 2011

Published by at 9:00 under Лондон,Финдли

Днес отново ще разгледаме Лондон, този път с помощта на Финдли. Приятно четене:

Обичам Лондон!

Обичам Лондон, защото е космополитен и многокултурен. Защото в този град всеки изглежда и прави каквото намери за добре и никой не го одумва. И с тенджера да излезеш на главата, няма да е достатъчно.

Защото всеки говори своя си език и само за 20 минути в метрото можеш да чуеш автентична реч от цял свят – от сикхите и японците до пуерториканците и африканците.

Обичам Лондон, защото мъжете не се притесняват да носят тесни дънки и унисекс чанти (които тук минават за женски бе, педе*ас с педе*ас), а жените да ходят целогодишно боси, полуголи и безобразно пияни.

Обичам Лондон, защото всички пият пред заведенията – юпита, хипстъри и обикновени безделници. Чантите с лаптопите се струпват директно на земята, както и чашите, след като се изпразнят. И защото по улиците има писоари.

Обичам Лондон, защото в Лондон да караш джип тотално не е на мода. За сметка на това са на мода органик кафета и ресторантите, сандвичите, които се правят на място, фаст фууд в кутия, дрехите от 80-те и 90-те, толерантността и усмихнатите хора.

Обичам Лондон, защото има много ейл. И всеки от стотиците барове в Сохо предлага различни марки ейл. Така само в една вечер можеш да имаш няколко различни бирени приключения.

Обичам Лондон, защото на света не е измислен по-добър транспорт от лондонското метро. Защото във влаковете има безжичен интернет, макар и платен. Защото половината център e в ремонт – нови улици, нови фасади, нови спирки на метрото. Защото криза-не криза, музеите са без пари и можеш да снимаш колкото си искаш.

И за да не ви оттегчавам повече (списъкът може да продължи до безкрай), продължавам разказа в картинки.

Музиката е с пари – Лондон

Да, пичове, навсякъде музиката е с пари.

От бар на бар, Лондон

Бар, ейл, бар, ейл, бар, ейл...

около Тауър Бридж днес, Лондон

Някъде около Тауър Бридж, регионът, където някога са били пристанищните складове, днес е един от най-гъзарските квартали на Лондон.

Покрай реката, част от финансовото сърце на Лондон.

Насред финансовото сърце на Лондон

Италианските ресторанти са просто безброй.

Италиански ресторант, Лондон

Carnaby St, Westminster, London W1F 7, UK

На Карнаби Стрийт вече няма музика, но има куп други интересни неща.

Карнаби стрийт, Лондон

Из Лондон
Акулата в акция.

Дървените шахти все още не са изчезнали.

Дървени шахти, Лондон

Лондон

Либърти. Да.
Кирайският майстор прави шоу.

Китайски ресторант, Лондон

Фреди Меркюри, Лондон
Фреди!

Ей така, с картата и през ремонтите се оправяме:)

Из Лондон

Песни и танци на народите.

Великолепния Уестминистър.

Уестминстър, Лондон

Около площад Пикадили, Лондон

Около Пикадили съркъс всичко е в ремонти.

В Сохо има всичкооооооооо.

Сохо, Лондон

На мюзикъл, Лондон

Много мюзикъли се гледат в този град.

Къде без Бритиш Мюзиъм.

Британският музей, Лондон

Паметна плоча за атентатите в Лондон

В памет.

Сейнт Панкрас днес е хотел, международна гара и разкошен за снимки обект.

Гара Сент Панкрас, Лондон

За снимките благодарности на Нервната акула.

Автор: Финдли

Други разкази свързани с Лондон – на картата:

Лондон

8 коментара to “Оооооооооообичам Лондон!”

1. Biliana каза:

Прекрасна статия! По описанието леко ми напомня за Милано, но със сигурност хората са различни. Англичаните, ай мийн. 🙂 Невероятно звучи, че музеите са без пари. Нека попитам по български: наистина ли?

Всички данни сочат това 🙂

3. Vlaamsbrabander каза:

Да де. И всичко друго си е ……пиууп…. майката…

Е, то всичката хубост на едно място – не може 🙂

5. Vili каза:

Така си е, в Англия всички национални музеи и галерии са безплатни. Заповед на кралицата 😉

6. Иван каза:

и все пак една малка забележка – аз не намирам за особено привлекателно жените да ходят целогодишно боси, голи и безобразно пияни 🙂 А те наистина са безобразни като се напият – супер грозна гледка.
    Иначе за музеите наистина е супер – и са направени така че да ти е интересно (естествено в това са вложени много пари). Мечтая си за нещо такова и в България.
    За Лондон не мога да коментирам, но в града в които съм, ако ме видят с бира извън заведение е доста вероятно да ми я приберат и да ми теглят едно конско. Не дай си Боже пък да съм излязъл от заведението с напитка, закупена оттам. Директно ме избутват навътре и ми напомнят, че с питие навън не може.
    Това ми липсва доста – пиенето на биричка лежерно по пейките в парка без да се притесняваш от това дали има полиция наоколо и т.н.

Да уточним: може да ходиш пиян по улиците, но не може да пиеш бира в парка, така ли? Т.е.в парка трябва да отидеш вече подготвен?

8. Иван каза:

Ами на мен лично не ми се е случвало, а и като цяло избягвам да го правя, но съквартирантката ми са й правили доста сериозни проблеми, затова че е ходила с отворена бутилка алкохол из улиците. А иначе, навсякъде можеш да си ходиш пиян по улиците 🙂 Просто на мен в Англия ми изглежда по-грозно.
    Сега поразрових из интернет и има различни мнения за това дали е забранено или не и май общините могат да си обявяват райони на населеното място, в които полицай ако те види че пиеш алкохол, да ти каже да го прибереш/ да ти го вземе или нещо такова. Значи може би не навсякъде е така. Аз съм в малко университетско градче и със сигурност тук има някви ограничения къде да пиеш и къде не. Какви са точно и колко са строги, нямам точна информация.