Накратко из Букурещ

Днес Марина съвсем набързо ще ни разкаже за една разходка из Букурещ. Приятно четене:

Реших да изненадам приятелкат си за рождения и ден като я заведа в Букурещ. Живеем на 70 км от града в Русе. Пътят до там е много приятен – като минеш моста всичко е различно. Пътищата са по-добри и цялото пътуване трае 40–50 мин. Внимавайте в населените места и на ограниченията! Румъния е полицейска държава, но вардят с цивилни коли без обозначения и където най не очакваш. Пазете се.

Като влязохме в Букурещ  – нищо необичайно, град като град. Ако карате направо и следвате трамвая, ще стигнете до воени гробища – следвате пътя, който прави полу–дъга слизате в ниско, като през цялото време се придържате в лява лента. В района на гробищата GPS губи сигнал. Най-долу в ниското е Т-образно кръстовище, завивате на ляво и след  1км сте в центъра. Придържайте се в дясна лента до пиаца УНИРИИ – вляво е двореца, където паркирахме.

В центъра на Букурещ паркингите са безплатни – невероятно, но факт. Оставихме колата на паркинга.

Дворецът наистина е величествен!

Втората най-голяма сграда в света – заслужава си. Ако тръгнете от двореца надолу посока пиаца УНИРЕЯ, ще ходите по копието на ШАНЗ ЕЛИЗЕ, но до тук всичко около вас е сиво и запустяло – нищо интересно. На Пиаца УНИРИИ има два мола и много цигани-търговци.

Lipscani, Bucuresti, Romania

По-интересното е, ако тръгнете от двореца на ляво след 500м ще стигнете до р. Дъмбовица минавате моста тръгвате по КАЛЕЯ ВИКТОРИЯ и сте вече в

стария Букурещ

много добре запазен –  прекрасно място, сигурно е НАЙ-ХУБАВОТО нещо В БУКУРЕЩ. Пълно е с заведения, музеи, църкви, кафенета, магазинчета – цените са много добри. Старият Букурещ си заслужава. В горния му край е ПИАЦА УНИВЕРСИТАТЕ. В подлеза има тоалетна, което е щастие иначе са кът. От площада, с трамвай 21 може да се отиде до пиаца ОБОР да така се казва. ГРАДСКИЯТ ТРАНСПОРТ В БУКУРЕЩ Е С ФОНОКАРТИ,  може да ги купиш от всеки реп. Ако сте за 2–3 дена става, иначе няма смисъл.

Решихме да отидем пеша до ПИАЦА ОБОР. Защоли – защото според туристическия гид това е най-големия пазар на открито в ЕВРОПА. ЗА 50 мин. стигнахме, но излезеш ли от центъра всичко хубаво свършва – много стари и изоставени сгради и мизерия. Пазарът наистина е много голям има всичко, но най-много колбаси и най-вече пушени меса, но и мизерията е голяма.

Пътя назад не се различаваше по нищо. НО ВЪПРЕКИ ВСИЧКО НЯКАК СИ ПО-ДОБРЕ ОТ НАС. Направи ни впечатление многото цветя, градинки и фонтани. Това е само малка част от Букурещ, но си заслужава. Чао

Автор: Мариан Монов

Други разкази свързани с Румъния – на картата:

Румъния

Може да харесате още...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.