юни 03 2011

Из Щатите надлъж и нашир (6): От Чикаго през Ниагара до Ню Йорк

Продължаваме с обиколката на Съединените щати заедно с Румяна. След каньоните на Юта и Лас Вегаснагазихме в  Калифорния, обиколихме Сан Франциско,а за последно минахме през Нациналния парк Йосемити и се видим езерото Тахо

Днес  ще завършим обиколката на Америка с Чикаго, Нагара и Ню Йорк.

Из Щатите надлъж и шир

шеста част

От Чикаго през Ниагара до Ню Йорк

23 септември. Рано сутринта сме отново на път – посока Чикаго – този път с моя малък Фичо (Honda Fit).  Пристигаме рано следобед, настаняваме се в мотел в Еванстън и се мятаме на метрото към центъра на

Чикаго

Отиваме първо до оная чудесия, която прилича на голям лъскав боб – те така и ѝ казват –

The Bean,

въпреки че официалното ѝ име е Облачната порта (Cloud Gate).

The Bean (Бобчето) или Облачната порта (Cloud Gate)– Чикаго, Илинойс

После из Милениум парк, Crown Fountain, където стени с човешки лица периодически бълват вода, а хлапетата шляпат из водата и се кефят.  После по Мичигън авеню стигаме до

Великолепната миля (Magnificent Mile)

– особено лъскав участък от търговската част на града.  В северния ѝ край е небостъргачът Хенкок, откъдето гледката е много хубава – качваме се точно преди залез слънце и гледаме как постепенно се запалват светлините на града.  Още малко вечерно мотане по Стейт стрийт, стария град, и – време е за сън.

Великолепната миля (Magnificent Mile) – Чикаго, ИлинойсВеликолепната миля (Magnificent Mile) – Чикаго, ИлинойсВеликолепната миля (Magnificent Mile) – Чикаго, Илинойс

24 септември. Сутринта – разходка

из Еванстън и до Бахайския храм,

който се намира в съседното предградие – Уилмет.  Апропо, такива храмове на Бахайската вяра има само по един на всеки континент и североамериканският е точно тук.  Разкошен е – като от дантела – и си заслужава да се види.

Бахайски храм – Уилнет край Чикаго, Илинойс

Чикаго, ИлинойсОко – Чикаго, ИлинойсФонтан Бъкингам – Чикаго, Илинойс

Плажът на Уилмет на езерото Мичигън е особен тих и спокоен през септември.  След това обикаляме дълго по Чикагските улици – първо с колата – до кея Белмонт, откъдето има хубава гледка към центъра на града, после пеша – вървим покрай река Чикаго с многото мостове, кривим вратове към върха на най-високия небостъргач тук – бившият Сиърс тауър, дето отскоро вече се казва Уилис тауър, покрай новопостроения Тръмп тауър, до Бъкингамския фонтан.  Надвечер предприемаме маневри по измъкване от Чикаго, отправяме се на изток.  Нощуваме в мотелче до градчето Хауи, щата Индиана.

25 септември. На сутринта продължаваме на изток, целта ни е

увеселителният парк Сидър Пойнт (Cedar Point)

Тълпата пред парка е голяма, паркингът побира стотици коли.  Нареждаме се на опашка за първата чудесия-ужасия – Raptor (Граблива птица) – влакче, което те лашка и върти във всички възможни (и невъзможни!) посоки, с голяма скорост.  Чакането на опашката е час!  После на следващото – Corkscrew (Тирбушон), и следващото – Gemini (Близнаци)… и още… и така – до пълно размътване на мозъка!  Апропо, известно време си мислех, че съм най-възрастната в парка – наоколо бяха все хлапетии – но в един момент се успокоих, че не съм – видяхме едни баба и дядо, които със сигурност бяха над  70-годишни (а може и над 80?!), но пък с какъв блясък в очите!  Нощуваме в

градчето Сандъски,

край което е паркът.

Увеселителен  парк Сидър Пойнт (Cedar Point) – Сандъски, САЩ

Увеселителен парк Сидър Пойнт (Cedar Point) – Сандъски, САЩ

26 септември. Караме на изток по брега на езерото Ери. Посока –

Ниагара!

В ранния следобед сме вече там.  Ехааа, чудо-чудо!   Ненапразно Алеко се е дивил толкоз.  Аз съм тук за четвърти път, но всеки път ахвам като за сефте, щом го видя!  Мога да гледам с часове тая вода, дето се хвърля с главата надолу като луда!  Качваме се на корабче, което ни отвежда направо отдолу под водопада, ехааа! Здрачава се и гледката става още по-вълшебна.  От канадския бряг отсреща пускат светлини.   Някой някъде казва, че в неделя обикновено имало фойерверки (днес е неделя).  Разпитваме, но никой не знае със сигурност кога и дали.  Чакаме, като запълваме времето с ахкане и охкане.  Няма фойерверки – преместили ги били в петък… карай!

Ниагара

27 септември. Газ към Ню Йорк сити!  Пресичаме горната част на

щата Ню Йорк (Upstate New York),

в градчето Сиракюз попадаме в задръстване, точно когато бензинът ни е почти на нула – какво ли е да ти свърши бензинът, когато си в задръстване, хе-хе! – ама успяваме да се измъкнем.   Времето е почнало да се разваля – току превалява.  Пристигаме в

Ню Йорк

по здрач, имаме резервиран хотел в Бруклин.  Караме към мястото на хотела, наоколо кварталите са отначало лъскави и прилични, постепенно стават все по-мърляви и около хотела вече са съвсем обезпокоителни.  Хотелът е приличен, изглежда доста нов, но околността хич не ни се нрави…  Спестяваме си разходката из нея.  Прекарваме нощта, надничайки през прозореца да проверяваме дали колата ни е още там 😉

28 септември. Сменяме хотела с един в Ню Джърси.  Навън вали и се отдаваме на почивка – гледаме сериалчета, устройваме си ‘The Big Bang Theory’ маратон :).  Вечерта сме с Наско и Сара, вечеряме заедно, те разказват за пътуването си из Франция, а ние – за нашето пътуване.

Theater District - Times Square, Ню Йорк, Съединени американски щати

29 септември. Отиваме с влакчето до Ню Йорк, шматкаме се цял ден с огрооомен кеф.  Чудесен град, град на градовете!  Ако мога да си избера едно място на Земята, където да живея, май това ще е  🙂  Шляем се до късно – по Бродуей и Таймс скуеър, надолу до Юниън скуеър, Гринидж вилидж, Ийст вилидж, Уошингтън скуеър, обратно към Бродуей, точно където са всичките театри и вечерни забавления, пак около Таймс скуеър…  Вечерта отново сме с Наско и Сара, в мексикански ресторант.

Таймс скуер, Ню Йорк

30 септември. Дорка се качва на самолета за България, а аз поемам обратно към Кълъмбъс.  Почти по целия път вали като из ведро.  Късно вечерта се прибираме с Фичо, с 2000 мили зад гърба си.

Край

Автор: Румяна Койнова

Други разкази свързани със САЩ – на картата:

САЩ

One Response to “Из Щатите надлъж и нашир (6): От Чикаго през Ниагара до Ню Йорк”

1. Ema каза:

Руми, благодаря за разходката. Ти си втората българка, която си го казва честно, че ако може да си избере къде да живее, то ще бъде Ню Йорк. Моята приятелка М., която е българка, завършила е висшето си образование в Ню Йорк и там е родила преди 8 години прелестната си дъщеря, сега живее в друг град на градовете, недалече от България, в който аз на свой ред съм влюбена, но тя е решена отнова да замине за Ню Йорк и там, в края на лятото да роди своето второ детенце. Толкова я тегли натам, че е решила дори месторождението на двете й деца да бъде Ню Йорк, а и тайничко си мечтае да се пренесе да живее със семейството си точно там. Няма да се очудя, ако някой ден го направи.
    Като гледам снимките ти, си мисля, че онези прехвалени фотографи от „Нешънъл Джиографик“, могат да минат на пасти.