сеп. 17 2010

По река Велека

Днес ще се разходим близо до границите на Европейския съюз 😉 Мястото разбира се е река Велека в Странджа, а главен лодкар ще бъде Магдалина. Вземете си противомухни дрехи и се пригответе за всякакви красоти. Приятно четене:

Миналата седмица с urban traveler предприехме фото сафари (гребна регата) по Велека, а по-надолу могат да се видят няколко снимки и да се прочетат бележки по случая.

Човек може да се вози и на викингски дракар в умален мащаб, но къде остава удоволствието от физическото усилие на 40 градуса жега и влага като в Южна Каролина? Човекът е човек, само когато с голите си ръце (и крака) завладява дивата природа с цената на топлинен удар.

Лодки по Велека

Велека на моменти е като Цариградско шосе

от лодки за разходки, канута и дракари, а в продължение на километри от двете страни са се наредили рибари, въпреки че риболовът там официално не е разрешен.

Туристи

Креатури от антуража на Джаба от Татуин:

Моя милост…

Пълно е с мухи по река Велека

Антуражът на Джаба

… и Градския пътешественик, която надмина моето мърморене от деня, в който превземахме Драгалевци. (Този забавен разказ може да бъде прочетен и на нашия сайт – бел.Ст.)

... друг член на антуража на Джаба

Въпреки, че

бяхме предупредени за атаките на всякакви хвъркати зверове,

поради което се намазахме с 3-милиметров слой Аутан още на сушата, тоновете кръжащи мухи ни свариха напълно неподготвени.

Хиляди насекоми в ушите, носа, очите и нищо не помага, частично решение беше да си омотаем главите с наличните връхни дрехи.

За сметка на това не видяхме нито папуняците, нито чакалите, нито костенурките, с които се слави резервата, разгонени вероятно от дракарите и рибарите, но нищо, ще направим второ сафари.

Поради тази причина надолу следват куп снимки на природа и растения, каквито например аз не обичам много да разглеждам, затова на който му е досадно, може да ги прескочи.

Прочутите жълти лилии.

Жълти лилии

Пейзаж, зелено, вода. Пълна романтика.

Романтика

Дърво. Защо съм го снимала, нямам предства, вероятно ми е изглеждало внушително от нестабилния каяк.

Дърво

Още вода и дървета:

По Велека

Всъщност Велека е невероятно красива

от устието до там, докъдето ни стигнаха силите да гребем, което си беше адски уморително мероприятие за два градски плъха, а вероятно нагоре в дивотията е още по-красиво.

По река Велека

Вода, сухи дървета и живи дървета.

Вода и дървета

Това май вече го видяхме?

Дърво – по река Велека, Странджа

По-, по-, по-предишното дърво?

Естествено, успяхме

да се набутаме в клонака и да си заплетем греблата

в нещо като коренища, от което се измъкнахме с гребане на заден ход. Едвам се спасихме, когато ни връхлетя ново бедствие – единият дракар с веселите туристи се върна с огромна скорост, след което предизвиканото вълнение за малко щеше да обърне еднодръвката ни или поне да я напълни с вода. Аз разумно се сетих да тангираме вълните (така е, който се е учил да кара лодка в морето) и не ни сполетя съдбата на Титаник.

С лодка и гребла по река Велека, Странджа

По-добри сме от капитана на Титаник!

Вода, зелено, сухи дървета, живи дървета и жълти лилии.

Жълти лилии

Още малко пейзажи надолу, на снимките всичко изглежда еднакво, но красотата и спокойствието, което обзема в следствие от нея и голямата, гладка вода са невероятни.

По Велека

Муджахидините са уморени.

С лодка по река Велека, Странджа

Муджахедин – гребец

Заключение: Велека е прекрасно място, както и цялата Странджа, надявам се още дълго да си останат такива. А следващия път – с пчеларски шлемове.

П.С. На снимките в по-голям формат се вижда по-добре колко красива е реката.

Автор: Магдалина Генова

Още снимки от България:

en.pdf24.org    Изпрати пътеписа като PDF

5 коментара to “По река Велека”

1. Joruel каза:

Еее, нищо общо с моето преживяване по Велека. Ние взехме каяк от същия дядка, но нямаше нито тонове мухи, нито досадни комари. Затова пък костенурките бяха стотици и ги наблюдавахме на всеки стърчащ от водата дънер. Големи са сладури!

хехе, а в моя случай имаше тонове мухи, но по неизвестна за мен причина бяха нападнали само едната пътничка в лодката. Но наистина е страхотно и красиво място, което трябва да се види.

@Магдалина, много благодаря за разказа! 🙂

3. Ema каза:

Хахаха, все бях виждала смешни снимки, ама тези , портретните на членовете от „Антуража на Джаба“ ме доведоха до неистов смях. Позравления! Прекрасни са, особено онзи с очилата. Велека е спокойна, вълшебно красива река. Снимките го отразяват по най-добрия начин.

4. Марина каза:

Хаха, Велека е мистична коварница, мерси за разказчето:))) Дядката и всички лодки, лодчища и чехълски туристи са действително крайно неприятно преживяване. Затова всеки път като се зададат с фотоапаратите си, наподобявайки тълпа разгонени японци, свалям горнището и потрисам с голотата си женени, влюбени и родителски телеса:)))))) Следващият път в моето кану – то поне е истинско, не като тия пластмасови коруби – ще тигнем безплатно много по-далеч, много по-безшумно и поне осем пъти по бързо до дупките на водните плъхове:))

5. Ицо каза:

И аз това лято се запознах с Любо Фърчилката под моста на Велека. Само че не карахме лодки по реката, а се наложи да пренощуваме там (просто там ни хвана нощта) и дядото ни разказваше много истории от живота му. Много ни забавляваше цяла вечер.

Стойчо, ще взема да ти пратя пътеписа, може да го харесаш за публикуване 🙂