юни 04 2010

До Санторини и обратно

Днес отново ще отправим поглед към Гърция и по-точно към едно от сериозно романтичните места на планетата – остров Санторини. Бисер ще ни заведе там. Приятно четене:

Санторини

е остров, част от Цикладите. Историята говори за избухване на вулкан около 16ти век преди Христа, докато легендата гласи, че там е бил Атландида – изгубеният град. Учените все още изследват морското дъно. След изригването на вулкана острова е във форма на полумесец, като склонът е отвесен и представя несравнима гледка към залеза в Средиземно море.

Санторини, Гърция

Още си спомням лятото на 2007-ма когато за първи път отидох там. Прекрасните спомени ме накараха отново да изпитам желание да видя тези незабравими гледки. Този път имам реален повод – Мария! Към нашата компания веднага се присъединиха нашите приятели Мая и Крум, като не им трябваше много време да ‘прегърнат’ идеята.

Пътуването беше организирано много лесно. Маршрута София – Солун го взимам за 3 часа бавно каране, от Солун взехме самолет до Атина който беше точно 50 минути с качването.

Солун, Гърция

На летище Солун

В самият самолет всичко мина толкова бързо, че имаше време точно за едно кафе. След три часа престой на летището в Атина, взехме полета за Санторини.

Между Атина и Санторини

В самолета

След 40 мин вече бяхме на острова! Очакваше ни слънчево време и 25 градуса. На летището ни чакаха вече – огромни благодарности на г-Минас, който ни чакаше и ни закара до

Вила Ирини

(ето и резервации през booking.com>>>)

След хубавото посрещане останахме без дъх от открилата се пред нас гледа от терасите на стаите.

Санторини

Гледка от терасата

За предвижването из острова наехме един Нисан Микра. Не мога да не спомена помоща на Ирини(хазяйката), която с един разговор ни докараха колата. Спазарихме се за страхотна цена от 22 евро на ден! Малката кола е достатъчна да обикаляме острова и различните плажове.

С Нисан по Санторини

Оя(Ия) е на първо място на най-романтичните места в света!

Не може да мине без нашето присъствие – ето я нашата компания в чакане на залеза:

В очакване на залеза, Санторини

В очакване на залеза

Ето го и чаканият залез:

Залез, Санторини

Залез на Санторини

На следващият ден дестинацията беше червеният плаж. До него се стига по една пътека, но ето как изглежда отгоре:

Плаж на Санторини

Червеният плаж

Санторини е известно както с романтиката и залезите, така и с виното. Винар и колекционер като мен не може да пропусне обиколката по известните винарни. Ето снимки от избата Санто, печелила доста международни отличия. Там правят страхотно бяло вино от сорта Асиртико. Самата изба също е построена на ръба на скалите и докато си пиеш виното можеш да се любуваш на залеза:

Залез на Санторини

Не мога да не спомена и най-вкусната кухня на острова – ресторант Капитан Лойзо. Беше ни препоръчан от Ирини с думите задължитено да споменем, че сме приятели на г-н Минас. Магията наистина подейства – беше ни предоставена страхотна храна, различни видове прясна риба, калмари и традиционни санторински ястия:

На Санторини

Санторини е образуван след изригването на вулкан.

Следващият ден беше обиколка около острова и посещение на самият вулкан. Около него има още доста топли извори:

Из остров Санторини

Като цяло почивката ни в Санторини беше много положителна. Мястото, романтиката, компанията всичко беше на ниво. Вече нямаме търпение отново да зърнем този залез:

Автор: Бисер Димитров

Други разкази свързани с о-в Санторини – на картата:

о-в Санторини

6 коментара to “До Санторини и обратно”

1. temp1e каза:

s koia aviokompania pytuwahte ?

2. Бисер каза:

Полета беше с Aegean Airlines на адрес http://en.aegeanair.com/

3. Ivanhoe каза:

Много добре написано.
    Ще споделиш ли с читателите тук как да се свържат с г-н Минас и Ирини 🙂

4. Бисер каза:

Разбира се, сайта на вила Ирини е: http://www.villairini.com.gr/ !!!

Очаквайте страхотно отношение и предайте поздрави от нас 🙂

5. Деси каза:

Бисере, направо ме зариби за този остров!!! Страхотно изживяване сте имали и доста полезна информация си ни предоставил!! Доста се порових по сайтовете за почивки до Санторини, но определено ще помисля и за тази опция!

6. vladimir1974m2 каза:

Да, Санторини е едно зарибяващо място от което ще отнесете незабравими спомени.Акротири е Червения плаж, близо до него има един интересен музей.Камари е едно интересно място за отсядане.От там по една пътека през планината ( има и път за коли и влакче) за половин час може да се изкатерите нагоре.По средата има един параклис,където може да си починете, а на върха ви очаква древната Тира.После от другата страна надолу по една друга пътечка ( и магарета слизат по нея), може да се слезе в Периса. А една разходка с корабче до близките островчета- Неа Камени, ще ви пренесе сякаш на друга планета.А на върха на другото островче-Тирася има прекрасен ресторант,разкриващ невероятна гледка към морето.