май 21 2010

Продължаваме с круиза на Петър из Индийския океан. Започнахме с остров Мавриций, за последно минахме през Сейшелските острови,

а сега продължаваме към Мадагаскар. Приятно четене:

Круиз из Индийския океан: Мавриций, Сейшели, Мадагаскар и Реюнион

част трета

Мадагаскар – първи ден

Здравей Мадагаскар!

Първа спирка – Носи Бе (в превод – голям остров)

Ранна утрин е

Ранна утрин

А вече посрещачи не липсват

Посрещачи

Извозват ни с тендерите на кораба, тъй като пристанище няма. На брега ни чака тълпа от най-малко 200 „екскурзоводи”, които на всички възможни езици ни предлагат услугите си. От пръв поглед си харесваме един, който се тупа в гърдите и се представя като Максуел.

Максуел, екскурзоводът

Хващам го аз през рамо и казвам на останалите, че вече сме си избрали човека. Иначе няма отърване – ще ни изядат с парцалите! Те завистливо поглеждат към него, някои продължават да нахалстват, но повечето се връщат обратно към брега за нови „жертви”. Максуел ни изненадва с ППС-то си – чисто нов японски ван, собственост на някакъв хотел. Оказва се, че Максуел говори сносно няколко езика. Изключително приветлив пич. Учил е в столицата Антананариво три години и това му дава предимство пред другите му „колеги”.
Гласуваме му пълно доверие за маршрута. Потегляме

По пътищата на Мадгаскар

По пътя /силно казано път/, а по скоро кална пътека, по която не могат да се разминат две коли…

…шофьора изведнъж спира, а Максуел се шмугва в храстите. След секунда излиза с ей това

Хамелеон

Хамелеон, Мадагаскар

В следващите часове разбираме, че тук хамелеоните са под път и над път.
Първа спирка – фабриката за етерични масла, в която се извлича есенцията от цветовете на дървото иланг-иланг.

Фабрика за етерични масла, Мадагаскар

Фабрика за етерични масла

Цялата продукция се изнася най-вече за Франция за жълти стотинки, а вие момичета давате после по 100-200 евро за флаконче 😉
Разглеждаме, цъкаме с език и продължаваме

По пътищата на Мадагаскар

Ред е да видим някакво свещено дърво, на което корените стърчаха навсякъде наоколо. Аз обаче нищо не разбрах от лекцията, защото още със слизането ми набутаха това лемурче в ръцете

Лемур, Мадагаскар

С едно лемурче на Мадагаскар

А след това предпочетох да се внедря сред обитателите на съседните колибки

Малгаши

На няма и пет метра от децата, които превръщаха ориза в брашно за обяд,

Приготвяне на обяда

видяхме една боа, свита на кълбо да си почива в този дънер.

Боа, Мадагаскар

Боа в дънера

Оттам се отправихме към най-високата точка на острова, откъдето щяхме да видим кратерите на вулкан, които в момента са езера. В тях имало и крокодили, но ние нямахме късмет да ги видим 😉

Мадагаскар

Езера в кратера на вулкан

И тук беше завзето от търговци на шишенца с иланг-иланг, сувенири и всякакви там джрунджурийки.

Малгаши

Имаше и една къщичка на значително заможни търговци. С ток и телевизор дори. Тук ще вметна, че 70% от населението не познават електричество у дома си.

Богаташка къща (с ток)

На слизане спряхме при това момиченце, което ни събра узрели плодове на манго, паднали под дървото, а ние и се отблагодарихме с парички, бонбони и т.н.

На лов за манго

После Максуел ни заведе до хотела, чийто собственост беше буса – хубав 4* хотел, контрастиращ с голямата беднотия наоколо

Хотел, Мадагаскар

Луксозен хотел

Луксозен хотел, Мадагаскар

Хотелът

Плажът пред хотела е достъпен за всеки и това го прави някак по различен и екзотичен. Е за някой може и да не е. Лично аз обаче се чувствах добре.

Плаж, Мадагаскар

Плаж

Къпахме се в морето, после в басейна, пийнахме разхладителни напитки и се отправихме обратно към кораба. По пътя спряхме до едно крайпътно пазарче да си купим сувенири – кой прибори, изработени от рогата на зебу, кой статуетка… Имаше и един такъв малък търговец:

Продавач на сувенири

Вече сме на кораба, а долу до последно щъкаха с лодки, с цел да изтъргуват някой и друг банан.

Продавачи на банани

Всеки хвърляше по нещо през борда – бонбони, шоколади, пари, паста за зъби и каквото се сетите още. Най-много обаче се радваха на дрехи. Беднотията и недоимъка в Мадагаскар е наистина потресаващ. Очаквах да видя нещо такова, но чак до такава степен… Не беше никак приятна гледка, това което ставаше долу сред лодките, но пък от друга страна тези хора щяха да занесат нещо у дома 🙂
Денят преваляше

Залез, Мадагаскар

Залез

Нашият приятел Стив от Ливърпул се е замечтал за нещо си… естествено на чашка вино…

Пасажер, Мадагаскар

Един замислен англичанин

…няма такъв пич – много истински човек

Залезът тази вечер беше вълшебен

Залез на Мадагаскар

…и утрото на следващия ден в Diego Suarez /Antisiranana/

Утро на Мадагаскар

Очаквайте продължението

Автор: Петър Кънев

Още снимки от Индийския океан:

10 коментара to “Круиз из Индийския океан: Мавриций, Сейшели, Мадагаскар и Реюнион (3): Мадагаскар”

1. Aquawoman каза:

Очарователна виртуална разходка! Благодаря! 🙂

2. Много добре описано! И аз благодаря за удоволствието!

3. Ema каза:

Ей че красота и простор при залеза! Благодарна съм, че си го заснел и ни го показваш, за да можем да се насладим и да си помечтаем. Странно защо, в бедняшките къщи има нещо до болка познато и видяно от всички нас, дори в някои квартали на София.

4. Deni каза:

Чудесен пътепис! Чакам с нетърпение продължението.

5. Мира каза:

Много интересно! Благодаря за удоволствието да прочета този толкова непринуден разказ. Снимките са върховни! Очаквам да прочета за о-в Реюнион. Там живее една моя позната – българка, омъжена за французин. Много ми е интересно да прочета за този остров от човек-пътешественик.
    Още веднаж благодаря за удоволствието.

6. Мира каза:

Поздрави, Мира

7. emilia каза:

kolko vi struvashe naemaneto na vana s gida v madagaskar?

8. emilia каза:

zashto ne vijdam poslednata 4ast na razkaza?

Защото някой трябва да се пребори с мързела си и wordpress-a за да го качи 😉

10. Silvia каза:

Napravo se prehlasnah – lele kak mi se hodi i na men po tezi ostrovi i plajove…..Mnogo blagodaria za razkazite, snimkite i vsichko spodeleno …