май 18 2010

Санторини – много бели къщи и море

Времето, колкото и да е дъждовно отива към лято. Да хвърлим едно око на гръцкия остров Санторини, където, твърдят местните, се намирал най-красивият залез на земята.  Приятно четене:

Досега не бях ходил в Гърция по на юг от Солун, но след като видях снимките на едни приятели от Санторини, нарамихме раниците и се запътихме натам по Гергьовден.

Санторини, Гърция

Маже би най-красивият залез в света

След като се двоумихме дали сами да го организираме, както се случва по-често или да сме част от екскурзионна група, избрахме второто. Като че ли се получи по-добре, защото се оказа доста скъпо да се ходи дотам със самолет, а пък и ситуацията наполседък в Гърция е доста динамична.

Църква на Санторини

И така след 10-часово пътуване с автобус се озовахме в Атина. Веднага тръгнахме да я разглеждаме и се оказахме напълно разочаровани – много мръсотия, имигранти от цяла Африка и Азия наоколо, запуснати сгради и витрини на магазини сякаш недокосвани от десет години. Районът около Акропола си заслужава, дори само заради гледката.

Санторини

На следващия ден с ферибота преплавахме до Санторини и се настанихме в спретнато хотелче в Камари. Още същата вечер бяхме на залеза в Ия – най-красивия залез на света според туристическите брошури. Островът е като от картичките – страхотни гледки към морето, бели къщи, църкви със сини покриви и много котки.

Плаж

На следващия ден посетихме столицата Тира и селцето Иморовигли.

В столицата има голяма православна църква и безброй барове и луксозни хотели накацали по скалите. След това се топнахме в морето на Червения плаж, но водата си беше студена. Там е като, че си на Марс – всичко е червена скала.

Санторини, Гърция

Преди стотици години Санторини е преживял изригването на мощен вулкан, който все още „диша”. С корабче отидохме и до него и наистина се виждаше сярата излизаща от земните недра, а пейзажът наоколо беше лунен. За последно вулкана е изригвал преди 50 год.

Санторини

Програмата ни за посещения на забележителности беше частично ограничена поради изненадващите стачки, но като цяло островът е страхотно място за кратка почивка. Гръцката кухня също заслужава големи похвали за рибите и салатите си, а за агнешкото да не говорим.

Кеф, а? 😉

Ето я и финикийската част на пътешествието:

• екскурзия с автобус, 2 нощувки в Атина, 4 нощувки в Санторини със закуски – 300 евро
  • обяд / вечеря със салата, основно, десерт и питие – 20-30 евро

Автор: Стоян

Други разкази свързани с о.Санторини – на картата:

о.Санторини

Всички снимки:

3 коментара to “Санторини – много бели къщи и море”

1. ангел каза:

поздравления за пътеписа, очевидно е че на санторини рекламата си му е в повече , вулканичен пейзаж, никаква зеленина, само да се любуваш на морето от стотина метра височина на тесни тераски с чаша бира пред теб не стига

2. Бисер каза:

http://biser.me/?p=363 Ето моят разказ за Санторини. Ходя за 2ри път в последните 3 години и не мога да му се наситя. Препоръчвам го на всички влюбени.

3. Dancho Kolev каза:

И аз подкрепям Ангел! Миналата година бяхме на Санторини с круизен кораб и спряхме за 4-5 часа на острова. Качихме се с лифта от старото пристанище до Фира,поразходихме се из нея, после с градски автобус отидохме до Ия, пообиколихме и там – снимки, снимки, видео- голяма красота и панорамни гледки. На връщане решихме да слезем пеша по стълбите от Фира до пристанището- да не чакаме опашка за лифта и да се поразходим надолу/ имаше същия следобед 4-5 кораба туристи/! Голяма грешка – целите стълби отгоре до долу бяха осеяни с конски фъшкии и пикоч от катърите, дето качват туристите нагоре, та и трябваше да разгонвам едни свободни катъри от японски туристи на пътеката – умираха от страх завалийките!З вонята да неговоря !!! Изпари ни се цялата романтика на мястото! Но иначе е адски красиво и напълно си заслужава да се види поне веднъж! Аз повече не бих отишъл, има къде по- красиви острови и местности от тези вулканични скали и пепелища.