апр. 14 2010

Париж, обичам те!

Заглавието казва всичко. Приятно четене:

Улиците на Париж

От мига, в който разбрах, че ще ходя в Париж, не можех да мисля за друго. Не за Айфеловата кула, обаче. Видях я при първото си пътуване до Франция, преди има няма пет години, но и именно с нея се изчерпваха спомените ми за Париж.

С нея и една разходка по Сена. Изоставахме с графика, затова нямаше време за нищо. Операта, триумфалната арка, Мулен руж, всичко разгледахме през прозореца на автобуса. Освен базиликата Сакре Кьор. Най-красивият ми спомен от Париж. На светлината на залеза. Истинска магия. Ако зависи от мен бих я поставила като задължителна дестинация номер едно в града на любовта.

Сега, обаче, си мечтаех за малки улички, пренебрегвани от туристи, мечтаех си за Монтмарт, но малко преди полунощ, за Нотр Дам

Всичко се оказа в пъти по-хубаво, отколкото си го предсавях.

Париж наистина е прекрасен.

Улиците на Париж

Галерия Лафайет

Голямата Глава 🙂

Късмета ме отведе на гости при един парижанин, който живее точно на пет минути от всичко и цялата сряда премина в разходки по разни малки улички, по които ти се иска да преминаваш пак и пак. А витрините на магазините , до една, сякаш те подканяха за снимка.

Витрина на Шанел

Жена да си на тоя свят

Парижката Света Богородица – Париж, Франция

Парижката Света Богородица

Къде е Макдоналдса?

Никой парижанин няма право да не обича Коледа и да няма коледен дух. Този град е създаден за Коледа.

В късния следобед бях пред „Chez George”, на сладки приказки и бутилка червено вино. Два часа носталгия по Полша, Варшава и Еразмус, като може би трябваше да ги изброя отзад напред.

Катедралата Сакре кьор

Просто Париж 🙂

Малко преди 9 вървях към Монтмарт, любимата Сакре Кьор, най-невероятната гледка, прекрасните улички и малки магазинчета и заведения (имаше едно, цялото облепено с листчета от посетители…)

Случайността ме отведе и в един двор на къщи на Монмартър , където като влезеш не можеш да повярваш, че си в Париж. С голяма градина, малка провираща се пътечка, листа по земята… Все едно си на село.

Вечерта спах като бебе 🙂  В най-сладката стая , като от вълшебна приказка.

Париж, Франция

Улици и покриви – гледка от прозореца

Гостна стая в един (типичен) френски апартамент 🙂

За табладжиите 🙂

И си мислех как искам да живея тук… Да.