мар. 22 2010

Испания: От единия до другия бряг (2): Барселона на път за Тенерифе

Published by at 9:00 under Барселона,Тотев

Продължаваме с обиколката на Испания от единия до другия ѝ бряг. Бяхме вече в Палма де Майорка, а днес ще наминем през Барселона. Приятно четене и не забравяйте да се включите в писането на юбилейния хиляден пътепис:

Барселона между Палма и Тенерифе

Та така – след като се натоварихме на кораба и капитана наду свирката скочих на палубата да правя снимки. Обаче тя тази работа с излизането от пристанището не беше от най-лесните, и най-бързите. Щракнах няколко снимки междувременно ето да речем тази е на някаква крепост където мъжете са се криели от жените си горе в гората да могат на спокойствие да се отдадат на сиеста и сангрия под предлог че охраняват града

Крепостта на Палма де Майорка

и пак катедралата която дори и на фона на всякакви хотели и бетонни простотии си е най-внушителната сграда

Катедралата на Палма де Майорка, Испания

Катедралата на Палма де Майорка

Разгледахме част от острова пък и тук се заприказвах с един нашенец опъвал кайша няколко години в Палма и сега щастливо се отдал на частен бизнес в Делиормана. Както се казва, гурбетът си работи навсякъде. От него разбрах, че хубавите плажове се почти навсякъде и както се и предполага ние сме били в центъра на дивотията, а има къде по-скатани места, там където едни хора въоръжени с добри фотоапарати правят снимки за картички и после ги изпращат на гладните студенти в БГ или Индия да им предадат още по-голям колорит на Фотошоп с цел да се заблудят повече туристите. Поговорихме си и за имотите по този край, общо взето дали ще си вземеш студио в Слънчев Бряг или Майорка разликата не е огромна, а предимствата – очевидни. Където имаше място всичко беше така,че и по–зле.

Имоти на Палма де Майорка, Испания

Имоти на Палма де Майорка

Скоро свърши сушата и фара/където стария фараджия още пази традициите на древните крепостни охранители/ ни изпрати от това китно местенце

Фарът в пристанището на Палма де Майорка, Испания

Фарът в пристанището на Палма де Майорка

Пътуването беше скучно като се изключи слабата водна турбуленция от време на време, разминавахме се с други кораби и така.

Наближавахме

Барселона,

пак маневри и се паркирахме, автобус и малко раздвижване до хотела. Забелязал съм нещо много интересно в Барса, бил съм там 3 пъти като два от тях отседнахме с жената в хотели 2* обаче тук 2* определено вземат поне 4 в Брюксел. Нямам логично обяснение, хотела баше супер на 5 мин от Ла Рамбла/другия пък беше на самата Ла Рамбла/ имаше си всичко както си му е реда, тъй като трябваше да отседнем само една вечер а другата да се преместим на по-шантаво място, нямаше много какво да му мислим. Барса се пръскаше от туристи ходещи организирани на стада и такива като нас на двойки. Крайбрежната си беше пълна с живот, ресторанти и както си му е реда, хапнахме някакви работи, така и не се научих да им пия сангрията но не е голяма загуба. На следващия ден решихме да обиколим малко, но все по старите места.

Саграда Фамилия още я строят,

и така се очертава да е поне още 10-15години. Този път решихме да влезем вътре което се превърна в голямо разочерование, ако ходите там, не си струва да се влиза. Хора режещи мраморни плочи и бъркащи цимент има навсякъде. Иначе отвън си е хубава

Саграда Фамилия, Барселона

Катедралата Саграда Фамилия

Катедралата Саграда Фамилия, Барселона

Саграда Фамилия е в непрекъснат строеж

и папагалчета си щъкат, плодят се и ги снимат туристите

Папагал по палмите и улиците на Барселона

Папагал в шумата

Новото място, на което отидохме този път, беше

музея на Каталуния (Музей за каталунско изкуство)

Красива сграда метнала се на един баир но придвидливо испанците като техническа и мързелива нация бяха направили ескалатори до нея. Така на поне 35-градусовата жега се изкатерихме доста бързо.

Palau Nacional, Parc de Montjuïc, s/n, 08038 Barcelona, Испания

Гледката определено си заслужаваше,

Барселона, гледана от Музея за изкуство на Каталония

Катедралата Саграда Фамилия и Барселона, гледани от Музея за изкуство на Каталония

Катедралата Саграда Фамилия и Барселона

а в подножието е нещо такова

Музей на каталонското изкуство в Барселона, Испания

Загубихме още няколко часа докато отидем до някакъв дворец в северната част на града които не си заслужаваше и се насочихме към автогарата, от където трябваше да хванем последния

автобус за летището в Хирона – на около 100км.

Хубавото нещо с което ще си спомням тази автогара е, че винаги има достатъчно шкафчета, където може да си оставиш раницата и само да мяташ гащи с камерата и фотото. Пътуването до летището отнема около час и малко, а самото то в момента се превръща в доста натоварено, строят нов терминал за да поеме трафика и ще изглежда доста добре за летище на НТА и чартъри. Иначе е много удобно ако пътувате за Коста Брава.

На това летище трябваше да се заредим с доста търпение защото там щяхме да прекараме нощта или поне по-голямата част от нея. Към 23ч. когато излетя и последният самолет се разбра кой, къде ще спи. За мое голямо учудване се надуваха плажни дюшеци от всички страни, поне да се използват до края… вадеха се възглавници в това число и истински такива, постилаха се кърпи…

това беше една от най-готините нощи, които съм прекарвал от цялата почивка

Зад нас бяха се настанили едни русняци за полета до Лондон/странно като има към десетина на ден, що са артисали/ лафихме си с тях. Пред нас бяха много готина двойка от Калгари, екипирани перфектно за лоу-кост опознаване на Европа, лафихме си с момчето в рестората после/добре, че беше нон стоп/, защото мадамата си постла чаршафа, облече си нещо като пижама и заспа като талпа насред пода. Тяхната програма беше наистина максимум, бая път са видяли и още толкова ги чакаше та чак до слънчева Финландия. Отбор тийнеиджъри барабар с треньорите също се намятаха, а лелката от уредбата намали музиката и няколко лампи също си легнаха/както се казва тиха музика и малък Джеимсън / мохабета си вървеше много яко, кои на какъвто език може, абе още не мога да разбера как по летищата по света не ражат глави като на софийското… ей го батко тук спи или поне се опитва покрил се с шапката която сега си стои на закачалката, за да ми напомня, че все някъде пече слънце.

В чакалнята на летище Жирона (Хирона) край Барселона, Испания

Демокрация в чакалнята на летището

Към четири и нещо се наредихме на чек ина, не си спомням как не съм заспал докато чакам, после на самолета и към следващата дестинация насред океана известна с черния си пясък, най-високия връх в Испания, липсата на ДДС и леко свободната си митническа политика от която се възпозвахме… или просто Тенерифе.

Испания: От единия до другия бряг (3): Тенерифе

Автор: Тотев

Ако търсите къде да пренощувате в Барселона, възползвайте се:

Booking.com

Други разкази свързани с Барселона или с Тотев – на картата:

Барселона и Тотев

Испания е още много места и градове:

Booking.com

3 коментара to “Испания: От единия до другия бряг (2): Барселона на път за Тенерифе”

1. Biliana каза:

Неграмотно написано, но все пак – интересно. 🙂

2. Иво каза:

В по-опасен град през нощта не съм бил. Тези чернилки развалят всичко.

3. Totev каза:

Билиана,

чакай само да видиш третата част, тук поне има запетайки…:)