мар. 08 2010

Мадагаскар и неговите острови

Днес ще открием една нова за нашия сайт страна – Мадагаскар. Люси ще ни отведе до още едно райско кътче на нашата грешна Земя. Приятно четене и не забравяйте за предстоящия юбилей на сайта и как да участвате в него 🙂

Eдин пътепис от Мaдагаскар и по-точно от Nosy Be – неголям остров разположен на северозапад от Мадагаскар.

Nosy Be, Мадагаскар

От доста години е сред най-посещаваните от туристите тук, има немалко хотели и не са нужни ваксини тъй като няма досег с континента.

Климата е много хубав, винаги са 30 градуса, а вали само през януари-март. Посетих го преди няколко години по време на коледните празници с мъжа ми и родителите му. След близо 10 часа чартърен полет, няколко филма, видео игри, 2-4 закуски, обяда и прочие най-после пристигнахме на така нареченото летище, където обаче за всеобща изненада всичко протече много бързо и без особени проблеми.

Нашият хотел беше Bravo Club Andilana – и се намира до два други италиански хотели (и тук открих, че най-многобройните туристи са италианците, даже собственика Bravo Club живее тук – и едва ли не е господар на голяма част от острова – командва наляво и надясно малгашите, които едва ли не го боготворят (все пак им дава работа ..)
Както и да е, пристигнахме оглеждайки се наоколо, бедността тук господства, ние сме единствените бели които се виждат и въпреки това имах странното чувство на нещо позитивно във въздуха и не разбирах откъде идва… мизерията наистина е поразяваща.

контролната кула на летището…

Контролната кула на летището – остров Нози Бе, Мадагаскар

Контролната кула на летището

Много ни хареса хотела – напълно в местния стил всред зеленина (не понасям огромните постройки като Riu и подобни които само загрозяват всичко наоколо). Персонала е от местни малгаши изключително вежливи и на разположение, чак ми стана неудобно от толкова учтивост.
Следваше, както навсякъде, сбирка с асистентите на т.о.(и тук вече нищо положителни не чувствах) – след задължителното въведение, че всеки е свободен как да си прекара почивката, минаха директно в атака спрямо местните beach boys, черните, незаконно работещи на по-ниски цени, конкуренти, които бяха описани едва ли не като чудовища, които не могат да ни гарантират сигурнист, мамят и прочие… изобщо всичко, което можеше да бъде казано, за да ни откажат да ползваме техните услуги беше казано и натъртено. След тази подробна конференция се запътихме към плажа за да срещним врага – първия beach boy Джилберто,(между другото всички имат италиански имена и говорят италиански, английски и френски), който още преди да отвори уста с евентуални предложения му казахме, че напълно му имаме доверие и че всички екскурзии ще ги правим с него – 32 каратовата му бяла усмивка ни правеше компания през цялата седмицa.

Плажът Андилана – остров Нози Бе, Мадагаскар

Плажът Андилана

Малгаш с лемур на рамото – остров Нози Бе, Мадагаскар

С лемур на рамото

зебу пред хотела…

Зебу пред хотела – остров Нози Бе, Мадагаскар

Зебу

приливите и отливите са всеки ден

Лодки при отлив – остров Нози Бе, Мадагаскар

Лодки при отлив

символът на Мадгаскар -пухкавите лемури

Лемурът е символ на Мадагаскар – остров Нози Бе, Мадагаскар

Лемурът е символ на Мадагаскар

Колко хубаво е да си лемур 😉

Екскурзии

Nosy Iranja

40 € ,цял ден

това е върха на екскурзиите които могат да предложат т.о., но с нашия бийч бой посетихме далеч от глъчката места. Представляват два острова свързани с ивица бял пясък ,която  изчезва с приливите. За съжаление видяхме не малко туристи които хвърляха храна на риби и диви патици… когато на 2 м имаше деца, които хляба само го сънуват…

Пирога (лодка) в плитчините – остров Nosy Niranja, Мадагаскар

Пирога (лодка) в плитчините

Изчезващ под прилива райски плаж – остров Nosy Niranja, Мадагаскар

Изчезващ под прилива райски плаж

На райски плаж – остров Nosy Niranja, Мадагаскар

Още един райски плаж

Nosy Komba и Nosy Tanikely

35 € цял ден

Нози Комба е голям остров, има голям парк богат на животни, сред тях представителите на Мадагаска – лемурите, които буквално ни нападнаха търсейки банани – невероятно лакоми са и неведнъж ни одраха и даже ухапаха… но са много дружелюбни и любопитни и едни мекички мекички…

Растителност и море – остров Нози Комба, Мадагаскар

Лемур

Лемури – Остров Нози Комба, Мадагаскар

Лемури

После имаше най-различни видове хамелеони,които са много смешни с бавното си движение…

Хамелеон – Остров Нози Комба, Мадагаскар

Хамелеон

който не се маже със слънцезащитен крем -ей такава ще му стане кожата… 😀

Ако някой не е забелязал: кожата на хамелеона се бели

Tsarabanjina (Mitsio)

60 € цял ден

о-в Mitsio е земния рай, но са необходими близо 2 часа плаване през океана който беше доста развълнуван (май не съм виждала по-големи вълни и по-бледи спътници… от страх, с изключение на няколкото деца, на които изобщо не им мигна окото). Но гледката си заслужава-все едно си на Малдивите, неописуеми цветове на водата, бял коралов пясък, богат коралов риф с безброй пъстри риби и най–вече невероятна тишина

Раят на Земята – Остров Мицио, Мадагаскар

Остров Мицио

Плаж в Рая на Земята – Остров Мицио, Мадагаскар

Плаж в Рая

Плаж на остров Мицио

моя милост на любимото си място 😀

Леност в рая на Земята – Остров Мицио, Мадагаскар

Леност в рая

На плаж в Рая – Остров Мицио, Мадагаскар

На плаж в Рая

Обиколка на острова

30 € цял ден

наистина друг свят, дива природа… бедност навсякъде, но усмивките на децата са нещо, което не се забравя, а когато получат подарък просто е необяснимо… Абсурдно е, че през 2010 там все още нямат ток, вода…, а племенникуъ ми не отива на училище, ако няма маркова раница…

Остров Мицио, Мадагаскар

Локаро

Морски свят

Делфини – Индийски океан, край Мадагаскар

Я да видим кой е майсторът, който може да снима делфини? 🙂

това не разбрах каква риба е …

Риба сред коралите – Индийски океан, край Мадагаскар

Синьо-жълта рибка

доста затлъстяла морска звезда

Морска звезда – Индийски океан, край Мадагаскар

Ти за диетата на Дюкян не си ли чувала? 😉

децата на Мадагаскар

Мадагаскар 🙂

Той е малък, но вече знае

Здравей 🙂

Замислена госпо'ица

Нещо съм се умислила...

местна красавица

Малгаши – дете от Мадагаскар

Момчета, ако знаете колко сърца разбити ще има... 🙂

залези, които не се забравят

Залез – остров Нози Бе, Мадагаскар

Залез

това беше от

Довиждане от остров Нози Бе, Мадагаскар

Остров Нози Бе

Автор: Люси

12 коментара to “Мадагаскар и неговите острови”

1. Biliana каза:

Невероятно, поздравления! И честит 8 март! 🙂

2. Ema каза:

Браво на Люси! Честит празник ! Снимките се много интересни и висококачествени. Наистина „си попътувах“ в този зимен ден зад прозореца до бюрото ми. Екзотиката е неподправена и примамлива.

3. selin каза:

mn yaki snimki dori i eva va battt br br

4. Bale каза:

Супер е, че приливите и отливите са всеки ден!

Бале, да не би да предпочиташ месечните? 😉

6. Hristiyana каза:

Здравейте, предстои ми пътуване до Нози бе. Тъй като не пътувам с агенция, а нашите „компетентни“ и най-вече „желаещи да дадат информация“ служители на министерството-отдел визов режим не можаха да ми отговорят на простичкия въпрос: визата на място ли се слага или трябва предварително да тръгна от БГ с такава. Можете ли да си представите, че госпожата ми даде телефона на посолството на Мадагаскар в Москва да съм се обадела и да съм отидела да си взема виза!!!!!
    можете ли да ми дадете информация относно тази виза….

Я виж тука какво сме писали 🙂

Но абсолютно нищо не ти пречи да питаш в Москва, хем на нас ще кажеш, хем ще си сигурна, защото цялото инфо в линка е от лични разкази за пътували 🙂

8. Hristiyana каза:

Благодаря ви, Стойчо, аз бях прочела информацията от линк-а, който ми давате, но все пак исках да чуя и от някой, който е пътувал как седят нещата…
    Както и да е, до Москва няма да се обадя- свързах се с мой познат от агенция, която предлага пътуване до там и ми каза, че виза се получава на място 🙂 Живот и здраве като се върна, ще ви кажа дали е бил прав 🙂

т.е.информацията ни е вярна 🙂

10. […] Тук може да прочетете един много хубав пътепис на български език: http://patepis.com/?p=15162 […]

11. […] Тук може да прочетете един много хубав пътепис на български език: http://patepis.com/?p=15162 […]

12. Milena каза:

Можете ли да дадете малко повече информация за чартърния полет, откъде, за колко, как? Мерси 🙂