февр. 28 2010

По Искърското дефиле(2): Седемте престола

Продължаваме с разказа на Касиопея за тазгодишния Тодоровден. Вече бяхме на кушията в Зимевица, а сега ще продължим към манастира Седемте престола и Осеновлаг. Приятно четене:

По Искърското дефиле

част втора:

Седемте престола

Подпомагани от gps-а, то не че много се налагаше, но ей така за спорта пристигнахме на следващото от нашето пътешествие…

Манастир „Седемте престола”:

Манастир Седемте престола

Манастирска черква Рождество Богородично – манастир Седемте престола

Манастирска черква Рождество Богородично

Манастир Седемте престола – вътрешен двор и жилищната част

Вътрешният двор и жилищната част на манастира Седемте престола

След като разгледахме манастира, глада взе да се обажда и си викаме къде, къде и гледаме една табела: „Чифликъ Ненкови“ на 7,5 км нагоре по пътя имало хапка, пийка, щрауси и други неща… Бях чела в нета за него. Ми няма какво да се маем, метнахме се на колата и газ по серпентините…

Пристигнахме в село

Осеновлаг,

където така или иначе пътя свършва. Много обичам такива села, където свършва пътя… 🙂 Набързо се запознавам с местните на пътя, които ме светват, че ей сега ще се проведе кушията и тя не закъснява… Вадя апарата и успявам да се запиша:

Кушия за Тодоровден в Осеновлаг

Дий!

Кушията в Осеновлаг

Кушията правели отскоро, но искали да им стане традиция…

И след това последва веселата част. Решихме да хапнем в кръчмата на Чифлика, любезно ни попитаха имаме ли резервация, ние викаме „ми не“ „ами добре дошли тогава заповядайте…“ :D. Влязохме настаниха ни на една маса и ни поканиха на курбан осведомиха ни, че ей сега цялото село ще дойде и стана точно така… Заприиждаха хора масите за секунди се изпълниха оркестъра засвири …

Няма да ви казвам какъв кеф ни стана…

Това е Баце Пешо – домакинът, който лично дойде да се запознае с нас и да ни поздрави…

Баце Пешо – кръчмата в чифлика в Осеновлаг

Баце Пешо

Донесоха курбана

Курбан за Тодоровден – Осеновлаг

Курбан за Тодоровден

Най-добре вместо да ви разказвам да ви пренеса с това видео директно там… 😉

Яко се натумбихме, както се казва… кисело зеле, бобени чорби, курбан чорби, кебапчета, кюфтета, шишчета, люти чушлета, питчици и бирички… и т.н. 😀

За наше съжаление мина, като миг и дойде време да си тръгваме. На изпроводяк бяхме изпратени от този приятел, който упорито се опитваше да тества здрава ли ми е главата, когато се опитвах да мина покрай него, но не успя… 😉 😀

Щраус, Осеновлаг

Ама вие щраус не сте ли виждали? 😉

Надявам се пътеписа в снимки и видео да ви е харесал и поне за миг да ви е пренесъл, там където е истинската България

Край

Автор: Касиопея

2 коментара to “По Искърското дефиле(2): Седемте престола”

1. extremary каза:

Хубави пътеписи, поздрави!

2. Rosen каза:

Великденски празници! Почивни дни! Време за семейни разходки.
    Зимата на 2008 г. с приятели ходихме в “Чифлик Ненкови”. Беше прекрасно. Решихме сега да заведем децата – хем на зоопарк, хем на хапване на теферич. И тръгнахме. Гордо подминахме няколко примамливи местенца по пътя, за което после горчиво съжалявахме.
    Та пристигаме в “чифлика” в 13.40 ч. Сядаме в трескаво очакване на сервитьорка. Няма! Минават 2 сервитьорки напред-назад, носейки по не повече от 2 бутилки или 2 чинийки. В 14.10 ч. питаме една сервитьорка кога ще ни удостоят с честта – масата не била нейна, но ще предаде на колежката си. В 14.15ч пристига същата сервитьорка – ще ни обслужи. Няма меню, няма дявол. Искаме да повикат собственика, бил в София. Искаме тел. номер на собственика – неможе да ни го даде, но ще ни донесе служебен телефон, от който да ни свърже. Свърза ни колкото Вие бихте могли да се свържете с Господ. Препоръчва ни “празничното меню”, защото то било готово. Познайте какво е менюто – кюфтета без гарнитура!!! Поръчваме 3 двойки и една тройка, 2 шопски салати и 2 пържени картофи, безалкохолни и хляб. Безалкохолните идват почти веднага. Чакаме! След около 15 минути пристигат салатите. УРА ще се яде! След малко пристигат и картофите, кюфтетата, които са “готови” ги няма. Около 14.40 ч. пристигат двойките, тройката 10 минути по-късно – 2 кюфтета и едно кебапче във формата на свинска опашка. Защо ли? Ами кюфтетата били свършили. Кебапчето не го коментирам, че беше натъпкано с всякакви подправки, за да се прикрие миризмата на каймата. Така озверели вече от глад се нахвърляме на кюфтетата. Тъкмо привършваме вторите кюфтенца и О! Изненада – носят ни хляба. Е, върнахме го! Решаваме да поискаме сметката и отново изненада – сметката ни е готова и кацва на масата моментално – красиво изписана сервитьорска поръчка, без фискален бон или каквито и да бил касов бон. И сервитьорката отново изчезва. Сметката е 25.90 лева. Аз имам банкноти само на по 20 лева. Дали да не и оставя 14.10 лв бакшиш? Събрахме със зор 5.90 на стотинки и си тръгнахме. Сервитьорката повече така и не я видяхме.
    Приятно “прекарване” в “Чифлик Ненкови”!!! Както пише на сайта им звънете не ги жалете…, но за работа не ги търсете.