февр. 22 2010

Остров Мавриций – частица от рая (4)

Продължаваме с разказа на Таис за нейната Нова година на остров Мавриций. Започнахме с пристигането и представябето на острова, а за последно празнувахме Нова година. Днес продължаваме с обиколката на острова. Приятно четене:

Остров Мавриций – частица от рая

част четвърта

След Свещеното езеро се отправихме към може би най-популярното място на острова, където ходят всички туристи –

водопадът Chamarel

По-горе споменах, че острова си има своите реки и водопадчета, но за толкова малко земя, те са повече от достатъчни. Освен това естествено, пригодени така, че да се показват на туристи, оформено като парк, за който се плащат входни билети 🙂 И така, ето ни при водопада, който е най-големият за острова

Водопад Chamarel – остров Мавриций

Водопад Chamarel

Няма да казвам как щях да падна при водопада, обаче в името на изкуството… снимката да се направи така ,че водопада да е над главата ми… 😀 Добре, че имаше кой да ме удържи, хем с цялата ми тежест 😉

Пред (под 😉 водопада Chamarel

Тук е мястото да кажа, че освен тези водопади, на острова има и няколко езера (освен свещеното), които са естествени и също част от системата за питейна вода.

А наоколо имаше алеи за разходка в парка, покрай които дърветата по чийто листа бяха „изписани“ с имена на явно влюбени двойки, с дата или поне година кога са били там. Е, не разбрах какви бяха тези дървета с тези толкова дебели листа, при условие, че някои от надписите бяха очевидно доста стари (на по 6-7 години) 😀 А по земята корените на тези дървета…

Гората покрай водопад Chamarel – остров Мавриций

Гората наоколо

Повъртяхме се, поснимахме и тръгнахме към може би

най-голямата атракция на острова – Седемцветната земя.

Едно наистина удивително място, за което и до момента няма единодушно мнение как точно се е оформило.

Седемцветната земя близо до водопада Chamarel – остров Мавриций

Седемцветната земя

Един участък земя, която представлява нещо като спечена пръст/глина, като цветовете, които се виждат не се променят и размиват по време на дъжд. Нищо не расте на тази земя… Едната версия е, че е в резултат на вулканична дейност, а другата, по-интересната е, че тук е кацало НЛО 🙂 Факт е, че земята стои като изгоряла и много вероятно наистина да е кацала ракета, изобщо нещо, което да е прогорило… Е, естествено, ние веднага измислихме варианта как тук се изхвърлят химикали от фабриките 😀 Факт е обаче, че е нещо много странно и мистично, и поне аз никъде не съм виждала нищо подобно.

Уморени от снимки и ходене в жега, се отправихме към ресторант за обяд. Не бих го споменала, ако ресторанта не се намираше на толкова страхотно място, насред хълмове, където и температурата като че ли беше малко по-ниска или поне въздуха беше по-свеж. 🙂

Това е входа на ресторанта, уточнявам, някой да не го обърка с изхода 😀

Входът на ресторанта близо до водопада Chamarel – остров Мавриций

Входът на ресторанта

И оттам по алеята навътре…

По пътеката към ресторанта близо до водопада Chamarel – остров Мавриций

По пътеката към ресторанта

И част от „градината“ 😀

Градината на ресторанта близо до водопада Chamarel – остров Мавриций

Градината на ресторанта

Градината

А от терасата, на която бяха масите се виждаха зелени хълмове, ама с такава разнообразна растителност, че човек започва да се чуди дали наистина е някъде в Индийски океан или насред Средиземно море… 🙂

След заслужена почивка се отправихме и към последната ни спирка,

Casela Park – парк с птици и отскоро секция с диви животни,

където се правят разходки с „големи котки“. За жалост бяхме в ден неделя, а и първия ден след празнуването, та нямаше как да направим тази разходка. За сметка на това обаче други обитатели на парка се постараха да ни разсмеят… 😀

Casela Park - парк с птици на остров Мавриций

Входът на Casela Park

Веднага след входа се потопихме сред много зеленина и (за мое щастие) клетки с птици, какви ли не и откъде ли не. Разбира се, не всички са непременно обитатели на острова, повечето са донесени от други места, но се чувстваха прекрасно там 🙂

Черен лебед – Casela Park, парк с птици на остров Мавриций

Черен лебед

Папагали – Casela Park, парк с птици на остров Мавриций

Папагали

Фламинго – Casela Park, парк с птици на остров Мавриций

Фламинго

Такаааа, както аз им казвам – гарги разни. Не обичам птици, затова по-добре се почувствах, като стигнахме до гигантските костенурки, които първоначално като отидохме видимо бяха в следобеден сън. Само ей този, който както ще разберете после се оказа мъжкаря не му се спеше, и в резултат всички му се изредихме да го галим по корубата и да се снимаме с него

Мъжка костенурка – Casela Park, парк с птици на остров Мавриций

Мъжката костенурка

Аз вече оттегчена от снимане продължих напред и тъкмо се готвех да снимам едни малки костенурки, които си бяха захапали опашките, като в един момент чух най-странния звук/глас, който някога съм чувала – нещо като стенание, вик… нещо между човешки и животински… абе няма такова нещо. За секунди премислих откъде сме минали и какви животни би могло да има … нищо, само костенурките, няма птица с такъв глас. В следващия момент чувам смеха на останалите от групата, които бяха останали назад…

Ясно, нещо става при костенурките, кръгом и обратно. Държа да уточня, че съм била на разстояние не по-малко от 150 м и… какво виждам като се върнах: милия мъжкар, явно след толкова галене от наша страна му беше дошла музата и беше решил да обича едната женска. Тя обаче, като всяка жена, току що събудена явно не й беше точно до това и се мъчеше да се отскубне, та… той върху нея, тя върви напред, а под тях пясък…..Или може би беше още неопитен, все пак бяха само на 120 години (моля тук някой да сложи червена точка) 😀

Полов акт при костенурките – Casela Park, парк с птици на остров Мавриций

Любов ли бе да я опишеш...

Тук се опитах да снимам в детайли това, което се виждаше… едно риене в пясъка, обаче така и не успях 😉

Когато костенурките...

... пишеха поезия

И през цялото време този мъжки костенур надаваше тези жални стонове… Абе ние се смеехме, ама надали на него му беше смешно. Така де, в един момент ни стана неудобно, и решихме да ги оставим, като продължихме към други клетки с по-малки костенурки, които……. Така и не разбрахме ние ли им действахме, полов полуден ли беше, но в момента, в който стигнахме до малките, ето с какво се занимаваха 😀

Тези костенурки...

... вече прекаляват!

Като при тях се чуваше едно ритмично тракане на черупките и един по-тих звук, подобен на хълцане… 😉

А този явно не се беше справил с балансирането или това беше начин на слизане, защото и горния така „слезе“… 😀

Оттам продължихме към изхода, ето и една спяща „голяма котка“, която изобщо не се трогна от присъствието на хора наоколо…

Тигър – Casela park , парк за животни – остров Мавриций

Тигърът беше единственият, проявил тактичност към костенурките

И покрай езерца и още патки и чапли и тн малко преди изхода стигнахме до най-смешните и сладки палми, които съм виждала 🙂 Подредени като бутилки или кегли за боулинг …

Палми в Casela park – остров Мавриций

Палми

И всичките разположени около тази къщичка, от която очаквах да излезе нещо странно, непознато….

Къща в гората – Casela park, остров Мавриций

Къща в гората

Е, след като така и нямаше шанс да се разходим с тигри си тръгнахме, а и вече всички бяхме уморени от впечатления.. време беше за следобедно къпане в залива при хотела 😀

Само като допълнение към горната разходка да добавя, че на острова има още един известен парк Pamblemouse, до който така и не ходих, той е по-скоро ботаническа градина и пак има костенурки, но доколкото разбрах от тези, които ходиха, Casela е в пъти по-добър…

На следващия ден бяме по-разпръснати.

Едни отидоха до фабриките, други отидоха на така нареченото Blue Safari – разходка с подводница… Между другото на острова се предлагат всевъзможни подобни разходки под вода – с подводница, с която се спускат на 35 м, със нещо като подводни скутери, разходки с шлемове като на водолази и всички обещават да видите риби и рифа… Няколко човека бяха на подводницата и бяха по-скоро разочаровани – това го казвам за бъдещи пътешественици натам. Почти нищо не са видели, както каза едната дама – на обикновен шнорхелинг близо до хотела са видяли повече рибки, от рифа нищо, а цената никак не беше малка.

А аз… бях на риболов 😀

Тук е момента да подразня любителите на подобни изживявания, още повече, че аз самата не бях ходила на подобно нещо (висене с въдичка на рекичка тук не го броя 😀 ).
Някъде по-горе споменах, че на острова за всичко можете да се пазарите, та така се оказа и за тази „екскурзия“. Цената започваше от около 900 евро от агенциите (макар, че не съм сигурна дали това не беше за цял ден), на място на плажа самите рибари предлагаха на доста по-ниска цена… Част от групата, които бяха решили, че ще ходят на това бяха започнали да се пазарят от 600 евро… голям пазарлък, аз като отидох бяха стигнали до 500 и … в крайна сметка се спазариха за 450 евро, за половин ден, корабчето е … ми ще го видите на снимките, за 7 човека, като да знаете, че при този пазарлък се уточнява и колко човека ще ловят – в случая 3-ма, напитките (бира и безалкохолни) са от рибарите, а уловената риба остава за тях
😀

И така, рано сутринта вече чакахме да дойдат да ни вземат, оттам на пристана и….. рибарското корабче вече ни чакаше

Рибарска лодка (катер) – остров Мавриций

Рибарската лодка

Тъкмо докато се събудим от вятъра, и вече бяхме излезли в открит океан. Въдиците вече бяха подготвени… за рибарите да кажа: бяха общо 6, двете крайни за големи риби и 4 по средата за по-малки. Нямаше стръв, всички само на блесни

Риболов край остров Мавриций

Не знам колко време влизахме на вътре, и тъкмо се зачудих как ще разберем къде ще има риба, се оказа, че се оглеждаме за птици. Видяхме една „гарга“ и тръгнахме по нея, и както се оказа после, тя ни отведе при цяло ято, които бяха накацали по вълните…. тоест там има риба 😀 И изобщо не чакахме, в момента, в който стигнахме до там въдиците започнаха да дърпат…. и започнахме да вадим 😀

Гладни няма да умрем 😉

Явно рибата беше много, още повече след почивните дни, та рибарите от лодката не смогваха да помагат за зареждането на блесните 😀 Е, на някои им стана лошо, защото при всяко дръпване на въдиците корабчето спира и можете да се сетите за какво клатене става дума 😀

Естествено, не бяхме само ние, които бяха тръгнали на риболов и много скоро около нас се доближиха и други рибарски корабчета

Още рибарски лодки

Лодки и яхти – Риболов край остров Мавриций

На риболов край остров Мавриций

Видимо обаче ние бяхме тези, които бяхме ударили джакпота. Личеше си точно по това колко често спират те и колко често ние…. В рамките на около 1 час уловихме около 30 риби тон… И аз лових, и аз дадох своя принос 😀

Колко много риба... 😉

Който не вярва да ходи да пита рибарите 😀 Между другото те самите бяха много изненадани и казаха, че имаме голям късмет, че обикновено се хващата по 7-8 риби..
Кулминацията беше като се закачи една огромна риба … мерлин или нещо от рода като име – нещо като риба меч. За жалост обаче само захапа и пусна

И оттам–натък секна. Но освен емоцията от риболова за мен цялото това излизане в океана беше вълнуващо. Досега бях влизала навътре само в Средиземно море. За първи път влизам в океан, при това доста навътре и самата мисъл за това ме караше да се чувствам доста … абе беше странно. Невероятно беше усещането да видиш едно огромно пространство от вода, което е почти черно на цвят, и което се движи бавно, много бавно… като разтопено олово…или като жив организъм, но толкова могъщ… Е това е един от малкото случаи, когато съм се чувствала толкова малка и незначителна…
И така де, към обед се прибрахме и въпреки, че веселието беше голямо от големия улов, само си представяхме какво би било ако бяхме уловили и голямата риба… сигурно целия остров щеше да разбере
😀
Оттам още един мързелив ден на плажа, а аз вече почти болна от вятъра, климатиците в стаята…. Дойде време за лечение с ром
😀 Това обаче ще ви го спестя и като разказ и като снимки  😀

Остров Мавриций – частица от рая (5)>>>

Автор: Таис

PDF Printer    Изпрати пътеписа като PDF

5 коментара to “Остров Мавриций – частица от рая (4)”

1. климатик каза:

Ей страшно, невероятно. Най-ми хареса Седемцветната земя и вече започвам да събирам финанси за да мога да лично да го посетя на живо това място. Ресторанта също ми направи впечатление да не забравя и костенурките…. :))

2. Biliana каза:

Невероятно, поздравления! 🙂

3. Stela каза:

Костенурка, риба-тон и ром да не си с Таис наоколо…
    А аз да не съм гъкнала за възприемчивостта на младото поколение (тоест другото младо освен мойто си) след снимките на костенурчетата…
    С много симпатия 🙂

4. […] на острова,  празнувахме Нова година, а за последно обиколихме природните красоти на острова. Днес ще се разделим с късчето от Рая на Земята – […]

5. Таис каза:

Климатик, пожелавам ти скоро да събереш нужната сума и да заминеш. Между другото там има и варианти на наем на къщи, но така и не ми остана време да поразпитам по-подробно. Предполагам, че излиза изгодно ако сте повече човека, още повече, че извън туристическите обекти цените са повече от нормални. Единствено билета до там е скъпичък, ама пък си струва :))

Хаххах, Стела, споко, има за всички и костенурки и ром и риба тон 😉